Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pehlivan, Pelin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tasarım beceri atölye uygulamalarının değerlendirilmesine ve atölyelerin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
    (Düzce Üniversitesi, 2023) Pehlivan, Pelin; Adıgüzel, Abdullah
    Bu çalışmada 2018 yılının Ekim ayında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda ilkokul, ortaokul ve liselerde kurulan Tasarım Beceri Atölyelerinin değerlendirilmesine ve atölyelerin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri araştırılmıştır. 2019 yılından itibaren kurulmaya başlanan atölyelerin mevcut durumlarının değerlendirilmesinin ve eğitimde verimliliğe katkısına dair bilgilere ulaşılmasının, bu atölyelerin verimliliğine ve sürekliliğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla Düzce ilinde mevcut olan Tasarım Beceri Atölyelerinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında görev alan öğretmenlerden görüşme tekniği kullanılarak, bu atölyelerde eğitim-öğretim sürecine dahil olan öğrencilerden tutum ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve 5'li likert tipi 32 sorudan oluşan "Tasarım Beceri Atölye Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Gerçekleştirilen bu çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda atölyelerin 3 yıllık sürecine dair bilgiler derlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin TBA uygulamalarını sevdiği ve devam ettirilmesini istediği, öğretmenlerin de bu uygulamaların eğitim-öğretim faaliyetlerine olumlu katkı sağladığını düşündüğü ancak öğretmenler ve atölyeler için teknik ve eğitici desteğe ihtiyaç duyulduğu bilgisine ulaşılmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim