Yazar "Tuna, Pelin Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Marka değeri ile tüketici satın alma davranışları arasındaki ilişki: İstanbul'daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2012) Tuna, Pelin Fatma; Özkul, EmrahGünümüzde pazarın hızla değişmesiyle yoğun rekabet ortamında marka ve marka değeri kavramının önemi daha da artmaktadır. Marka kavramı tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli bir etken haline gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, İstanbul'daki beş yıldızlı otel işletmeleri müşterilerinin algıladıkları marka değeri ile satın alma davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada marka değeri; marka bağlılığı, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı ve marka imajı boyutları ile tüketici satın alma davranışları ise satın alma davranışlarını etkileyen pazarlama karması elemanları olan ürün/hizmet, fiyat, tutundurma ve dağıtım boyutları ile ölçülmeye çalışılmaktadır. Araştırma İstanbul'daki beş yıldızlı otel işletmelerinin marka değerinin belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Araştırmanı evrenini İstanbul'da yer alan 37 adet 5 yıldızlı otel işletmelerinin müşterileri oluşturmaktadır. Söz konusu evrenden örneklem alma yoluna gidilmiş ve kolayda örneklem metoduyla kullanılarak 37 adet otel işletmesi müşterileri arasından 7 adet otel işletmesi müşterileri seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak 400 adet otel müşterisine anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 15.0 bilgisayar programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, otel işletmelerinin marka değerinin belirlenmesinde en önemli etkenin algılanan kalite boyutu olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca marka imajı, marka farkındalığı, marka bağlılığı ve marka çağrışımı boyutları da etkili faktörlerdendir. İstanbul'daki otel işletmelerinin ürün ve hizmet kalitesinden müşterilerin genellikle memnun olduğunu görülmektedir. Genel olarak bakıldığında, marka değeri ve tüketici satın alma davranışları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu gözlenmektedir.Anahtar Sözcükler: Marka, Marka Değeri, Satın Alma Davranışları, Otel İşletmesiÖğe The Relationship Between Strategic Decision-Making and Leadership Styles: An Application in 4 and 5-Star Hotels in Istanbul(2016) Çelik, Sedat; Güngör, Arif; Özkul, Emrah; Tuna, Pelin FatmaThe aim of this study is to define the relationship between leadership styles and strategic decision-making in hotel businesses. Datas are obtained by using questionnaire technique. The questionnaire is applied to general managers or executives who are effective in making decisions in hotel businesses. This study comprises four and five star hotel businesses that have tourism establishment certificates. Since the number of population used is not excrescence in the research, complete enumeration sampling method is used and data is obtained from 87 hotel businesses. Results reveal that four and five star hotel businesses in Istanbul have executives showing transformational leadership, paternalistic leadership, autocratic leadership and charismatic leadership styles. Leaders who have these leadership styles make strategic decisions aimed at innovation and change basic business strategies, intervene in conflict and risk taking. The existence of meaningful relavence among leadership styles with strategic decisionmaking is determined