Yazar "Polat, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Erratum to: Analysis of Cultural Differences in Collaborative Innovation Networks: Wikipedia(2019) Polat, Mustafa; Akbıyık, Adem[Bastract Not Available]Öğe Yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerindeki etkisi(Düzce Üniversitesi, 2024) Polat, Mustafa; Öcel, YusufBu araştırmanın amacı, yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerindeki etkisini incelemektir. Literatürde ilgili değişkenlere dair yapılan çalışmalar, ilgili kavramlar ve boyutlar ele alınmıştır. Yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerine etkisi analiz edilmiştir. Otomobil kullanıcılarının markalar hakkındaki ilgili değişkenlere ait algılarını ölçmek üzere karma yöntem yoluyla veri toplanmış ve analizler yapılmıştır. Kitlesel ve lüks otomobil markalarına dair 119.232 adet yorum forum.donanımhaber.com sitesinde metin madenciliği yöntemi ile çekilmiştir. Nitel aşamada uygulana içerik analiz sonucunda kodlar tespit edilmiş, kelime bulutu oluşturulmuş ve tematik kodlama yapılmıştır. Bu sayede otomobil kullanıcılarının kullandıkları araçlarla ilgili en çok hangi konuları önemsedikleri marka bazlı olarak tespit edilmiştir. Nicel aşamada ise 1161 kişiye anket uygulanarak elde edilen verilere faktör, korelasyon, regresyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda, değişkenlerle ilgili boyutlar tespit edilmiştir. Çoklu regresyon analizi sonucunda yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesini etkilediği ortaya çıkmıştır. Nitel analiz sonuçları ile karşılaştırıldığında markaların yenilikçi özelliklerinin marka deneyimi oluşmasında önemli bir katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara dayanarak araştırmaya ve uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.