Yazar "Tanyel, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin Çevre Ve Sosyal Duyarlılıkları Çerçevesindeki Tutumlarının, Davranışlarının, Bilinçlerinin Ve Firmaların Yapmış Oldukları Sosyal Ve Çevresel Uygulamalara Karşı Satınalma Tercihlerinin İncelenmesi(2012) Baş, Yeliz; Öztürk, Abdullah; Ayrancı, Betül; Çalışkan, Canpolat; Tanyel, Fatih; Aksu, DoğanÜlkemizde yaşanan çevresel ve sosyal sorunlar, her geçen gün artarak, gerek sosyal medya, gerek sivil toplum örgütleri ve dernekler ve gerekse de bireyler tarafından yoğun rağbet gösterilen gündemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Hem hükümet yetkilileri hem de gönüllü işletmeler aracılığıyla sosyal ve çevresel konular içerikli faaliyet, olay ve reklamlara sık sık maruz kalmaktayız. Kimi zaman bu aktivitelerden habersiz kalmakta kimi zaman ise bu aktivitelerin içinde kendimizi dahil bulmaktayız. İş dünyası bu konular üzerine sürekli dikkati çekmekte ve tüm işletmelerin sosyal ve çevresel duyarlılıklarını destekleyici yeni rekabet mecraları yaratmaktadırlar. Tüketiciler sadece birer birey olarak düşünülmemelidir. Toplumun sosyal bir varlığı olarak da tüketiciler tatmin edilmeli ve her bakımdan kapsamlı olarak yaratılacak firma imajında bu konular gözden kaçırılmamalıdır. Tüketicilerin duyarlı oldukları sosyal ve çevresel sorunlar ve bu sorunlarla ilgili yasalardan haberdarlıkları ile işletmelerin bu konularda yapmış oldukları faaliyetlere karşı tutumlarını ve davranışlarını ortaya koyarak işletmelerin daha etkili sosyal ve çevresel faaliyetler gösterebilmeleri ve bunları etkili bir şekilde tanıtabilmeleri adına önerilerde bulunulması bakımından araştırmamızın önemli katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Araştırmada, Düzce İlinde ikamet etmekte olan ve rastgele seçilen 401 kişi üzerinde yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programında One-Way ANOVA ve Tukey testleri ile değerlendirilmiştir.