Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Palavar, Yunus Emre" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Analysis of the Covid-19 Process in Terms of Health Managers
    (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2022) Palavar, Yunus Emre; Çelik, Zeynep; Albayrak, Ahmet; Özçelik, Emine; Erdil, Mustafa
    In this study, sentiment analysis was conducted on the data of the Covid-19 epidemic process from the official twitter account of the Republic of Turkey Fahrettin Koca, Minister of Health, @drfahrettinkoca (SO) and the Twitter account of the @WHO (World Health Organization). First of all, twitter data was obtained and necessary arrangements were made for analysis. Then, tweets were shown with a word cloud and it was determined which words were used more frequently. Afterwards, sentiment analysis was performed on the data using the TextBlob library. In addition, it has been found out which subjects are focused on tweets sent from SO and @WHO (World Health Organization) accounts with the LDA algorithm. It has been seen that positive tweets were sent from both accounts, giving positive messages to the society. © 2022 IEEE.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçe spam maillerin duygu analizi ve makine öğrenmesi yöntemleri ile analizi
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Palavar, Yunus Emre; Albayrak, Ahmet
    Çevrimiçi platformların kullanımının artmasıyla birlikte metin verilerinin hacmi artmakta ve bu verilere erişim kolaylaşmaktadır. Bu durum metin sınıflandırma alanında yapılan çalışmaların sayısının artmasına neden olmuştur. Özellikle spam tespiti ve duygu analizi gibi alanlarda metin sınıflandırma teknikleri büyük önem taşımaktadır. Literatürde İngilizce metinler üzerine yapılan çalışmaların sayısı oldukça fazla olmasına karşın Türkçe veriler üzerine yapılan çalışmalar oldukça kısıtlıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe maillerin duygu analizi ve makine öğrenmesi teknikleri ile morfolojik analizini gerçekleştirmek ve modellerin spam ve normal mailleri tespit etmedeki başarısını karşılaştırmaktır. Bu amaçla literatürde yer alan iki Türkçe mail veri seti kullanılmıştır. Bu veri setleri spam ve normal olarak etiketlenmiş maillerden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında bu iki veri setinden bir veri seti elde edilmiştir. Bu veri kümesine üç işlem uygulanmıştır ve bu uygulanan işlemler sonucu üç adet veri seti elde edilmiştir. İlk veri seti, verilere temel veri ön işleme adımları uygulanarak oluşturulmuştur. Bu adımda sırasıyla veriler küçük harflere dönüştürülmüştür. Daha sonra web sitesi adları "website" ve mail adresleri "email" olarak yeniden adlandırılmıştır. Buna ek olarak ilk veri seti olarak noktalama işaretleri ve sayısal ifadelerin kaldırılması elde edilmiştir. İkinci veri seti, ilk veri setinden Türkçe kökenli olmayan kelimeler ve dört harften kısa sözcüklerle oluşurulmuştur. Üçüncü veri seti ise ikinci veri seti ile birinci veri setinin kesişim kümesinden elde edilmiştir. Bu çalışma ile literatürde yer alan çalışmalarda etkisi göz ardı edilen Türkçe veri setleri içerisindeki Türkçe kökenli olmayan kelimelerin de sonuçlar üzerindeki etkisi gözlemlenmiştir. Bu veri kümeleri K-means ve Isolation Forest yöntemleri ile kümelenmiş ve bu yöntemlerin performansı değerlendirilmiştir. Ayrıca bu veri kümeleri üzerinde duygu analizi yapılarak spam ve normal maillerin duygu durumları gözlemlenmiştir. Son olarak veriler Naive Bayes, Random Forest, Logistic Regression ve Support Vector Machine sınıflandırma algoritmaları ile sınıflandırılmış ve yöntemlerin sonuçları doğruluk, kesinlik, geri çağırma ve f1-skor kriterleri ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda en yüksek başarım puanlarına ilk veri seti ile ulaşılmıştır. Naive Bayes ve destek vektör makinesi 0,92 doğruluk değeri ile en başarılı sonucu verirken Lojistik Regresyon ile 0,90 ve Random Forest ile 0,89 doğruluk değerleri elde edilmiştir. K-means ve Isolation Forest, orijinal veri kümesindeki etiketlere kıyasla verileri etiketlemede yetersiz kalmıştır. Yapılan işlemler sonucunda maillerin kategorik morfolojisi çıkarılmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim