Yazar "Saydam, Rukiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgi Teknolojilerinin İşletme Performansına Etkileri: Konya Otelleri Örneği(2014) Saydam, Rukiye; Mesci, Muammer; Kılınç, İzzetBu araştırmanın amacı, bilgi teknolojilerinin işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansına etkisi, performans prizması aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya ilinde faaliyet gösteren Turizm İşletme Belgeli üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler otel işletmelerinin üst düzey yöneticileriyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin rekabet üstünlüğü sağladığı ve bilgi teknolojilerinin performans prizmasını oluşturan, paydaş tatmini, paydaş katkısı, stratejiler, süreçler ve yeterlilikler sağladığı yönündedir. Sonuç olarak bu araştırma, bilgi teknolojilerinin işletme performansına olumlu yönde katkı sağlayabileceğini göstermektedir.Öğe Stratejik rekabet üstünlüğü aracı olarak kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansı üzerine etkileri:Konya otelleri üzerine bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2013) Saydam, Rukiye; Kılınç, İzzetKüreselleşme sürecinde etkili bir çalışma hayatı sürdürebilmek ve rekabet üstünlüğü sağlamak adına işletmeler yüksek performansa sahip bir organizasyon ve işgücü geliştirerek bulundukları ortamda ayak uydurmaya çalışmaktadırlar. Bunu da kapsamlı şekilde bilgi teknolojileri sayesinde başarabilmektedirler. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı, rekabet üstünlüğü aracı olarak kullanılan bilgi teknolojisinin işletme performansı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Konyada bulunan Turizm İşletme Belgeli 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde uygulanan işletmenin bilgi teknolojileri kullanımı ile performansları arasındaki ilişki Performans Prizmasının 6 temel boyutu kapsamında incelenmiştir. İl Kültür ve Turizm Bakanlığından alınan veriler ışığında Turizm İşletme belgeli 16 adet otel işletmesi araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler Konya'da yer alan 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin üst düzey yöneticileri ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin işletme performansını artırdığı tesbit edilmiştir. Ayrıca otel işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin rekabet üstünlüğü sağladığı ve bilgi teknolojilerinin işletme performansını,paydaş tatmini, paydaş katkısı, stratejiler, süreçler ve yeterlilikler boyutları altında artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.