Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocaer, Dilara" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Havayolu işletmelerinde yer hizmetlerinin önemi ve personel seçim süreci: X işletmesi örneği
    (Düzce Üniversitesi, 2021) Kocaer, Dilara; Faikoğlu, Seyda
    Sivil hava taşımacılığının gelişmesi ve rekabetin artması; eski bir anlayış olan kar elde etme güdüsünü arka plana iterek şirketleri müşteri odaklılığa yönlendirmiştir. Bu yeni anlayışın yerleşmesi sonucunda; hizmet içeren emek yoğun sektörlerdeki şirketler, insan kaynağının önemini anlamışlardır. Günümüzde müşteri istek ve ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için; eğitimli, tecrübeli ve yetenekli personelin alınarak rekabet avantajı elde etmek en önemli konuların başında gelmektedir. Sivil hava taşımacılığı; uçuş hat eylemleri ve yer hizmetlerinin gerçekleştiği süreçlerden oluşmaktadır. Havalimanı içerisinde gerçekleşen faaliyetler arasında terminal yer faaliyetleri özel öneme sahiptir. Yer hizmetleri faaliyetlerini gerçekleştirirken hava yolu taşımacılığı eyleminin zamanında ve emniyetli bir şekilde yapılması ile müşteri memnuniyeti de sağlanacaktır. Yer hizmetleri, hava yolunun yolcu ve yük taşımacılığının sürekliliğini sağlamakta önemli bir ögedir. Bu nedenle havayolu şirketlerinin başarısı yer hizmetlerinin başarısına, hizmetine ve kalitesine bağlıdır. Havayolu şirketlerinin faaliyetleri ile yer hizmetlerinin faaliyetleri birbirini tamamlayan ve iç içe geçmiş karmaşık faaliyetlerdir. Bu tezde; havayolu işletmelerinde yer hizmetleri kavramının ne denli önem kazandığı vurgulanmaktadır. Ayrıca havayolu işletmelerine verilen yer hizmetlerinde müşteri memnuniyetini sağlayacak en önemli unsur olan yer hizmeti personelinin seçim süreci araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bu çalışmanın amacı; elde edilen bilgiler doğrultusunda X işletmesi personel seçim sürecini incelemek, personel seçim sürecinde nasıl bir yol izlendiği ve bu sürecin avantajlarının dezavantajlarının tespit edilip katkı sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Çalışmada temel bulgular olarak personel seçim süreci aşamalarının birbirleriyle etkileşim halinde olduğu, ön görüşme, test ve mülakatların yapılması, iş gören adres, sağlık ve referans kontrolünün gerçekleştirildiği görülmektedir. Araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve veriler görüşme tekniğinden yarı yapılandırılmış sorular ile elde edilmiştir. Araştırma verileri, görüşme soru formlarına verilen cevapların incelenmesiyle ve veriler betimsel analiz tekniğine tabi tutularak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda X işletmesinin yoğun faaliyet dönemlerinde iş gücü ihtiyacını karşılamak maksadıyla, toplu işe alım süreçleri yürüttüğü bulgularına ulaşılmıştır. Bu süreçte ise iç kaynak ve dış kaynak kullanımlarından faydalanılmıştır. Ayrıca iş gören seçim sürecinde operasyonel ve genel merkeze yönelik alımların yapıldığı belirlenmiştir. İşe alım yapılan adaylarda birtakım özellikler aranmaktadır. İstihdam edilecek iş gören seçiminde aday başvurularının; eğitim durumu, yabancı dil bilgisi, mesleki yeterliliği gösteren belgeler, adres, yaş, sağlık durumu ve erkek adaylar için askerlik durumuna göre değerlendirildiği sonucuna varılmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim