Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tanhan, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Counseling’s Effect on Psychological Flexibility: A Quasi Experimental Study / Psikolojik Danışma’nın Psikolojik Esnekliğe Etkisi: Yarı-Deneysel bir Çalışma
    (Erdal TOPRAKCI, 2022) Tanhan, Ahmet; Uğur, Erol; Çiçek, İlhan; Nalbant, Ahmet; Kalenderoğlu, Aysun
    College students experience biopsychosocial, spiritual and economic issues from mild to severe levels. However, most of these students are not able to utilize professional mental health services to address their issues. Therefore, overall wellbeing of the students can decrease and/or these issues can turn into more severe psychopathology. Researchers showed that high psychological flexibility scores are related to overall wellbeing while low psychological flexibility scores are related with diverse psychological disorders. Our aim in this study was to examine how counseling service provided to college students affect their psychological flexibility level. In this study, we had a quasi-experimental design and a total of 164 students who comprised the sample: 133 in experimental and 31 in control group. In this current study, under professional supervision, 110 counselor candidates provided five sessions to each client in the experimental group. We used Turkish version of Acceptance and Action Questionnaire-II (AAQ-II) to examine the psychological flexibility. We use Multivariate Analysis of Covariance technique for data analysis. Overall, following the intervention, the results indicated that the psychological inflexibility scores, for the experimental group was significantly lower than the control group. The results mean following the intervention, psychological flexibility scores were higher for the experimental group compared to the control group. Based on the results, controlling for the pretest, being in the control or experimental group explained 12% (?2= .120) of the variance in the posttest for psychological inflexibility. This is a moderate effect size based on Cohen’s d (1988; 2013). As a result, receiving counseling service seems significantly increasing the psychological flexibility scores for this sample. There is lack of such research in Turkey that makes this study very important. We discussed research results and suggested implications for future research, supervision, and advocacy in mental health.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışının Problemli İnternet Kullanımı ve Mükemmeliyetçilik ile İlişkisinin İncelenmesi*
    (2023) Seydoogulları, Sedef; Uğur, Erol; Tanhan, Ahmet; Genç, Emel
    Her ne kadar akademik erteleme konusu yaygın olarak üniversite öğrencileri örnekleminde incelense de akademik ertelemenin lise öğrencileri arasında da araştırılması bu konunun ergenlik dönemindeki gençler üzerindeki olumsuz etkilerini anlamak açısından önem arz etmektedir. Bu nedenle bu araştırmanın amacı akademik sorumlulukların artması ve gelişim dönemi özelliklerinden dolayı söz konusu sorumlulukları yerine getirmekte zorlanan lise öğrencilerinin, akademik erteleme davranışlarının problemli internet kullanımı, mükemmeliyetçilik, akademik başarı ve internette geçirilen süre değişkenleri ile ilişkisinin incelenmesidir. Değişkenler arasındaki ilişki pearson korelasyon analizi ile, söz konusu değişkenlerin akademik ertelemeyi ne oranda yordadığı aşamalı regresyon analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın verileri 280’i (%56.6) kadın, 215’i (%43.4) erkek olmak üzere 495 ortaöğretim öğrencisinden toplanmıştır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Çocuk ve Ergen Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Uz-Baş ve Siyez, 2010), Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği (Ceyhan ve Ceyhan, 2009) ve Akademik Erteleme Ölçeği (Çakıcı, 2003) ile elde edilmiştir. Bulgulara göre akademik erteleme ile problemli internet kullanımı, sosyal kaynaklı mükemmeliyetçilik ve internette geçirilen süre arasında pozitif yönde; kendine yönelik mükemmeliyetçilik ve akademik başarı arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Problemli internet kullanımı, kendine yönelik mükemmeliyetçilik, akademik başarı ve internette geçirilen süre değişkenleri akademik ertelemenin anlamlı yordayıcısı iken sosyal kaynaklı mükemmeliyetçiliğin akademik ertelemeyi anlamlı bir şekilde yordamadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar alanyazın ışığında tartışılmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim