Yazar "Konuk Şener, Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuklara Kan Alma İşlemi Sırasında Uygulanan Karaoke Etkinliğinin Ağrı ve Korku Düzeyine Etkisi: Randomize Kontrollü Çalışma(Düzce Üniversitesi, 2024) Yaldız, Fatma; Konuk Şener, DilekAmaç: Çalışma, pediatri hastalarına kan alma işlemi sırasında uygulanan karaoke etkinliğinin ağrı ve korku düzeylerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırma randomize kontrollü deneysel çalışma olarak, Bilecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Aralık 2021-Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, yapılan güç analizi sonucu çalışmaya katılmayı kabul eden ve örneklem seçim kriterlerine uyan toplam 80 çocuk (karaoke etkinliği=40, kontrol grubu=40) oluşturmuştur. Gruplara göre dağılım rastlantısal olarak yapılmıştır. Verilerin toplanmasında ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’, “Wong Baker Yüz İfadelerini Derecelendirme Ölçeği”, ve “Çocuk Korku Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler IBM SPSS Statistics 26 paket programı ile analiz edilmiştir.Bulgular: Çocukların ağrı düzeyleri değerlendirildiğinde; karaoke etkinliği uygulanan girişim grubundaki çocukların “Wong Baker Yüz İfadelerini Derecelendirme Ölçeği” puanlarının, rutin kan alma işlemi uygulanan kontrol grubundaki çocuklara göre anlamlı derecede düşük olduğu belirlenmiş ve aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (pÖğe Hemşirelik Eğitimi Mesleki Benlik Saygısını Değiştirir mi?(Düzce Üniversitesi, 2013) Konuk Şener, Dilek; Karaca, Aysel; Açıkgöz, Ferhan; Süzer, FilizAraştırma, D uuml;zce Uuml;niversitesi Sağlık Y uuml;ksekokulu Hemşirelik B ouml;l uuml;m uuml; rsquo;nde okuyan ouml;ğrencilerin aldıkları eğitimin mesleki benliksaygılarına olan etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini D uuml;zce Uuml;niversitesi SağlıkY uuml;ksekokulu Hemşirelik B ouml;l uuml;m uuml; rsquo;nde ouml;ğrenim g ouml;ren 31 ouml;ğrenci, ouml;rneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 29 ouml;ğrencioluşturmuştur. Aynı ouml;ğrenci grubuna 1. sınıfta ve 4. sınıfın sonunda sosyo-demografik ouml;zellikleri, mesleği se ccedil;me nedenleri ve mesleğebakış a ccedil;ılarını değerlendirmek i ccedil;in; araştırmacılar tarafından oluşturulan ldquo;Kişisel Bilgi Formu rdquo;, mesleki benlik saygılarınıdeğerlendirmek i ccedil;in Arıcak (1999) tarafından geliştirilen ldquo;Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ouml;l ccedil;eği rdquo; uygulanmıştır. Mesleği kendi isteğiile se ccedil;en ve b ouml;l uuml;me gelmeden ouml;nce hemşirelikle ile ilgili olumlu d uuml;ş uuml;nen ouml;ğrencilerin mesleki benlik saygıları y uuml;ksek, hemşirelikb ouml;l uuml;m uuml;nde okuduğunu s ouml;ylemekten ccedil;ekinen ouml;ğrencilerin ise mesleki benlik saygıları d uuml;ş uuml;k bulunmuştur (p lt;0,05). Mesleki benliksaygısı ouml;l ccedil;eğinden alınan ortalama puanlar 1. sınıfta 117,24 plusmn;18.04 iken, 4. sınıfta 116,93 plusmn;14.60 olduğu ve aralarındaki farkınistatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir (p gt;0.05). Ouml;ğrencilerin mesleki benlik saygılarının, meslek se ccedil;iminde kendise ccedil;imlerini uygulamaları, meslek hakkındaki d uuml;ş uuml;nceleri ve aldıkları hemşirelik eğitiminden ve eğiticilerden etkilendiği bulunmuştur.Eğitim i ccedil;eriğinde ouml;ğrencilerin hemşireliği daha yakından ve ger ccedil;ek ccedil;i olarak tanıyabilecekleri etkinliklerin oluşturulması ouml;nerilmektedir.Öğe Pediatri Hemşireliği Öğrencileri Klinik Rahatlık ve Endişe Değerlendirme Aracının Geçerlik ve Güvenirliği(Düzce Üniversitesi, 2018) Arslan, Sevda; Konuk Şener, Dilek; Cangür, ŞengülAmaç: Hemşirelik öğrencileri pediatri kliniği rotasyonu sırasında, ilk kez yenidoğan bir bebeğe dokunmak ya da hasta bir çocuğa bakım vermek konusunda endişe ve korku yaşamaktadırlar. Türkiye’de pediatri kliniği rotasyonu sırasında hemşirelik öğrencilerinin endişe ve konforlarını ölçebilecek bir ölçüm aracı bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Pediatri Hemşireliği Öğrencileri Klinik Rahatlık ve Endişe Değerlendirme Aracının Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmak ve ülkemiz hemşirelik literatürüne bu ölçüm aracını kazandırmaktır.Gereç ve Yöntemler: Metodolojik türde olan bu araştırma, Şubat-Mayıs 2015 tarihleri arasında pediatri dersi alan 117 hemşirelik yüksekokulu öğrencisi ile yapılmıştır. Pediatri Hemşireliği Öğrencileri Klinik Rahatlık ve Endişe Değerlendirme Aracı, endişe ve rahatlık olmak üzere iki boyut ve 11 maddeden oluşan likert tipinde bir ölçüm aracıdır. Ölçeğin Türkçe’ye çevirisi ve yeniden orijinal diline çevirisi yapılarak ayrıca uzman görüşleri alınarak dil geçerliği yapılmıştır. Davis tekniği ile içerik geçerliği değerlendirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğini test etmek için de MINRES Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizinden yararlanılmıştır. Güvenirlik için Cronbach alfa katsayısı ve madde toplam korelasyon değerleri kullanılmıştır.Bulgular: Ölçeğin Davis içerik geçerlik puanı 0.97’dir ve içerik geçerliği kabul edilebilir düzeydedir. MINRES Faktör analiziyle elde edilen iki boyutlu modelin açıklanma oranı %54.69’dur. Bu modelin ilk boyutu (Endişe) 5 maddeden ve ikinci boyutu (Rahatlık) 6 maddeden oluşmaktadır. Yapı geçerliği analizleri sonucunda önerilen model anlamlıdır (p=0.196). Modelin uyum indeksleri kombine bir şekilde değerlendirildiğinde, önerilen model genel olarak iyi uyum göstermektedir. Ölçeğin Cronbach alpha katsayıları endişe alt boyutu için 0.89, rahatlık alt boyutu için ise 0.68’dir.Sonuç: Bu çalışmada Pediatri Hemşireliği Öğrencileri Klinik Rahatlık ve Endişe Aracının geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu gösterilmiştir.