Yazar "Ozgan, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında İnşaat Mühendislerinden Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği(E-Journal of New World Sciences Academy, 2019) Çambel, Esra; Ozgan, ErcanBu çalışmada, taşıyıcı yapı elemanlarının projelendirilmesinde inşaat mühendislerinden kaynaklanan farklılıklar mimarlar açısından incelenmiştir. Bu amaçla, taşıyıcı yapı elemanları ile ilgili özellikler alt başlıklarda ifade edilmiş ve bu elemanlar için projelendirmede karşılaşılan sorunlar önem durumlarına göre puanlandırılmıştır. Bu amaçla, Bolu’da görev yapan 48 mimara anket soruları hazırlanmış ve taşıyıcı yapı elemanlarının projelendirilmesinde inşaat mühendisleri ile karşılaşılan sorunlar tespit edilmiştir. İncelenen taşıyıcı yapı elemanları Döşeme, Kiriş, Kolon ve Perde duvarları kapsamaktadır. Bu taşıyıcı yapı elemanlarının tasarım özellikleri 17 alt başlık altında detaylandırılarak her bir durumun tasarımda öncelik açısından farklı ve aynı olanları belirlenmiştir. Bu amaçla puanlandırılmış verilerin tanımlayıcı istatistiksel değerleri tablo halinde verilmiş, öncelik puanları için yapı elemanları arasında fark olup olmadığı %95 güven aralığında Varyans Analizi ile tespit edilmiştir (sig.0.000). Farklılıkların hangi yapı elemanlarının projelendirilmesinde olduğunu tespit etmek amacı ile çoklu karşılaştırma testlerinden “Duncan testi” yapılmış ve farklı olanlar ile aynı olanlar bir tabloda gruplar halinde gösterilmiştir.Öğe Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği(E-Journal of New World Sciences Academy, 2020) Ozgan, Ercan; Çambel, EsraBu çalışmada, taşıyıcı yapı elemanlarının projelendirilmesinde mimarlardan kaynaklanan farklılıklar inşaat mühendisleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla, taşıyıcı yapı elemanları ile ilgili özellikler alt başlıklarda ifade edilmiş ve bu elemanlar için projelendirmede karşılaşılan sorunlar önem durumlarına göre puanlandırılmıştır. Bu amaçla, Bolu’da görev yapan 57 inşaat mühendisine anket soruları hazırlanmış ve taşıyıcı yapı elmanlarının projelendirilmesinde mimarlarla karşılaşılan sorunlar tespit edilmiştir. İncelenen taşıyıcı yapı elemanları Döşeme, Kiriş, Kolon ve Perde duvarları kapsamaktadır. Bu taşıyıcı yapı elemanlarının tasarım özellikleri 17 alt başlık altında detaylandırlarak her bir durumun tasarımda öncelik açısından farklı ve aynı olanları belirlenmiştir. Bu amaçla puanlandırılmış verilerin tanımlayıcı istatistiksel değerleri tablo halinde verilmiş, öncelik puanları için yapı elemanları arasında fark olup olmadığı %95 güven aralığında Varyans Analizi ile tespit edilmiştir (sig.0.000). Farklılıkların hangi yapı elemanlarının projelendirilmesinde olduğunu tespit etmek amacı ile çoklu karşılaştırma testlerinden “Duncan testi” yapılmış ve farklı olanlar ile aynı olanlar bir tabloda gruplar halinde gösterilmiştir.Öğe Determination of Earthquake Risk with A Multi Factor Model(Düzce Üniversitesi, 2022) Ozgan, Ercan; Bayraktar, Hüseyin; Gül, SinanIn this study, 12 buildings which were built between 1967 and 1999 earthquakes in Akyazi district center have been determined with a multi-factor model. With this purpose, firstly, the buildings which are considered riskier have been determined through investigation on site and observation in accordance with the order of priority. Secondly, these buildings have been evaluated with multi-factor P-25 Method and the earthquake risk scores have been calculated for these buildings. As a third step, the buildings which are determined risky have been graded by working on their architectural and static projects and the total risk scores have been displayed. Accordingly, it is displayed that, 8% of the buildings are at low risk group, 58% are at medium risk group, 34% are at high risk group and medium and high risk buildings constitute the 92% of these buildings in total. Considering the results reached in this study, it is aimed to start the urban transformation works in Akyazi District in the areas where these risky buildings are located, prevent potential loss of life and property, apply this study in other earthquake zones as an example and contribute to the urban transformation of the buildings in similar settlements after determining their potential earthquake risk status.Öğe Statistical Analysis of Soil Parameters Affecting the Bearing Capacity and Settlement Behaviour of Gravel Soils(Mdpi, 2025) Guner, Ayse Bengu Sunbul; Ozgan, ErcanUnderstanding the geotechnical behavior of soils is fundamental for the safe design and performance of engineering structures. This study investigates the bearing capacity and settlement behavior of gravel soils using extensive field and laboratory data collected from 27 boreholes in D & uuml;zce, northwest T & uuml;rkiye. Key soil parameters, including excavation depth, groundwater levels, unit weight, water content, particle size distribution, internal friction angles, and cohesion coefficients, were analyzed. Correlation analysis revealed a significant relationship between bearing capacity and the No. 200 sieve value, while relationships with other parameters were less pronounced. Predictive models for bearing capacity and settlement were developed using multiple linear regression, quadratic, and cubic models. The cubic model demonstrated the highest accuracy, predicting bearing capacity with an R2 of 0.79 and settlement with an R2 of 0.904. These results underscore the potential of advanced statistical models to reliably estimate geotechnical properties based on measurable soil parameters. The findings emphasize the importance of combining field and laboratory analyses with robust statistical approaches to accurately predict soil behavior. This methodology provides a foundation for improving geotechnical design practices and may be extended to other soil types and regions, thereby enhancing the reliability and efficiency of soil parameter estimation for engineering applications.












