Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Polat, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ANALYZING THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA AND INVESTMENT TOOLS: BITCOIN
    (Sakarya University, 2019) Polat, Mustafa; Akbıyık, Adem
    Sosyal medya, insanları alış veriş alışkanlıklarından yatırım kararlarına kadar birçok ticari niyetleri üzerinde yüksek etki düzeyi olduğu güncel birçok çalışmada araştırılmaya başlanmıştır ve bu ilişki ortaya konmuştur. Bu ilişki üzerine inşa edilerek geliştirilen güncel analiz yöntemleri yatırım araçlarının gelecek değerlerini tahmin ederek yatırım kararları almada bir destek mekanizması olarak kullanılması çok cazip bir konudur. Bu sebeple bu ilişki yatırımcı ve analistlerden akademisyenlere kadar güncel bir ilgi konusu olmuştur.  Bu çalışmanın amacı da sosyal medya ile yatırım kararları arasındaki ilişkiyi metinsel ve finansal analiz aracılığı ile görmeye çalışmaktır. Bu çalışmada Twitter üzerinden metin madenciliği ile veri çekilmiş ve sentiment(duygu) analizi ile yorumların olumlu ya da olumsuz olma durumu incelenmiştir. Sentiment analizinden elde edilen sayısal değerler ile güncel ve küresel bir yatırım aracı olan Bitcoin fiyatları arasındaki ilişkinin varlığını sorgulamak adına Granger Nedensellik analizi gibi finansal analizler kullanılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Erratum to: Analysis of Cultural Differences in Collaborative Innovation Networks: Wikipedia
    (2019) Polat, Mustafa; Akbıyık, Adem
    [Bastract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerindeki etkisi
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Polat, Mustafa; Öcel, Yusuf
    Bu araştırmanın amacı, yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerindeki etkisini incelemektir. Literatürde ilgili değişkenlere dair yapılan çalışmalar, ilgili kavramlar ve boyutlar ele alınmıştır. Yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesi üzerine etkisi analiz edilmiştir. Otomobil kullanıcılarının markalar hakkındaki ilgili değişkenlere ait algılarını ölçmek üzere karma yöntem yoluyla veri toplanmış ve analizler yapılmıştır. Kitlesel ve lüks otomobil markalarına dair 119.232 adet yorum forum.donanımhaber.com sitesinde metin madenciliği yöntemi ile çekilmiştir. Nitel aşamada uygulana içerik analiz sonucunda kodlar tespit edilmiş, kelime bulutu oluşturulmuş ve tematik kodlama yapılmıştır. Bu sayede otomobil kullanıcılarının kullandıkları araçlarla ilgili en çok hangi konuları önemsedikleri marka bazlı olarak tespit edilmiştir. Nicel aşamada ise 1161 kişiye anket uygulanarak elde edilen verilere faktör, korelasyon, regresyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda, değişkenlerle ilgili boyutlar tespit edilmiştir. Çoklu regresyon analizi sonucunda yenilikçi marka deneyiminin ve marka imajının marka ilişki kalitesini etkilediği ortaya çıkmıştır. Nitel analiz sonuçları ile karşılaştırıldığında markaların yenilikçi özelliklerinin marka deneyimi oluşmasında önemli bir katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara dayanarak araştırmaya ve uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim