Yazar "Topsakal, Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ağırlıklı Squat Sıçrama Hareketi Esnasındaki Hız Değerlerinin Analizi: Anaerobik Güç ve Maksimal Kuvvet Önemli Bir Faktör Mü?(2020) Can, İbrahim; Bayrakdaroğlu, Serdar; Topsakal, NuriBu çalışmanın amacı; ağırlıklı squat sıçrama hareketi esnasındaki hız değerleri için anaerobik güç vemaksimal kuvvetin önemli bir faktör olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; GümüşhaneÜniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören ve farklı spor branşlarında aktif sporculisansına sahip olan 36 sporcu öğrenci (yaş: 21,4 ± 1,57 yıl; boy: 175,2 ± 5,91 cm; kilo: 68,7 ± 7,12 kg)çalışmaya gönüllü olarak katıldı. Çalışmada, katılımcıların hız parametrelerini belirlemek için kendi vücutağırlıklarının % 40’ına karşılık gelen bir dış yük kullanılarak ağırlıklı squat sıçrama (SSYük) hareketi yaptırıldı.Ayrıca, katılımcıların maksimal dinamik kuvvet özelliğini belirlemek için tam squat (SQTam) hareketinde birtekrarlı maksimal (1TM) kuvvet testi ve anaerobik güç testi yaptırıldı. Verilerin analizi için Shapiro-Wilknormallik testi, tanımlayıcı istatistik ve Pearson korelasyon analizleri kullanıldı. Analiz sonuçlarına göre;katılımcıların relatif ortalama anaerobik güç ve SQTam hareketindeki absolut ve relatif 1TM kuvvet değeri ileSSYük hareketinin konsantrik evresinde elde edilen zirve hız değerleri arasında pozitif yönde istatistiksel olarakanlamlı bir ilişki olduğu elde edildi. Ayrıca, absolut 1TM squat kuvveti ile hem absolut maksimal anaerobikgüç hem de absolut ortalama anaerobik güç değerleri arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiolduğu elde edildi. Bunun dışında, istatistiksel olarak herhangi bir anlamlı ilişki elde edilmedi. Sonuç olarakhem absolut hem de relatif bakımdan kuvvet ve zirve hız değerleri arasında anlamlı ilişki olmasından dolayı,kuvvet özelliği arttığında konsantrik evre esnasındaki zirve hız değerlerinde bir artış meydana geleceği vehareket hızında bir gelişme sağlamak için maksimal kuvvet antrenmanlarının yapılması gerektiği ilerisürülebilir.Öğe Dövüş Sporcularına Uygulanan Direnç, Pliometrik ve Kompleks Antrenman Yöntemlerinin Hareket Hızına Etkilerinin Karşılaştırılması(2020) Bayrakdaroğlu, Serdar; Topsakal, Nuri; Can, İbrahimBu çalışmanın amacı, dövüş sporcularına uygulanan direnç, pliometrik ve kompleks antrenman yöntemlerinin hareket hızına etkilerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmaya katılmak için Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören ve mücadele sporlarında aktif spor yaşantısını sürdüren 30 öğrenci rastgele olarak üç farklı deney grubuna (pliometrik, direnç, kompleks antrenman grubu) ayrıldı. Araştırmanın kontrol grubu Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 10 öğrenciden oluşturuldu. Katılımcılara hem ön-test hem de son-test ölçümlerinde kendi kilolarının %40 oranına karşılık olan dış yüklerde squat sıçraması egzersizi uygulandı ve ortalama hız (OH) değeri, ortalama itme hızı (OİH) değeri ve zirve hız (ZH) değeri dinamik ölçüm sistemi (T-Force dinamik ölçüm sistemi) vasıtasıyla elde edildi. Verilerin değerlendirilmesinde; Kolmogrov-Smirnov Normallik Testi, Kruskal Wallis ve Wilcoxon analiz yöntemleri kullanıldı. Analiz sonuçlarına göre, 8 haftalık pliometrik, direnç ve kompleks antrenmanlarından sonra gruplar arasında ağırlıklı squat sıçrama egzersizinde elde edilen OH, OİH, ZH değerleri bakımından istatistiksel yönden anlamlı bir farklılığın mevcut olduğu bulundu (p<0.05). Sonuç olarak, üç farklı kuvvet antrenman protokolünün de hız parametresini geliştirdiği ve gruplar arasında istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olduğu elde edildi.Öğe The Effects of High Intensive Interval Training (HIIT) on Brain-Derived Neurotrophic Factor (BDNF) and Cardiovascular Health: A Review(2022) Bayrakdaroğlu, Serdar; Eken, Özgür; Topsakal, NuriHigh-intensity interval training (HIIT) programs have lately gained popularity because they produce beneficial adaptations for both inactive and athletes, as well as positive health and performance benefits and time efficiency. Therefore, it was purposed to review scientific research results about the effects of HIIT programs on BDNF and cardiovascular health. Although there are research findings suggesting that HIIT may be an effective strategy for promoting elevation of BDNF concentrations, current research seems to be rather limited and inconclusive. It can be thought that exercise intensity is a factor affecting BDNF activation. In healthy people, there seems to be a positive linear relationship between exercise intensity and BDNF levels of acute exercise. However, further experimental studies are needed to elucidate the effect of HIIT on BDNF in humans with metabolic or cardiovascular diseases. However, it can be suggested that high intensity can be an significant achievement factor to design an effective exercise programs and the HIIT methodology has a critical importance for improving cardiovascular function, particularly in healthy individuals. In conclusion, while existing studies show that high-intensity interval training (HIIT) programs can improve cardiovascular health in some populations, further scientific research is needed to determine the efficiency of this strategy in producing physiological adaptation to exercise.Öğe Farklılıkla Öğrenme Yaklaşımı ile Uygulanan Temel Hareket Becerileri Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Dikkat ve Motorik Özelliklerine Etkisi(Türkiye Beden Eğitimi Öğretmenleri Derneği, 2019) Topsakal, Nuri; Bozkurt, Sinan; Akın, HüseyinBu çalışmanın amacı, farklılıkla öğrenme yaklaşımı ile uygulanan temel hareket becerileri eğitimi programının, ilkokul öğrencilerinin dikkat ve motorik özelliklerinin gelişimi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma grubunu İstanbul Beykoz İlçesindeki bir İlkokulun 3. Sınıf , 9-10 yaş grubundan 12 erkek öğrenci boy uzunluğu 132,75±7,38 cm., vücut ağırlığı 31,50±9,57 kg. ve 8 kız öğrenci boy uzunluğu 131,95±6,19 cm., vücut ağırlığı 33,57±8,19 kg. olmak üzere toplam 20 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmada çalışma grubuna farklılıkla öğrenme yaklaşımı ile haftada 2 gün ve 4 ders saati olmak üzere 10 hafta süresince "Oyun ve Fiziki Etkinlikler" dersleri için hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları ndan Sarı Kart grubundaki, Temel Hareket Becerileri alanı olan programı uygulanmıştır. Çalışmada ön test ve son test olarak “Bourdon dikkat testi”, "Çeviklik testi", "10 m. ve 20 m. koşu sürati testleri", "Flamingo denge testi", "Durarak uzun atlama testi ", “Mekik testi” yapılmıştır. Elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler olarak belirlenmiş ve Wilcoxon işaretli sıralar toplamı testi sonucuna göre de deney grubu öğrencilerinin Dikkat p