Yazar "Kutlak, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İKİ VE ÜÇ MAKARALI ROTBAŞI SIVAMA PROSESİNİN KARŞILAŞTIRILMASI(Düzce Üniversitesi, 2016) Kutlak, Hakan; Uygur, İlyasRotbaşı araç öndüzen sistemlerinde emniyet ve güvenlik en önemli unsurlardan birisidir. Rotil ve rotbaşlarının montaj işleminde kritik bir rol oynayan gövde sıvama işlemi genellikle iki makaralı sıvama aparatı ile yapılmaktadır. Ancak iki makaralı sıvama aparatı ile yapılan sıvama işlemi, sıvama kenarlarının kapak üzerine tam kapanmamasına, sıvama formunda çatlak, çizik, ezik ve yırtılma gibi problemlere neden olmaktadır. Bu problemler araç çukura girdiğinde rotbaşına ani olarak dikey yönde gelen kuvvetlerden dolayı kapağın sıvama formundan ayrılmasına neden olabilmektedir. Sıvama formunun yeterli mukavemette olmaması durumunda kapak rotbaşı gövdesinden ayrılarak aracın kaza yapmasına neden olabilmektedir. Bu bağlamda, yapılan çalışmada, iki ve üç makaralı sıvama aparatı ile yapılan sıvama işlemi esnasında sıvama formunda meydana gelen gerinim ve sıcaklık sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak Simufact Forming® programı ile analiz edilmiştirÖğe Otomotiv Sektöründe Çok Modelli Bir Montaj Hattının Mevcut Durum Analizi(Düzce Üniversitesi, 2017) Kutlak, Hakan; Düzdar, İrem; Uygur, İlyasGünümüzde içinde bulunduğumuz küresel ekonomidefirmaların rekabet güçlerini arttırabilmeleri için verimliliklerini her geçengün daha iyi bir seviyeye getirmeleri bir zorunluluk haline gelmiştir.Firmaların Dünya’daki rakipleri ile rekabet edebilmeleri için ürün birimmaliyetlerini düşürmeleri ve kârlılıklarını artırmaları gerekmektedir. Bunubaşarmanın yolu, bilimsel yöntemleri sanayi üretiminde kullanarak daha yeni vehızlı olarak uygulanabilen yöntemler geliştirmekten geçmektedir. Bu çalışmada,mevcut sac salıncak montaj hattındaki sac salıncakların REFA (Reichsausschussfür Arbeitszeitermittlung – Alman İş Etüdü Sistemi) yöntemine göre zaman vemetot etüdü çalışması yapılarak elde edilen verilerin gözlem yeterlilik testigerçekleştirilmiştir. Ayrıca elde edilen operasyon sürelerinin normal dağılımauygunluğunu test etmek için Minitab ile dağılım uygunluk testi yapılmış vemontaj hattının darboğaz operasyonları belirlenerek denge diyagramlarıçizilmiştir. Bu çalışmada, otomotiv sektöründeki çok modelli bir montaj hattınıdengelenmesi ve yeni bir montaj hattı tasarımı için ilk adım olan montajhattının mevcut durum analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarıdeğerlendirilerek süreç iyileştirme çalışmalarına katkı sağlanmasıhedeflenmektedir.Öğe Rotbaşı sıvama işleminin tasarımı ve analizi(Düzce Üniversitesi, 2015) Kutlak, Hakan; Uygur, İlyasTaşıtlarda kullanılan ön düzen ve süspansiyon sistemi; konfor ve güvenlik için gerekli elemandır. Bu sistemin mükemmel bir şekilde tasarlanması ve üretilmesi, diğer sistemler ile birlikte senkronize bir şekilde çalışması zorunludur. Bir yönlendirme ve süspansiyon elemanı olan ve hareket iletimini sağlayan rotbaşının imalatı esnasında plastik şekil vermeyi temel alan imalat yöntemlerinden haddeleme işleminin özel bir alt bölümü olan sıvama (kenar form verme) işlemi özel önem arz etmektedir. Bu araştırma kapsamında, üç makaralı sıvama aparatı tasarlanmış, Simufact Forming® programı ile iki ve üç makaralı sıvama aparatı ile rotbaşının sıvama operasyonunun sonlu elemanlar analizi yapılmıştır. Üç makaralı sıvama aparatının, iki makaralı sıvama aparatına göre avantajları belirlenmiştir. Plastik şekillendirme esnasında ortaya çıkan gerilim ve gerinim analizleri yapılmış ve ayrıca rotbaşının sıvama formunda meydana gelen kesit incelmeleri analiz edilmiştir.Öğe ÜÇ MAKARALI SIVAMA APARATI İLE ROTBAŞININ SIVAMA PROSESİ ANALİZİ(Düzce Üniversitesi, 2015) Kutlak, Hakan; Uygur, İlyasTaşıtlarda kullanılan ön düzen ve süspansiyon sistemi; konfor ve güvenlik için gerekli elemandır. Bu sistemin mükemmel bir şekilde tasarlanması ve üretilmesi, diğer sistemler ile birlikte senkronize bir şekilde çalışması zorunludur. Bir yönlendirme ve süspansiyon elemanı olan ve hareket iletimini sağlayan rotbaşının imalatı esnasında plastik şekil vermeyi temel alan imalat yöntemlerinden haddeleme işleminin özel bir alt bölümü olan sıvama (kenar form verme) işlemi incelenmiştir. Bu araştırma kapsamında, gövdenin malzemesi ve üç makaralı sıvama aparatının ilerleme miktarlarını değiştirilerek rotbaşının sıvama operasyonu Simufact Forming® programı ile analiz edilmiştir. Plastik şekillendirme esnasında ortaya çıkan gerilim ve gerinim analiz sonuçları elde edilmiş ve gerçek durum ile karşılaştırılmıştır. Bu araştırma kapsamında, mevcut durumda rakip firmalarda ve firmamızda ikili sıvama topu ile haddeleme işlemi şeklinde kenar formu ezilerek şekillendirilen rotbaşı için yeni üçlü sıvama topu tasarımı yapılacak ve kenar form verme işlemi gerçekleştirilecektir. Plastik şekillendirme esnasında ortaya çıkan gerilim ve gerinim analizleri yapılacak, ayrıca parçada meydana gelen kesit incelmeleri analiz edilecektir.