Yazar "Padem, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Children and School in Anatolia Within the Cycle of Epidemics, War, Famine, and Disasters(2022) Padem, SerkanThe aim of this study is to trace the disaster events such as epidemic diseases, earthquakes, fires, famine, and harsh climatic conditions experienced on Anatolian lands in the 19th and 20th centuries and to ensure the survival efforts of children who constitute the most vulnerable groups of the society in these processes within the context of state, school, and society. This study is qualitative according to its philosophy and perspective, documentary according to data collection techniques, secondary (unresponsive) according to the characteristics of the data used, and a basic research according to its purpose. The current situation in this study is in the survey model because it is examined from various aspects. Documents regarding the disasters experienced in the lands of the Ottoman State in the 19th and 20th centuries were analyzed using document analysis and second-level inductive analysis techniques. These analyses are pedagogical and socio-cultural. They aim to illuminate the historical, pedagogical, cultural, and sociological background of the disasters. The results of the study reveal that the children and the poor were severely affected during the disasters, especially during pandemics. Although the efforts of the state itself were insufficient from time to time, state schools and some private schools played active roles, and some intellectuals tried to raise awareness to keep students and schools less affected during those times. It has always been important to establish a system in which children are least affected under any circumstances and to build a more protective order for children, and this will continue to be important in the future.Öğe The examination of the language learning strategies of university preparatory class students with respect to various variables(Ankara University, 2014) Kılıç, Abdurrahman; Padem, SerkanThe aim of this study is to examine the use of language learning strategies of university preparatory class students with respect to their gender and sort of LYS (Undergraduate Placement Exam) point. The participants of the study were 461 students who study at Düzce University preparatory unit. "Language Learning Strategies Inventory", developed by Oxford (1990) and adapted to Turkish by Cesur and Fer (2007), was used to identify the use of language strategies of the attendants. The difference between students' general use of strategies and gender was analyzed through Independent Sample t-test technique. The difference between students' sorts of LYS (Undergraduate Placement Exam) point and native language and their general use of strategies was analyzed through One Way ANOVA technique. Although a significant difference was not identified between students' general strategy use and gender; there was a significant difference between memory strategies and gender, favoring females, and between compensation strategies and gender, favoring males. As to the difference between strategy use and sort of LYS point, there were not any significant differences between sort of LYS point and both general and sub-group strategy uses.Öğe İLKÖĞRETİM 5.SINIF TÜRKÇE DERS KİTABINDA YER ALAN DEĞERLERİN İNCELENMESİ(Düzce Üniversitesi, 2016) Padem, Serkan; Aktan, OsmanBu araştırmanın amacı, İlköğretim 5.sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinlerin içerdikleri değerleri belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma evrenini, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2010–2011 eğitim-öğretim yılında İlköğretim okullarına ücretsiz dağıtılan bir adet 5.Sınıf Türkçe ders kitabı, araştırmanın çalışma grubunu ise 5.Sınıf Türkçe ders kitabındaki zorunlu ve seçmeli okuma metinlerinden seçilen 12 metin oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan metinler incelenerek, yapılan analizler sonucunda, metinlerde yer alan değerler tespit edilmiştir. İncelenen zorunlu ve seçmeli okuma metinlerde en fazla yer alan değerlerin sırasıyla sevgi, yardımseverlik, estetik, dayanışma, sorumluluk ve başarılı olma değerleri olduğu görülmektedir. Zorunlu ve seçmeli okuma metinlerinde en az yer alan değerler, acıma, arkadaşlık, cesaret, doğruluk, fedakarlık, görgülü olma, kahramanlık, kararlılık, merhamet, milli birlik şuuru, özgürlük, sadakat ve tutumluluk değerleridir. Araştırma sonucunda ilköğretim 5.sınıf Türkçe ders kitabında bulunan metinlerin, öğrencilere değer kazandıracak şekilde yeterli oranda değerleri içermediği ve değerlerin temalarda orantılı olmayan bir şekilde dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Ders kitapları ile ilgili okuma metinlerin seçiminde, öğrencilere değer aktarımını destekleyen metinlere ağırlık verilmesinin önemi vurgulanmıştırÖğe Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(Düzce Üniversitesi, 2012) Padem, Serkan; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanımlarını cinsiyet, LYS puan türü ve anadil değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmaya Düzce Üniversitesi hazırlık biriminde öğrenim göre toplam 461 öğrenci katılmıştır. Üniversite öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri kullanımlarını belirlemek üzere, Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri? uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) veri analiz programından faydalanılmıştır. Öğrencilerin genel strateji kullanımları ile cinsiyetleri arasındaki fark Independent Sample t-test tekniğiyle, LYS puan türleri ve anadilleri ile genel strateji kullanımları arasındaki fark ise One Way ANOVA tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada ayrıca anadili Türkçe'den farklı olan öğrencilerle görüşmeler yapılarak nitel veriler elde edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin genel strateji kullanım ortalaması, orta düzey strateji kullanım aralığına karşılık gelen 3,06 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin, en fazla sosyal stratejileri, en az ise duyuşsal stratejileri tercih ettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin genel strateji kullanımları ile cinsiyet faktörü arasında anlamlı bir farka rastlanamazken, bellek stratejileri kullanımında bayanlar lehine, telafi stratejileri tercihinde ise baylar lehine anlamlı fark gözlemlenmiştir. LYS puan türü ile öğrencilerin kullandıkları dil öğrenme stratejileri arasındaki farka bakıldığında, gerek öğrencilerin genel strateji kullanımı gerekse alt ölçeklerdeki stratejileri kullanımlarıyla LYS puantürleri arasında anlamlı farka rastlanılmamıştır. Araştırmaya katılan anadili Türkçe olan öğrencilerle anadili Türkçe'den farklı olan öğrencilerin dil öğrenme stratejileri karşılaştırıldığında, genel ve alt ölçeklerdeki strateji kullanımları ve anadil faktörü arasında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Ancak, envanterin bilişsel stratejiler alt boyutunda anadili Kürtçe olan öğrenciler lehine anlamlı farka rastlanılmıştır. Araştırmada ayrıca anadili Türkçeden farklı olan öğrencilerin en yoğun kullandıkları strateji grubunun bilişsel stratejiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.