Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ok, Kenan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Düzce İli Orman Endüstrisinin Odun Hammaddesi Talebi Üzerine Araştırmalar
    (Düzce Üniversitesi, 2009) Gültekin, Yaşar Selman; Kayacan, Bekir; Ok, Kenan
    Bu çalışma ile, Düzce ili ekonomisinde oldukça önemli bir yere sahip olan orman endüstrisinin oduntalebi hem toplam olarak hem de çeşitli alt sektörler itibarıyla incelenmiştir. Bu kapsamda ilk önce odun talepmiktar trendleri ve taleplerin Düzce içinden, Düzce dışından ve ithal yoluyla karşılanma oran trendleri analizedilmiştir.. Ardından, odun hammaddesi talebi üzerinde dört alt sektör (kereste, kaplama, parke ve levha) vetaleplerin karşılanma yeri (Düzce içi, Düzce dışı ve ithal) faktörlerinin etkisine yönelik olarak çift yönlüvaryans analizi yürütülmüştür. Analizlerde 1997-2007 yılları arasına ait veriler kullanılmış, 2008-2012yıllarına ilişkin tahminler de ortaya konulmuşturDüzce ili orman endüstrisinin toplam talebinin ara yıllarda iniş ve çıkışlar görülmekle beraber genelolarak artan bir trend izlediği görülmüştür. Ne var ki tüm alt sektörler itibarıyla talep trendleri artan değildir.Diğer yandan, orman endüstrisinin toplamına bakıldığında odun hammaddesi talebinin gittikçe azalan orandaDüzce içinden karşılandığı, dolayısıyla odun hammaddesinin artan oranda hem Düzce dışından hem de ithalyolla geldiği görülmektedir. Ancak alt sektörlere inildiğinde bu talep trendleri farklılıklar göstermektedir.Varyans analizi sonuçları da alt sektör ve talebin karşılandığı yer bakımından görülen talep farklılıklarınınistatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya koymaktadır; fakat faktörler arası interaksiyon da anlamlıdüzeydedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal Pazarlama Yaklaşımının Botanik Bahçelerinde Stratejik Kullanımı Üzerine Kuramsal Bir Deneme
    (Düzce Üniversitesi, 2023) Ok, Kenan
    Bu çalışmada bilimsel araştırma, koruma, sergileme ve eğitim amacıyla canlı bitkilerin belgelenmiş koleksiyonlarını barındıran botanik bahçeleri çalışma konusu olarak seçilmiştir. Botanik bahçeleri kuruluş amaçları dikkate alındığında, kâr amacı gütmeyen kurumlar arasındadır. Pazarlama kavramının kapsamı zamanla değişmiş, ticari mallardan, kamusal hizmetlere, düşüncelere doğru genişlemiştir. Bir sosyal fikrin, nedenin veya uygulamanın hedef kitle veya gruplarca kabul edilebilirliğini sağlamak amacıyla, ticari pazarlama alanındaki birikimlerden yararlanarak, programların tasarlanması ve uygulanması, günümüzde sosyal pazarlama olarak adlandırılmaktadır. Botanik bahçeleri, nesli tükenen bitkilerin korunması başta olmak üzere, doğa ve çevreyle ilgili pek çok sorun ve fikri hedef kitlelere sunarak, aslında sosyal pazarlama yapması gereken kurumlar arasında yer almaktadır. Bu makalede, örnek olay yönteminden yararlanarak, kuramsal bir botanik bahçesi ve ortamı oluşturulmuş ve hedef kitle seçimi ile hedef kitleye uygun sekiz bileşenli sosyal pazarlama karmasının nasıl oluşması gerektiğine yönelik bir örnek ortaya konmuştur. Botanik bahçeleri için stratejik sosyal pazarlama planı hazırlama ve uygulama süreci önerilmiştir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim