Yazar "Tuna, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir dış politika aracı olarak yumuşak gücün turizm sektörüne etkisi: Türkiye örneği üzerinden bir değerlendirme(2012) Akbaş, Zafer; Tuna, HakanBu çalışmada uluslararası politikada yumuşak gücün artan öneminin vurgulanması ve bunun turizm sektörü üzerindeki etkisi Türkiye örneğinden hareketle anlatılmaya çalışılmıştır. Yumuşak gücün günümüzdeki rolünün sektörel yansımalarının olduğu ve bu bakımdan turizmin, Türkiye'nin yumuşak gücünden etkilendiği saptaması yapılmıştır. Türkiye'nin diğer yumuşak güç unsurlarının turizme yansıması değerlendirilerek, aralarında doğru yönlü ilişki olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca turizm faaliyetlerinin bir ülkenin imajını oluşturan, çıkarlarını gerçekleştirmeye yarayan, yumuşak güç unsurlarından biri olduğu değerlendirilmiştir. Çalışmada yumuşak gücün önemine değinilerek, bir yumuşak güç unsuru olan turizmin devletlerin çıkarlarının gerçekleştirilmesindeki etkisi üzerine vurgu yapılmıştır. Turizmin diğer yumuşak güç unsurlarının da desteğiyle, Türkiye'nin bölgesel güç olma niteliğine katkı yapabileceği değerlendirmesi yapılmıştır. Turizm faaliyetleri sonucu elde edilen kazançların bu varsayımı desteklediği sonucuna nitel araştırma yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır.Öğe Medikal turizm kapsamında Türkiye'ye gelen turistlerin tercih nedenleri üzerinde Türk dış politikasının etkisi ve Türkiye algısı(Düzce Üniversitesi, 2017) Tuna, Hakan; Akbaş, ZaferBu çalışmanın amacı; Türkiye'ye gelen medikal turistlerin tercih nedenleri üzerinde Türk dış poltikası algısının etkisini araştırmaktır. Ayrıca medikal turistlerin Türkiye algısını ölçmek bir diğer amaçtır. Bu amaçla öncelikle medikal turizm ve medikal turizmde tercih nedenlerini etkileyen faktörler konuları çalışmaya zemin hazırlamak için incelenmiştir. Daha sonra medikal turizm, medikal turizmde tercih nedenlerini etkileyen faktörler ve Türk dış politika kavramlarına ilişkin yapılan çalışmalar incelenmiştir. Böylece, çalışmanın kavramsal boyutu oluşturulmuş ve çalışma, bu kavramsal boyut üzerinden şekillendirilmiştir. Türkiye'yi tercih eden medikal turistlerin tercih nedenlerini etkileyen faktörler üzerinde Türk dış poltikası algısının ölçülmesi ve evreninin Türkiye'ye gelen medikal turist ve yakınlarından oluşması, bu çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma everenini, Türkiye'ye tedavi amacıyla gelen medikal turistler ve yakınları oluşturmaktadır. Örnekleme tekniği olarak da kolayda örnekleme tekniği kullanılmış ve 500 medikal turist ve yakınları ile görüşülmüştür. Çalışmada veri toplama tekniği olarak anket tekniğinin kullanılmasına karar verilmiştir. Hazırlanan anket formunun ön uygulaması İstanbul'da yapılmış, ön uygulama ile elde edilen verilerin geçerlilik ve güvenilirlik testlerinin olumlu çıkması üzerine asıl uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler bilgisayar programı yardımıyla keşfedici ve tanımlayıcı istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türk dış poltikası algısının medikal turizm kapsamında gelen hastaların tercih nedenlerini etkileyen faktörler üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca Türk dış politikası algısı, medikal turistlerin tercih nedenlerini etkileyen faktörlerden bir diğeri olduğu ve belirlenen faktörler çerçevesinde altıncı düzeyde etki ettiği de belirlenmiştir. Böyle bir çalışma ile dış politikanın tercih nedenleri arasındaki durumu ortaya konmuş ve ülkeler ile ikili anlaşmalar ve siyasal, kültürel ve ekonomik ilişkilerin olumlu etkilerinin medikal turizm kapsamında gelen medikal turistler üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, medikal turistlerin Türkiye algısını ölçmeye yönelik yapılan istatistik analizi sonuçlarında da medikal turistlerin Türkiye algısının olumlu olduğu saptanmıştır.Öğe Yükseköğretim kurumlarında kurumsal imaj: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri üzxerine bir alan araştırması(Düzce Üniversitesi, 2009) Tuna, Hakan; Güngör, ArifBir kurumun algılanış biçimi olarak tanımlanabilen imaj, kurumların amaçlarına ulaşabilmelerinde etkin bir role sahiptir. Bir kurumun sahip olduğu kurumsal imaj, kendisini rakiplerinden farklı kılmakta ve farklı pazar koşullarında kendisine rekabet avantajı sağlayan bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Tüm kurumlar için kritik önem arz eden kurumsal imaj, bilginin üretilmesinde kilit rol oynayan yükseköğretim kurumları açısından da oldukça önemlidir. Yükseköğretim kurumları, bilginin üretilmesindeki rollerinin yanı sıra tüm sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan kaynaklarını yetiştirme rolleri nedeniyle güçlü bir kurumsal imaja sahip olmak gereksinimdedirler. Bu çerçevede yükseköğretim kurumlarının imajını belirleyen ve etkileyen unsurların neler oldukları, bu kurumların imajının şekillenmesinde hangi faktörlerin daha çok önem arz ettiğinin ortaya konulması gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarının kurumsal imajının öğrencilerin bakış açıları ile değerlendirilmesidir. Çalışmada, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun, kurumsal imajı niceliksel araştırma yöntemi kapsamında anket tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ışığında, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajı, öğrencilerin kurumu algılayış biçimleri ve beklentileri çerçevesinde ortaya konulmuştur. Çalışma, genel olarak dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde imaj kavramı, imaj çeşitleri ve imajın yapısı ile ilgili olarak teorik bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise kurumsal imaj kavramı ve kurumsal imajı etkileyen unsurlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise yükseköğretim kurumlarının gelişim süreci ve Düzce Üniversitesi ve Akçakoca turizm İşletmeciliği ve Otelcilik yüksek okulu hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca bu bölümde Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajının ortaya konulması amacıyla uygulanan anket sonucunda ulaşılan verilerin değerlendirilmesi yer almaktadır.Çalışma kapsamında ulaşılan sonuçlara göre Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kurumsal imajı şu şekildedir: Öğretim elemanları ve yönetim ile öğrenciler arasındaki iletişim olumludur. Öğretim elemanları öğrencilere ders dışında da yardımcı olmaktadır. İngilizce ve bilgisayar uygulamalı ders saatleri de yeterli düzeyde olması Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun imajını olumlu yönde etkilemektedir. Yükseköğretim kurumlarının sağlaması gereken hizmetler arasında yurt ve barınma hizmeti olmamasına rağmen, bu konuda yaşanan sıkıntının kurumsal imajı olumsuz etkilediği görülmektedir. Ulaşım hizmetleri ve sosyal etkinliklerin yeterli olmaması öğrenciler tarafından olumsuz olarak görülmektedir. Ayrıca öğrenciler, Düzce Üniversitesi, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun kendisini çevresine ve Akçakoca halkına yeterince tanıtılmadığını ifade etmektedir. Çalışamaya konu olan yükseköğretim kurumunun öğrencilerin tercihleri açısından kurumsal imajın önemli olması, kurumsal imajı etkileyen olumsuzlukların giderilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.