Yazar "Pekyapalak, Kadriye Ceren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise öğrencilerinin mizah tarzlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2022) Pekyapalak, Kadriye Ceren; Çoknaz, HakkıBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin mizah tarzlarının bazı değişkenlere göre ortaya konulmasıdır. Bu araştırmanın evreni 876, örneklemini 704 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Martin ve diğerleri (2003) tarafından geliştirilen ve Yerlikaya (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan ve 4 alt boyuttan oluşan Mizah Tarzları Ölçeği (MTÖ)" kullanılmıştır. Verilerin dağılımı normallik göstermediğinden nonparametrik testler uygulanmıştır. İki değişkenin ortalaması arasındaki farkın anlamlılığı için Mann Whitney U testi, bağımsız değişkenlerin ikiden fazla olduğunda ise farkın anlamlılığını değerlendirmek için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Bağımsız değişkenlerin ikiden fazla olduğu ve anlamlı fark bulunduğunda da grupların karşılaştırılması için Mann Whitney U testi işleme konulmuştur. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Araştırmada cinsiyet değişkenine göre saldırgan mizahta (p<0.001), kendini yıkıcı mizahta (p<0.01) kadınlar lehine istatiksel olarak anlamlı farka rastlanmıştır. Sınıf değişkenine göre kendini geliştirici mizahta (p<0.05) alt sınıflar lehine istatiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Lisanslı sporcu olup olmama değişkenine göre kendini geliştirici mizahta (p<0.05) sporcu olmayanlar lehine istatiksel olarak anlamlı farka rastlanmıştır. Anne eğitim durumu değişkenine göre katılımcı mizahta (p<0.001) eğitim seviyesi yüksek olanlar lehine istatiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Baba eğitim durumuna göre katılımcı mizahta (p<0.01) eğitim seviyesi yüksek olanlar lehine istatiksel farka rastlanmıştır. Okul türleri değişkenine göre katılımcı mizahta (p<0.001) ve kendini geliştirici mizahta (p<0.05) Fen Lisesi lehine; saldırgan mizahta (p<0.001) BMTAL aleyhine ve kendini yıkıcı mizahta (p<0.001) BMTAL ve BAAL aleyhine istatiksel fark olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda, öğrencilerin mizah tarzlarını etkileyen değişkenlerin olduğu, bu değişkenlere etki eden olumsuz faktörlerin derinlemesine incelenerek ortaya konmasında yarar vardır.