Yazar "Tat, Semih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi kademesi yöneticilerinin ideal yönetsel özellikleri(Düzce Üniversitesi, 2024) Tat, Semih; Atmaca, TanerBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi kurum yöneticilerinin ideal yönetsel özelliklerini ortaya koymaktır. Aynı zamanda ideal yönetsel özelliklerin okula, öğrenci ve öğretmenlere olan yansımalarının da nasıl olduğunu ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ideal yönetsel özelliklerine ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek amaç edinildiğinden nitel araştırma yöntemi içinde yer alan olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı Düzce ilinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinden elde edilen veriler ışığında üç ana tema altında bulgulara ulaşılmıştır. Bunlar, "Okul Öncesi Yöneticisinin İdeal Yönetsel ve Kişisel Özellikleri", "İdeal Özelliklere Sahip Okul Öncesi Yöneticisinin Sunduğu Destek Türleri ve Kaynaklar" ve "İdeal Yönetsel Özelliklerinin Okula Yansıması" şeklindedir. Elde edilen bulgulara bakıldığında ilk tema altında ideal özelliklere sahip okul öncesi yöneticisinden beklenen yönetsel özellikler kapsamında en belirgin faktör "pedagojik yeterlikler" olarak dikkat çekmektedir. Kişisel özellikleri kapsamında ise "iletişim becerileri" olarak ortaya çıkmıştır. İkinci tema altında okul öncesi yöneticisinden beklenen destek ve kaynak sağlama kapsamında "eğitsel kaynak sağlama" ve "maddi-fiziksel kaynak sağlama" bulgularına ulaşılmıştır. Son tema olan Okul Öncesi Yöneticisinin İdeal Yönetsel ve Kişisel Özelliklerinin Okula Yansımasına bakıldığında öğretmen açısından "istişare etme", öğrenci açısından ise "çocukların yararını düşünme" kodları önemli beklentiler olarak ortaya çıkmıştır. Genel olarak okula yansımasına bakıldığında ise ideal özelliklere sahip okul öncesi yöneticisinin sorunları çözen, katılımcılığa teşvik eden ve bu doğrultuda okulun gelişmesini sağlayan kişi olarak kabul edildiği görülmüştür.Öğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKUL ÖNCESİ KADEMESİNDEKİ OKUL YÖNETİCİLERİNİN İDEAL YÖNETSEL ÖZELLİKLERİ(Süleyman GÖKSOY, 2024) Tat, SemihBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi kurum yöneticilerinin ideal yönetsel özelliklerini ortaya koymak ve bu özelliklerin okula, öğrenci ve öğretmenlere olan yansımalarının da nasıl olduğunu ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Okul öncesi dönemde çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve fiziksel gelişimleri hızla devam etmektedir. Bu nedenle, okul öncesi eğitimin etkili bir yönetim sistemiyle desteklenmesi, çocukların gelişim alanlarını desteklemek için hayati öneme sahiptir. Araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ideal yönetsel özelliklerini derinlemesine incelemek amaç edinildiğinden nitel araştırma yöntemi içinde yer alan olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı, Düzce ilinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler ışığında üç ana tema altında bulgulara ulaşılmıştır. Bunlar, “İdeal Okul Öncesi Yöneticisinin Yönetsel ve Kişisel Özellikleri”, “İdeal Yönetsel Özelliklerinin Okula Yansıması” ve “İdeal Okul Öncesi Yöneticisinin Sunduğu Destek Türleri ve Kaynaklar” şeklindedir. Bulgulara bakıldığında okul öncesi yöneticisinden beklenen ideal yönetsel özellikler kapsamında en belirgin faktörler “pedagojik yeterlikler” ve “iletişim becerileri” olarak ortaya çıkmıştır. Genel olarak okula yansımasına bakıldığında ise ideal okul öncesi yöneticisinin sorunları çözen, katılımcılığa teşvik eden ve bu doğrultuda okulun gelişmesini sağlayan kişi olarak kabul edildiği görülmüştür.