Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sakmen, Gizem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımında Kullanılan Argümantasyon Tekniklerinin Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajları Üzerine Etkisi
    (2020) Bilir, Volkan; Tatlı, Ayşegül; Yıldız, Candan; Emiroğlu, Betül Büşra; Ertuğrul, Devrim; Sakmen, Gizem
    Bu çalışmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin bilim insanı imajları üzerine argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımında kullanılan argümantasyon tekniklerinin etkisini araştırmaktır. Bu çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Düzce ilindeki bir devlet okulunda fen bilimleri dersi kapsamında kırk kişiden oluşan sekizinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma haftada bir ders saati olmak üzere sekiz haftada tamamlanmıştır. Çalışmada öğrencilere bilim insanı imajlarına yönelik argümantasyon teknikleri içeren etkinlikler uygulanmıştır. Argümantasyon teknikleri etkinliklerinin uygulanmasından önce, uygulamasından sonra, öğrencilerin bilim insanı hakkındaki imajlarını belirleyebilmek amacıyla, Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bilim İnsanı Çiz (DAST) testi kullanılmış, öğrencilerden bilim insanının nasıl çalıştığını, bu bilim insanının neler yaptığını düşünerek, bu düşüncelerini mümkün olduğunca detaylandırarak çizmeleri istenmiştir. Öğrencilerin argümantasyon tabanlı öğretme yaklaşımı argümantasyon tekniklerinden oluşan etkinliklerin uygulanma öncesi ve uygulanma sonrası yaptıkları çizimlerin analizinde ise Ruiz-Mallen ve Escales (2012) tarafından geliştirilen Bilim İnsanı Çizim Kontrol Listesi (RME-C) kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol grupsuz deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilerin çizimlerinde yer almayan ancak çizimlerinin açıklamalarından elde edilen nitel verilerin çözümlenmesi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Verilerin analizi sonucu öğrencilerin bilim insanı imajları üzerine argümantasyon tabanlıöğrenme yaklaşımında kullanılan argümantasyon tekniklerinin istatistiksel olarak anlamlıetkisinin olduğu ve öğrencilerin geleneksel bilim insanı anlayışından uzaklaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Argümantasyon Tabanlı Öğrenme YaklaşımındaKullanılan Argümantasyon Tekniklerinin OrtaokulSekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajlarıÜzerine Etkisi
    (2020) Emiroğlu, Betül Büşra; Yıldız, Candan; Ertuğrul, Devrim; Sakmen, Gizem; Tatlı, Ayşegül; Bilir, Volkan
    Bu çalışmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin bilim insanı imajları üzerine argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımında kullanılan argümantasyon tekniklerinin etkisini araştırmaktır. Bu çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Düzce ilindeki bir devlet okulunda fen bilimleri dersi kapsamında kırk kişiden oluşan sekizinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma haftada bir ders saati olmak üzere sekiz haftada tamamlanmıştır. Çalışmada öğrencilere bilim insanı imajlarına yönelik argümantasyon teknikleri içeren etkinlikler uygulanmıştır. Argümantasyon teknikleri etkinliklerinin uygulanmasından önce, uygulamasından sonra, öğrencilerin bilim insanı hakkındaki imajlarını belirleyebilmek amacıyla, Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bilim İnsanı Çiz (DAST) testi kullanılmış, öğrencilerden bilim insanının nasıl çalıştığını, bu bilim insanının neler yaptığını düşünerek, bu düşüncelerini mümkün olduğunca detaylandırarak çizmeleri istenmiştir. Öğrencilerin argümantasyon tabanlı öğretme yaklaşımı argümantasyon tekniklerinden oluşan etkinliklerin uygulanma öncesi ve uygulanma sonrası yaptıkları çizimlerin analizinde ise Ruiz-Mallen ve Escales (2012) tarafından geliştirilen Bilim İnsanı Çizim Kontrol Listesi (RME-C) kullanılmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol grupsuz deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilerin çizimlerinde yer almayan ancak çizimlerinin açıklamalarından elde edilen nitel verilerin çözümlenmesi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Verilerin analizi sonucu öğrencilerin bilim insanı imajları üzerine argümantasyon tabanlıöğrenme yaklaşımında kullanılan argümantasyon tekniklerinin istatistiksel olarak anlamlıetkisinin olduğu ve öğrencilerin geleneksel bilim insanı anlayışından uzaklaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ORTAOKUL 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİR SOSYOBİLİMSEL KONU OLAN ORGAN BAĞIŞI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
    (2020) Sakmen, Gizem; Arslan, Harika Özge
    Bu çalışmanın amacı ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin organ bağışı hakkındaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 2018-2019 öğretim yılında Düzce ilinde bulunan bir ortaokuldaki 6. sınıfta öğrenim gören toplam 25 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından ilgili alan yazın taranarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşmuş bir soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizi bu sorulara verilen cevapların içerik analiz tekniğiyle sistematik bir biçimde incelenmesiyle yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerden çoğunluğunun (%60) organ bağışı yapma konusuna olumlu baktığı belirlenmiştir. Öğrenciler organ bağışına yönelik bu olumlu tutumlarını “hayat kurtarma”, “iyilik yapmak isterim” ve “insanların ihtiyacı olduğu için gereklidir.” cümleleriyle ifade ederken; “korkarım” ve “organlarım benim bedenimde kalmalı” gibi ifadelerle organ bağışında bulunmak istemeyen öğrenciler de bulunmaktadır. Ayrıca öğrenciler arasında “alıcı kişiye göre verip vermeme durumum değişir” gibi cümleler kullanarak kararlarının duruma bağlı olarak değişebileceğini belirtenler de bulunmaktadır. Eğitim araştırmacıları, organ bağışına dair ortaokul öğrencilerinin bilgi ve görüşlerinin daha büyük örneklemlerden veri toplanarak ortaya koyulabilmesi için ölçek geliştirebilirler.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN STEAM’A YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
    (Naim UZUN, 2020) Genç, Murat; Ata, Atabey Onur; Ertuğrul, Devrim; Sakmen, Gizem; Aktaş, Muharrem; Kalaycı, Aslıhan; Sayan, Seda
    Ortaokul öğrencilerine yönelik STEAM’a Yönelik Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi amacıyla planlanan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Düzce ilinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen araştırma grubunda, toplam 1000 ortaokul öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Elde edilen verilerin öncelikli olarak analize uygunluğu incelendikten sonra, açımlayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. AFA bulgularına göre, ölçeğin 40 maddeden oluşan beş boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçekteki tüm maddeler olumlu ifadelere sahiptir. Ölçeği oluşturan tüm faktörlerin ölçeğin % 47,71 varyansını açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutları, STEAM alanına uygun olarak isimlendirilmiştir. Daha sonra Doğrulayıcı Faktör analizi yapılarak modelin uygunluğu test edilmiştir. DFA’da elde edilen verilere göre; RMSEA 0,043; NFI 0,94; GFI 0,97, SRMR 0,049 ve AGFI 0,87 olarak bulunmuştur. Ölçeğin güvenirlik analizlerine göre tüm ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ise 0,917 olarak belirlenmiştir. Geliştirilen bu ölçeğin, ortaokul seviyesinde öğrencilerin STEAM’a yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla kullanılabileceği düşünülmektedir. Bu sayede öğrencilerin bu alanlara yönelik tutumlarının belirlenmesiyle farklı amaçlarla yapılacak çalışmalarda kullanılması önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Sakmen, Gizem; Genç, Murat
    Çalışmanın amaçlarından biri, sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri belirleyen bir ölçek geliştirmektir. Diğer amaç ise geliştirilen ölçek ile fen bilimleri öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimine ilişkin duyuşsal eğilimlerini ve bu eğilimler üzerinde etkili olabilecek değişkenleri araştırmaktır. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Türkiye’de bulunan 9 farklı üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenim gören 126 erkek, 622 kadın olmak üzere toplam 748 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Taslak halinde hazırlanan ölçek öğretmen adaylarına uygulanmış, elde edilen veriler açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda 4 boyutlu 28 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ayrıca elde edilen verilerle öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri ile belirlenen değişkenler arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre adayların sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimlerinde kadınlar lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Sınıf düzeyi ve anne-baba gelir düzeyi değişkenlerine göre yalnızca öz yeterlilik alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Yapılan analizlere göre anne-baba eğitim düzeyi ve yerleşim yeri değişkenlerine göre herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. İleride yapılacak olan çalışmalarda geliştirilen ölçek ile çeşitli eğitim düzeyinde görev yapan Biyoloji, Sınıf, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri araştırılabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik ölçek geliştirme çalışması
    (Düzce Üniversitesi, 2020) Sakmen, Gizem; Genç, Murat
    Bu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır. Çalışmanın amaçlardan biri, sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri belirleyen bir ölçek geliştirmektir. Diğer amaç ise geliştirilen ölçek ile fen bilimleri öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimine ilişkin duyuşsal eğilimlerini ve bu eğilimler üzerinde etkili olabilecek değişkenleri araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Türkiye'de bulunan 9 farklı üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenim gören 126 erkek, 622 kadın olmak üzere toplam 748 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Ölçek maddelerinin oluşturulmasında ilgili kavramsal çerçeve referans alınıp, alan uzmanları ve fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinden de yararlanılmıştır. Taslak halinde hazırlanan ölçek öğretmen adaylarına uygulanmış, elde edilen veriler açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Veri analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Analizler sonucunda 4 faktörlü 28 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ayrıca elde edilen verilerle öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri ile belirlenen değişkenler arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre adayların sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri cinsiyet değişkenine göre kadınlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Sınıf düzeyi ve anne-baba gelir düzeyi değişkenlerine göre yalnızca öz yeterlilik alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Yapılan analizlere göre anne-baba eğitim düzeyi ve yerleşim yeri değişkenlerine göre herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Eğitim görülen üniversite değişkenine göre yapılan analizlerde anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. İleride yapılacak olan çalışmalarda geliştirilen ölçek ile her eğitim düzeyinde görev yapan Biyoloji, Sınıf, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik duyuşsal eğilimleri araştırılabilir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim