Yazar "Okutan, Semih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MEDIATING ROLE OF CONSUMERS' ATTITUDES TOWARDS CONTENT MARKETING PRACTICES ON THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PERCEIVED UTILITIES AND THE CONTENT SHARING BEHAVIORS(PressAcademia, 2020) Inal, Mert; Okutan, Semih; Bas, YelizPurpose- The aim of this research is to examine the mediating role of consumers' attitudes towards content marketing practices on the relationship between perceived utilities from these practices and content sharing behaviors. The secondary aim of the research is to expose the direct and indirect effects of the utilities perceived by social media users from the content marketing practices on their attitudes towards these contents and content sharing behaviors. Methodology - The research included 529 respondents who have an account on any social media network. The data were collected by applying the online survey tool to those respondents selected using the convenience sampling method. The data obtained was tested with a PLS-SEM equality analysis using the Smart PLS 3.2.9 program Findings- Based on the results of the analysis, it is seen that while both perceived economic utility and the perceived entertainment utility have direct effects on the attitude and the behavior, trust utility and the informative utility have direct affects only on attitude. However, it is seen that all utility variables have indirect effects on the behavior variable through the attitude variable Conclusion- It was concluded that the attitude towards content marketing has a mediating effect on the relationship between perceived utilities of content marketing practices and content sharing behavior.Öğe TÜKETİCİLERİN YENİLİKÇİLİK EĞİLİMLERİNİ ETKİLEYEN DAVRANIŞSAL VE KİŞİLİKSEL FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: GIDA ALIŞVERİŞLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA(Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2015) Baş, Yeliz; Okutan, Semih; Altunışık, RemziYenilikçi tüketim anlayışı, ürünler ile ilgili bilgilerin takip edildiği rasyonel bir davranışı temsil etmektedir. Bu rasyonel tutum,dışa dönüklük, uyumluluk, sorumluluk, deneyime açıklık, nörotizm, etkileyicilik ve mükemmeliyetçilik gibi bir takım kişilik özelliklerinin etkisiyle değişebilmektedir. Ayrıca, tüketicilerin yenilikçilik eğilimleri, alışverişe ayırdıkları zaman, alışveriş sıklıkları, özel kampanyalara olan ilgileri ve alışveriş tarzlarına göre de farklılaşabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin kişilik özelliklerinin ve alışveriş davranışlarının yenilikçilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Araştırmada ikincil amaç olarak, tüketicilerin yenilikçilik eğilimleri ve davranışsal tutumlarının cinsiyete göre farklılıkları da ele alınmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin yenilikçi eğilimlerinde, dışa dönük ve etkileyici kişilik yapıları etkili olabilmektedir. Ayrıca, tüketicilerin cinsiyetlerine göre yenilikçilik eğilimlerinde bir farklılık görülmezken, davranışsal olarak kadınlar, erkeklere göre, alışverişe daha fazla zaman ayırmakta ve broşürler gibi kampanya materyallerine daha fazla dikkat etmektedir. Araştırma, Düzce ilinde ikamet etmekte olan ve kolayda örnekleme ile seçilen 350 kişi üzerinde yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, faktör analizi, kümeleme analizi, lojistik regresyon analizi ve Mann WhitneyU testi uygulanmıştır. Analizler için AMOS 20.0 ve SPSS 16.0 programları kullanılmıştır.