Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Saremi, Nasser Bandar Nasser Al" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sezgisel Optimizasyon Kullanarak DC Motor Hız Kontrol Performansının Artırılması ve Kontrol Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Analizi
    (Duzce University, 2024) Bozali, Beytullah; Saremi, Nasser Bandar Nasser Al; Öztürk, Ali
    Doğru Akım (DA) motorları, endüstriyel uygulamalardan ev aletlerine kadar geniş bir yelpazede kullanılan, elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren önemli bir bileşendir. DA motor hız kontrolü, endüstriyel süreçlerde verimliliği artırmak, hassas hareketleri gerçekleştirmek ve enerji tüketimini optimize etmek için önemli bir role sahiptir. Bu çalışmada, yaygın kullanım alanlarına sahip DA motorlarının hız kontrolü için çeşitli kontrol yöntemleri ve parametre optimizasyon teknikleri sistematik bir şekilde analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı DA motorların farklı hızlarda gerçek zamanlı olarak izleyerek belirlenen hedef hıza ulaşmasını sağlamak ve değişken yükler veya dış etkenlerden kaynaklanan dalgalanmaları minimize etmek için etkili bir kontrol stratejisi geliştirmektir. Çalışmamızda Oransal-İntegral-Türev (PID), Oransal-İntegral (PI), ve Oransal- Türev (PD) kontrol yöntemleri kullanılmıştır. Bu kontrolörlerin parametreleri, Matlab Tuned, yeni nesil sezgisel optimizasyon yöntemi olan Çita Optimizasyon (CO) Algoritması ve geniş kabul görmüş optimizasyon yöntemi olan Parçacık Sürü Optimizasyonu (PSO) kullanılarak ayarlanmıştır. Kontrolörlerin performanslarını, Hatanın Mutlak Değerinin İntegrali (IAE), Hata Karenin İntegrali (ISE) ve Zaman Mutlak Hatanın İntegrali (ITAE) gibi kriterler kullanılarak belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar göre, CO Algoritması kullanılarak belirlenen PID, PI ve PD kontrol parametrelerinin, Matlab Tuned ve PSO yöntemleri kullanılarak oluşturulan kontrolörlerden daha iyi performans gösterdiği bulunmuştur. CO Algoritması gibi yeni optimizasyon yöntemlerinin, kontrol sistemlerinin performansını artırmak için önemli bir potansiyel taşıdığını bulunmuştur. Bu çalışma sayesinde, endüstriyel süreçlerde DA motor hız kontrolünün optimize edilmesi için pratik bir yaklaşım sunmaktadır. Sonuç olarak, CO Algoritmasıyla belirlenen kontrol parametrelerinin, diğer optimizasyon yöntemlerine göre DA motor hız kontrolünde ve kontrol sistemlerinin performansını iyileştirmede önemli potansiyele sahip olduğu bulunmuştur.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim