Yazar "Tekin, Ammar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Teachers of action: when teachers take care of their own professional development(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024) Tekin, AmmarThis narrative inquiry explores the identities of five teachers from Turkey who engage in volunteering and activism besides their everyday teaching. In a teaching environment where the continuing professional development of teachers is neglected and teachers' autonomy is limited, alongside several structural issues, some of which are a century old, it would be quite normal for teachers to feel restricted. In Turkey, performance pressures due to the nationwide, high-stakes tests limit the participant teachers' autonomy, while the educational bodies do not provide opportunities for them to become active agents of transformative change. Nevertheless, the participants in this study manifest with their narratives that they take action against the odds that would normally hinder taking action or as a coping mechanism against adversaries in the workplace. Their unique engagements are performed in various forms, taken up early in their lives or later in their careers, and not limited to educational activities or the sphere of the school. Hence, they become examples of informal continuing professional development, which are more likely to create transformative learning opportunities, bringing authentic and long-lasting benefits.Öğe TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI VE REFORM SÜRECİ(Süleyman GÖKSOY, 2022) Tekin, Ammar; Gürkan, AliBu çalışmanın amacı Türkiye’de yabancı dil öğretiminde öğretmen yetiştirme politikalarının tarihsel gelişimiyle iniltili kronik sorunlarını tespit etmek, son yirmi yılda yoğunlaşan reform sürecini de bu politikalar açısından incelemektir. Konu için seçilen ‘Türkiye’de İngilizce öğretmeni yetiştirme politikaları’ durumunu derinlemesine ve bütüncül bir yaklaşımla araştırmak amacıyla nitel bir durum çalışması yürütülmüş, doküman analizi yapılarak araştırılan olgu hakkında bilgi veren yazılı materyallerin incelenmiştir. Verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi tercih edilerek, araştırılan olgu hakkında bilgi veren yazılı materyallerin incelenmiş, betimsel analiz yöntemiyle bu veriler üç başlıkta tartışılmıştır. Buna göre, yapısal sorunlar olarak tespit edilen merkeziyetçilik ve yabancı dil eğitiminin neoliberalleşmesi, ‘Türkiye’de Cumhuriyete Geçiş ve 20. Yüzyılda Yabancı Dil Öğretiminde Öğretmen Yetiştirme Politikaları’, ‘Türkiye’de İngilizce Öğretimi: 1997 ve Sonrası’ ile ‘Türk Eğitim Sisteminin ve Türkiye’deki Yabancı Dil Eğitiminin Neoliberalleşmesi’ temaları altında tartışılmıştır. Standartlaşma ile gelen sınav ağırlıklı eğitim sistemi ve öğretmenlerin otonomisinin kısıtlanması, bu temel sorunların sonucunda ortaya çıkan alt problemler olarak nitelendirilebilir. Öğretmen yetiştirme politikalarını ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerini etken öğretmenler yetiştirmek üzerine kurgulamak bu sorunların çözümü için olumlu bir adım olacaktır. Yine de, mevcut halde, resmi dokümanlarda da tartışılan, Türkiye’de yabancı dil öğretimine dair sorunlara kalıcı çözümler bulmak, merkeziyetçi yapı ve neoliberalizmin merkezi sınavlar, eğitimin standartlaştırılması, öğretmenlerin hesap verebilirliği gibi etkileriyle birlikte pek mümkün görünmemektedir.