Yazar "Toklu, Eda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Düzce Üniversitesi'nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması(Düzce Üniversitesi, 2012) Toklu, Eda; Acar, Filiz EvranBu araştırmanın amacı Düzce Üniversitesi'nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanmasıdır.Araştırmanın evrenini 2011 yılı Kasım ayı itibari ile Düzce Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı idari birimler, enstitüler, fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarında görev yapan 257 idari personel oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamı araştırma kapsamına dahil edilmiş ayrıca bir örneklem seçilmemiştir. İdari personelin tamamına ulaşılamadığından 215 personel ile çalışma gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen, ?Düzce Üniversitesi'nde Görevli İdari Personelin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı Anketi? kullanılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sınıflamalı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için 6 madde vardır. İkinci bölümde eşit aralıklı ölçeklerden 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Bu bölümde katılımcıların hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek için 36 madde vardır. Üçüncü bölümde de sınıflamalı ölçek kullanılmış olup katılımcıların hizmet içi eğitim almak istedikleri alanları belirlemek için 10 madde vardır.Araştırma sonucunda, belirlenen alt boyutlar çerçevesinde uyum eğitimi ile ilgili orta düzeyde, çalışma becerisi, bilgisayar kullanma becerisi ve çalışma zorlukları ile ilgili az düzeyde hizmet içi eğitim ihtiyacı olduğu saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre uyum eğitimi alt boyutunda, yaş değişkenine göre uyum eğitimi ve bilgisayar kullanma becerisi alt boyutlarında, eğitim durumu değişkenine göre çalışma becerisi ve uyum eğitimi alt boyutlarında, çalışılan birim değişkenine göre bilgisayar kullanma becerisi alt boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. Çalışma süresi ve çalışılan hizmet sınıfı değişkenlerine göre hizmet içi eğitim ihtiyaçlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır.