Yazar "Sadak, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Astronomi Öğreten Öğretmen İmgeleri: “Gök Kubbeye Yolculuk” Projesinin Sonuçları(2020) Karaçam, Sedat; Çakır, Çiğdem Şahin; Koca, Merve; Sadak, MustafaBu araştırmanın amacı aktif katılımlı astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyalöğretiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgeleriüzerine etkisini incelemektir. Araştırma durum çalışmalarından program etkileri durumçalışmasına göre yürütülmüştür. Araştırmaya 2019-2020 akademik yılı güz döneminde dördüncüsınıf öğrencisi olan ve çeşitli üniversitelerde öğrenim gören 40 fen bilimleri öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada,etkinliklerin uygulaması 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde altı günde yapılmıştır.Etkinliklerde, öğretmen adaylarına, drama, istasyon, argümantasyon, kavramsal değişimmetinleri, kavram karikatürleri, 5E öğrenme döngüsü, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikuygulamaları gibi astronomi öğretimine yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Öğretmen adaylarınınastronomi öğretimi yapan fen bilimleri öğretmeni imgelerini belirlemek için, astronomi öğretimiyapan fen bilimleri öğretmeni denildiğinde gözlerinin önünde canlanan resmi çizmeleri veaçıklamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının uygulama öncesi ve sonrası çizimlerinden veaçıklamalarından elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenip karşılaştırılmıştır. Analizsonucunda, öğretmen adaylarının uygulama öncesi çizimlerinde astronomi öğretimi yapılan ortamolarak çoğunlukla sınıf ortamını çizdikleri, uygulama sonrası çizimlerinde ise sınıf ile okul dışıortamı bütünleştirdikleri ve ayrıca çizimlerin sınıf ortamında düz anlatımdan grup çalışması ve drama etkinliklerine doğru kaydığı tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının çoğu,uygulama öncesinde öğretim materyali olarak güneş sistemi modeli, Dünya, Güneş, Ay modeli veAy’ın evleri gibi astronomi ile ilgili posterler çizerken, uygulama sonrasında bu model veposterlerin yerini arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının aldığı tespit edilmiştir. Buçerçevede astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyal öğretiminin fen bilimleri öğretmenadaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilirdrama etkinliklerine doğru kaydığı tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının çoğu,uygulama öncesinde öğretim materyali olarak güneş sistemi modeli, Dünya, Güneş, Ay modeli veAy’ın evleri gibi astronomi ile ilgili posterler çizerken, uygulama sonrasında bu model veposterlerin yerini arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının aldığı tespit edilmiştir. Buçerçevede astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyal öğretiminin fen bilimleri öğretmenadaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.