Yazar "Sezer, Abdulaziz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bireylerin Gönüllü Sade Yaşam Tarzları ve Yaşam Doyumlarının, Geleneksellik Değeri Açısından Değerlendirilmesi: Düzce Üniversitesi Örneği(2018) Bayat, Murat; Sezer, AbdulazizBu çalışmanın amacı, bireylerin gönüllü sade yaşam tarzları ve yaşam doyumlarının, geleneksellik değeriaçısından değerlendirilmesine yöneliktir. Bu amaçla ahlaki değerler ölçeği içinde yer alan geleneksellikdeğeri ölçeği ile yaşam doyumu ölçeği ve gönüllü sade yaşam tarzı ölçeği kullanılarak Düzce Üniversitesinde,çoğunluğu akademik ve idari personelden oluşmakla birlikte öğrencilerin de dâhil edildiği 203 kişi ile basittesadüfi örnekleme yöntemiyle anket yapılarak birincil veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin analiziSPSS 23.0 paket programıyla sağlanmıştır. Araştırmada öncelikle geleneksellik değeri değişkeni için içselgeleneksellik değeri faktörü ve dışsal geleneksellik değeri faktörü; yaşam doyumu değişkeni için yaşamdoyumu faktörü; gönüllü sade yaşam tarzı değişkeni için ise planlı alışveriş, kendine yeterlilik ve maddiolmayan hayat faktörleri belirlenmiştir. Ardından geleneksellik değerinin alt boyutları ile gönüllü sadeyaşam tarzının alt boyutları ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin varlığı, yapılan korelasyon analizi ilesaptanmaya çalışılmıştır. Söz konusu analizler sonucunda bireylerin içsel ve dışsal geleneksellik değeri ilegönüllü sade yaşam tarzlarının alt boyutları olan planlı alışveriş, kendine yeterlilik ve maddi olmayan hayatarasında ilişki olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca bireylerin yaşam doyumu ile içsel geleneksellik değeri ve kendineyeterlilik düzeyleri arasında manidar bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.Öğe THE EFFECT OF MATERIALIST TENDENCIES ON CONSUMERS' PURCHASING DECISION STYLES: SAMPLE OF DÜZCE UNIVERSITY(2021) Sezer, Abdulaziz; Şentürk, FarukThe aim of this study is to determine the effect of the materialist tendencies of the consumers on their purchasedecision styles. For this purpose, a questionnaire has been conducted with 393 students by convenience randomsampling method in the Duzce University - Faculty of Business Administration, using the materialist tendencyscale and the decision making styles scale. In this study, quantitative research method has been used and researchdata have been collected by questionnaire technique. The data have been analyzed using SPSS and Amosprograms. In this study, exploratory factor analysis for the validity of the research model and confirmatory factoranalysis for the validity of the measurement model was conducted and the hypotheses were tested with thestructural equation model. According to the exploratory and confirmatory factor analyses, it was seen thatconsumers perceived materialist tendency is in one and purchasing decision styles is in seven dimensions. In theanalysis of the structural equation model proposed by using the construct validity variables, it was concludedthat the materialist tendency had a significant positive effect on the dimensions of fashion consciousness, brandconsciousness, quality consciousness, habitual and confused by over-choice; negative effect on brandconsciousness which are the sub-dimensions of purchasing decision styles.Öğe Evaluating Individuals' Voluntary Simplicity Lifestyles and Life Satisfaction in Terms of the Tradition Value: The Example of Duzce University(Igiad-Turkish Entrepreneurship & Business Ethics Assoc, 2018) Bayat, Murat; Sezer, AbdulazizThe aim of this study is directed at assessing voluntary simplicity lifestyles and life satisfaction in term of the tradition value. A survey was conducted for this purpose with the tradition values section of the Schwartz Values Scale, the Life Satisfaction Scale, and the Voluntary Simplicity Lifestyle Scale using the easy sampling method with 203 people at Duzce University, mostly consisting of academic and administrative staff, as well as students. The study uses the quantitative research method and has collected the primary data with the survey technique. The obtained data has been analyzed with the package program, SPSS 23.0. In the study firstly, the factors of the internal tradition value and the value of external tradition value have been determined for the variable of tradition value, the factor of life satisfaction for the variable of life satisfaction, and the variables of planned shopping, self-sufficiency, and non-material life for the variable of voluntary simplicity lifestyle. Afterward, the existence was attempted to be determined for the relationship of the sub-dimensions identified above for the tradition value and the sub-dimensions of voluntary simplicity lifestyle with life satisfaction. As a result of the performed analyses, individual's internal and external tradition values were determined to have a relationship with planned shopping, self-sufficiency, and non-material lives (again, the sub-dimensions of the individuals' voluntary simplicity lifestyles). Additionally, individuals' tradition value and levels of self-sufficiency were detected to have a meaningful relationship with life satisfaction.Öğe EVALUATING THE EFFECTS OF LIFE SATISFACTION ON IMPULSE BUYING BEHAVIOR IN TERMS OF ONLINE BUYING(Sumy State Univ, Dept Marketing & Mia, 2021) Ata, Serhat; Sezer, AbdulazizConsumer behaviours have great importance for marketers. Impulse buying, which is an appearance of consumer behaviour, arises with a sudden stimulus. Different aspects affect impulse buying. Life satisfaction, which is one of these aspects, brings consumers about impulse buying behaviour by influencing them. Moreover, the rapid development of online shopping and the fact that online interaction occurs in virtual environments at all hours of the day affects people's quality of life. This study aimed to investigate how consumers' life satisfaction shapes consumers' impulse buying behaviour and whether there is a difference between the descriptive and main variables in line with this relationship according to consumers' online or offline purchasing behaviour. The methodological base is the questionnaire form as a data collection method in Duzce province (Turkey) between March and May 2018. Participation in the study was conducted by convenience sampling method. In the research purpose line, a model is comprised. In turn, a path diagram was performed according to the confirmatory factor analysis with a Structural Equation Model. The obtained results showed the negative relationship between life satisfaction and sub-dimensions of impulse buying (positive emotions, emotion conflict, unplanned behaviour, and mood management). The authors noted only a positive relationship between life satisfaction and rational behaviour in the study. Thus, that is another sub-dimensions of impulse buying. Besides, comparing the mean, there was a significant difference between positive emotions, unplanned behaviour, type and shopping channels. These findings could help future studies aimed at researching the effect of different variables on impulsive behaviours. This study was carried out in a short period due to time and cost constraints. One of the study's limitations is that the study data were obtained only from the participants in Duzce province (Turkey).Öğe Pazarlama etiği algısının müşteri sadakatine etkisinde ilişki kalitesinin aracı ve gönüllü sade yaşam tarzının düzenleyici rolü(Düzce Üniversitesi, 2023) Sezer, Abdulaziz; Baydaş, AbdulvahapGünümüz rekabet koşullarında firmaların daha yüksek gelir ve iyileştirilmiş pazar payı elde etmek için müşteri odaklı olma, kurum ve çalışanlarının etik satış davranışları gibi yeni ve fiyat dışı unsurları bir farklılaştırma aracı olarak kullanmaları gerekli hale gelmiştir. Hizmet sektöründe pazarlama uygulamalarında etik, firmaların uzun vadede hayatta kalabilmeleri, uzun vadeli kârlılık ve sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri, müşteriler ile kurdukları ilişki kalitelerini arttırarak onların memnuniyet, güven ve sadakatlerini temin etmeleri konularında önemli rol oynamaktadır. Araştırmanın temel amacı, firmaların pazarlama etiği uygulamalarına yönelik müşteri algılarının, müşterilerin sadakatine etkisinde ilişki kalitesinin aracı ve seri aracılık rolünü Türkiye anakütlesinde belirlemektir. Ayrıca pazarlama etiğinin müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatine etkisinde gönüllü sade yaşam tarzının düzenleyici etkisinin olup olmadığının tespiti de amaçlanmıştır. Araştırmada tesadüfi olamayan yöntemlerden kota örnekleme yöntemi ile bölgeler ve kolayda örnekleme yöntemi ile katılımcılar belirlenmiştir. Belirlenen 1663 katılımcıdan yüz yüze ve çevrimiçi anket yöntemleriyle veriler toplanmış ve elde edilen veriler SPSS ve AMOS programlarında analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, normallik testi, güvenilirlik analizi, farklılık analizleri ve yapısal eşitlik modellemesi ile düzenleyici değişkenli regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, pazarlama etiğinin müşteri sadakatine etkisinde müşteri memnuniyeti ve müşteri güveninin ayrı ayrı kısmi aracı ve birlikte tam seri aracılık etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca pazarlama etiğinin müşteri sadakati ve müşteri memnuniyetine etkisinde gönüllü sade yaşam tarzının alt boyutlarından olan kendine yeterlilik ve maddi olmayan hayat boyutlarının düzenleyici etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan pazarlama etiğinin müşteri sadakati ve müşteri memnuniyetine etkisinde gönüllü sade yaşam tarzının diğer alt boyutları olan planlı alışveriş ve üründe sadelik boyutlarının düzenleyici etkilerinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca tüketicilerin pazarlama etiği algılarında, müşteri güveni, müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti ve gönüllü sade yaşam tarzı düzeylerinde birtakım demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı kısmi farklılıklar olduğu bulgulanmıştır.Öğe SATIŞ PERSONELLERİNİN SATIŞ VE MÜŞTERİ YÖNLÜLÜKLERİNİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARINA ETKİSİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ: DÜZCE’DE BİR UYGULAMA(2020) Sezer, Abdulaziz; Baydaş, AbdulvahapBu çalışmanın amacı, satış elemanlarının satış ve müşteri yönlülüklerinin örgütsel bağlılıklarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Düzce’de bulunan perakende satış mağazalarında çalışan satış elemanları oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve kolayda örneklem yöntemi ile 160 satış personelinden yüz yüze anket tekniği ile birincil veriler toplanmış olup, elde edilen veriler SPSS ve AMOS paket programlarında analiz edilmiştir. Çalışmada yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve hipotezler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre satış sorumlularının satış yönlülük, müşteri yönlülük ve örgütsel bağlılık değişkenlerini tek boyutta algıladıkları görülmüştür. Çalışmada önerilen yapısal eşitlik modelinin analiz sonuçlarına göre, müşteri yönlülüğün örgütsel bağlılığa anlamlı ve pozitif yönde etkisinin olduğu saptanmıştır.