Yazar "Selvi, Murat Selim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Assesing Drivers of Brand Choice Process of University Students(2006) Selvi, Murat Selim; Kılıç, İbrahimTüketiciler benzer ve farklı ürün kategorileri arasında satmalma kararı verirken zorlandıklarından markalı ürünlere yönelmektedirler. Müşteriler bireysel gereksinim ve beklentilerini karşılayabileceğine inandıkları markaları tercih etmekte ve sadık kalmaktadırlar. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin altı ürün kategorisinde favori markaya yaptıkları harcama oranları ve fiyata karşı duyarsızlıklarına bağlı olarak marka sadakati ve marka seçim sürecinde etkili olabilecek bazı faktörlere ilişkin tutumları anket kullanılarak ölçülmüştür. Ayrıca, elde edilen bulgular öğrencilerin demografik özelliklerine göre (Bağımsız Örneklemler için Varyans Analizi ve T Testi kullanılarak) karşılaştırılmış ve anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, favori markaya yapılan harcama oranının en yüksek olduğu ürün kategorisi şampuan iken fiyata karşı en duyarsız olunan ürün kategorileri ise çikolata ve şampuandır. Bununla birlikte, üniversite öğrencileri açısından marka seçiminde en etkili faktörün kalite olduğu belirlenmiştir.Öğe Ekolojik tatil çiftliklerinin tatuta projesi deneyimine ilişkin örnek olay incelemesi(2012) Selvi, Murat Selim; Demirer, DilekBu çalışma iki ekolojik tatil çiftliğinin TATUTA projesi uygulamasına ilişkin bir örnek olay incelemesidir. Bu çalış mada Hindiba Pansiyon ve ÖZLÜ Ailesi çiftlik işletmelerinde TATUTA projesinin amacına ne derecede ulaştığı sor gulanmıştır. Araştırma bu yönüyle keşifseldir. Yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi yürütülmüştür. Veriler genelde 26 Ağustos 2011 ve 4 Eylül 2011 tarihinde yapılan görüşme ile toplanmış ve sesli kayıt sistemi kullanılmıştır. Veriler sistematik olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuş; bazı tanımlanamayan kavramlara ilişkin içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; gelen gönüllü ve tatilci sayıları oldukça az olup; henüz bir artış yoktur. Herhangi bir ek gelir artışı söz konusu değildir. TATUTA sadece bir çiftlikte organik tarımın tanıtımına yardımcı olmuştur. Yeterli düzeyde bilgi takası da sağlanamamıştır. Buna karşın proje kapsamında şimdiye kadar gelen gönüllü ve tatilciler yerel halkla kaynaşma imkânı bulmuş ve sosyo-kültürel etkileşim içinde olmuşlardır. Doğa sevgisi ve organik ürünlere olan özlem duygularının arttığı gözlenmiştir. Bu araştırma sonucunda TATUTA projesinin söz konusu çiftliklerde henüz amacına tam olarak ulaşamadığı ortaya çıkmıştır. Bunun temel nedenleri, yapılacak diğer araştırmalarla ortaya çıkarılabilir.Öğe Employee Loyalty In Frontıer Markets Of Anatolıa(2013) Selvi, Murat Selim; Özkan, Ahmet HakanTüzel kişilik taşıyan lirketler Anadolu'nun gelişmekte olan piyasalarına yatırım yapmaktan kaçınmaktadır. Çünkü yatırımcılar çalışanların bir sorun olup olmayacağından emin değildir. Devlet teşvikleri bu piyasaların gelişmesini hedef almaktadır. Anadolu'nın gelişmekte olan pazarlarında maliyet ve işgücü avantajları vardır. Çalışanların kalite algılarının çalışan sadakati üzerinde büyük etkisi vardırÖğe Kaplıca Merkezlerinde Devre Mülk Sistemi Uygulaması ile İlgili Bir Araştırma(2002) Selvi, Murat SelimDünya turizm ve seyahat pazarının önemli bir dilimini oluşturan devre mülk, bugün turistik ürün çeşidi olarak kabul edilmektedir. Devre mülk ürünü turistik tüketicilere hayat tarzlarına uygun çeşitli tatil seçenekleri sunmaktadır. Türkiye’de kaplıca merkezlerinde devre mülk usulu yatırım ve işletmeciliğin gelişmesi durumunda yatırımcılar ve tüketiciler pek çok avantaj sağlayacaktır. Özellikle tüketiciler devre mülk ünitesi, termal kür ve diğer hizmetleri bir paket olarak elde edeceklerdir. Bu tatil paketi diğer termal otel fiyatlarından daha düşük maliyetli olacaktır. Orta ve dar gelirli kesim için devre mülk sahibi olmaları konusunda çeşitli ödeme kolaylıkları sağlanarak sosyal turizme katkı yapılmaktadır.