Yazar "Pehlivan, Pelin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tasarım beceri atölye uygulamalarının değerlendirilmesine ve atölyelerin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri(Düzce Üniversitesi, 2023) Pehlivan, Pelin; Adıgüzel, AbdullahBu çalışmada 2018 yılının Ekim ayında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda ilkokul, ortaokul ve liselerde kurulan Tasarım Beceri Atölyelerinin değerlendirilmesine ve atölyelerin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri araştırılmıştır. 2019 yılından itibaren kurulmaya başlanan atölyelerin mevcut durumlarının değerlendirilmesinin ve eğitimde verimliliğe katkısına dair bilgilere ulaşılmasının, bu atölyelerin verimliliğine ve sürekliliğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla Düzce ilinde mevcut olan Tasarım Beceri Atölyelerinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında görev alan öğretmenlerden görüşme tekniği kullanılarak, bu atölyelerde eğitim-öğretim sürecine dahil olan öğrencilerden tutum ölçeği kullanılarak veriler toplanmıştır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve 5'li likert tipi 32 sorudan oluşan "Tasarım Beceri Atölye Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Gerçekleştirilen bu çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda atölyelerin 3 yıllık sürecine dair bilgiler derlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin TBA uygulamalarını sevdiği ve devam ettirilmesini istediği, öğretmenlerin de bu uygulamaların eğitim-öğretim faaliyetlerine olumlu katkı sağladığını düşündüğü ancak öğretmenler ve atölyeler için teknik ve eğitici desteğe ihtiyaç duyulduğu bilgisine ulaşılmıştır.