Yazar "Okcu, Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÇALIŞMA MEKÂNLARININ VE BÜRO MOBİLYALARININ ERGONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ(Düzce Üniversitesi, 2017) Kekeç Morkoç, Dilek; Okcu, OktayErgonomi, insan ile kendi çalışmaçevresi arasındaki ilişkinin bilimsel etüdüne denir. Gelişen teknoloji ve hızlaartan olanaklarla birlikte, bugün pek çok işin yönetilmesi mekân ve bürolardanyürütülmektedir. Mekân ve bürolarda kullanılan eşyaların (özelliklemobilyaların) çalışanların verimliliğini arttırması bakımından son dereceönemlidir. Bu çalışma da, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi idari ve akademikpersoneline ait çalışma mekânları ile büro mobilyalarından masa, sandalye vevd. ekipmanların ergonomik yönden çalışma koşullarına uygunluğunun belirlenmesiamaçlanmakta ve büro mobilyalarının ergonomik açıdan önemli olduğunu bir kezdaha vurgulamaktır. Bu amaç doğrultusunda, akademik ve idari personelin,çalışma mekânları ile büro mobilyalarının ergonomik kriterlere uygunluğu, 3 anabaşlık altında soru gruplarından oluşturulan bir anket uygulanarak belirlenmeyeçalışılmıştır. nbsp;Araştırma sonuçlarına göre,çalışma mekânlarının ergonomik yönden uygun olup olmadığı, çalışanların çalışmamekânlarında ne gibi sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Akademikpersonel ile idari personel aynı soru gruplarında farklı yanıtlar vermiştir.Bürolarda dekorasyon uyumu sorunu vardır. Katılımcıların bel ve sırt ağrısı şikâyetlerivardır. Mevcut büro ve mekân mobilyalarının çalışanlar için ergonomik olmadığısonucuna varılmıştır. nbsp;Öğe TÜKETİCİLERİN MOBİLYAYA İLİŞKİN TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ: SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN BİR ARAŞTIRMA(Düzce Üniversitesi, 2017) Okcu, Oktay; Kekeç Morkoç, Dilekİnsanların; oturma, dinlenme, yatma ve barınma ve eşyaları saklamaihtiyaçları sürekli olacağı bilinen bir gerçektir. nbsp; İnsanoğlunun sürekli kendini yenilemesiylebirlikte bu ihtiyaçları karşılamada; rahatlık konfor, estetik ve ergonomi önplana çıkmaktadır. Belirtilen bu ihtiyaçların sağlanması da genellikle mobilyaelemanları ile giderilmeye çalışılır. Rahatlık konfor, estetik ve ergonomiklikhem üretici hem de tüketici fikirlerinin bir araya gelmesi ile gelişebilir. Buçalışmada; tüketicilerin bir mobilyayı satın alırken veya kullanırken neleredikkat ettiğini ya da nelere dikkat etmesi gerektiğini belirlemek amacıyla anket çalışması yapılmıştır.Sosyal ağlardan facebook uygulaması veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Facebook üzerinden yayınlanan anket formunun doldurulması ve kendi sayfalarındayayınlamaları rica edilmiştir. Anket formu üç ana bölümden meydana gelmiştir.Bu bölümler; Tüketicilere ilişkin demografik özellikler, nbsp; Tüketicilerin mobilyaya ilişkintercihleri, nbsp; Tüketicilerin mobilya satınalma ve kullanım davranışlarıdır. Sonuç olarak; tüketici mobilya tercihlerinde, mobilya satın alma,kullanım davranışları ve mobilya satın almaya ilişkin sorunlarının belirlenmesiile tüketici beklentileri ortaya konulmuş olup sektöre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. nbsp;