Yazar "Koca, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Astronomi Öğreten Öğretmen İmgeleri: “Gök Kubbeye Yolculuk” Projesinin Sonuçları(2020) Karaçam, Sedat; Çakır, Çiğdem Şahin; Koca, Merve; Sadak, MustafaBu araştırmanın amacı aktif katılımlı astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyalöğretiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgeleriüzerine etkisini incelemektir. Araştırma durum çalışmalarından program etkileri durumçalışmasına göre yürütülmüştür. Araştırmaya 2019-2020 akademik yılı güz döneminde dördüncüsınıf öğrencisi olan ve çeşitli üniversitelerde öğrenim gören 40 fen bilimleri öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada,etkinliklerin uygulaması 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde altı günde yapılmıştır.Etkinliklerde, öğretmen adaylarına, drama, istasyon, argümantasyon, kavramsal değişimmetinleri, kavram karikatürleri, 5E öğrenme döngüsü, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikuygulamaları gibi astronomi öğretimine yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Öğretmen adaylarınınastronomi öğretimi yapan fen bilimleri öğretmeni imgelerini belirlemek için, astronomi öğretimiyapan fen bilimleri öğretmeni denildiğinde gözlerinin önünde canlanan resmi çizmeleri veaçıklamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının uygulama öncesi ve sonrası çizimlerinden veaçıklamalarından elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenip karşılaştırılmıştır. Analizsonucunda, öğretmen adaylarının uygulama öncesi çizimlerinde astronomi öğretimi yapılan ortamolarak çoğunlukla sınıf ortamını çizdikleri, uygulama sonrası çizimlerinde ise sınıf ile okul dışıortamı bütünleştirdikleri ve ayrıca çizimlerin sınıf ortamında düz anlatımdan grup çalışması ve drama etkinliklerine doğru kaydığı tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının çoğu,uygulama öncesinde öğretim materyali olarak güneş sistemi modeli, Dünya, Güneş, Ay modeli veAy’ın evleri gibi astronomi ile ilgili posterler çizerken, uygulama sonrasında bu model veposterlerin yerini arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının aldığı tespit edilmiştir. Buçerçevede astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyal öğretiminin fen bilimleri öğretmenadaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilirdrama etkinliklerine doğru kaydığı tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının çoğu,uygulama öncesinde öğretim materyali olarak güneş sistemi modeli, Dünya, Güneş, Ay modeli veAy’ın evleri gibi astronomi ile ilgili posterler çizerken, uygulama sonrasında bu model veposterlerin yerini arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının aldığı tespit edilmiştir. Buçerçevede astronomiye yönelik öğretim yöntem ve materyal öğretiminin fen bilimleri öğretmenadaylarının astronomi öğretimi yapan öğretmen imgelerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.Öğe Ortaokul öğrencilerinin teleskop kavramına ilişkin sahip oldukları kavram yanılgılarının tespiti(Düzce Üniversitesi, 2023) Koca, Merve; Karaçam, SedatBu araştırmanın amacı; ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin teleskop kavramına yönelik sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilirlik örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmaya, pilot uygulama için Türkiye'nin farklı Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri, asıl uygulama için Düzce ili merkez ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir devlet okulunda 6. sınıf öğrencileri katılmıştır. Asıl uygulamaya 2021-2022 eğitim öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim gören 14 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve alan notları kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada içerik analizi kısaca şu şekilde yapılmıştır: i) Veriler yazılı doküman haline getirilmiş, ii) Her öğrencinin teleskoba yönelik kavram yanılgıları ayrı ayrı tespit edilerek kodlama yapılmış, iii) Benzer kodlar bir araya getirilerek temalar belirlenmiş, iv) Kod ve temaların tutarlılığını ölçmek için alan uzmanına gönderilmiştir. Veri analizi sonucunda, teleskop kavramına yönelik 16 farklı kavram yanılgısı ortaya çıkarılmıştır. Bu kavram yanılgıları "Teleskobun yapısı", "Teleskobun çalışma prensibi", "Teleskopta görülebilecek gök cisimleri" ve "Teleskoptaki mercek" olarak 4 farklı tema altında toplanmıştır. Bu kavram yanılgıların temelinde günlük hayattaki mercek ve mercek içeren optik teknolojiler ile deneyimleri ve toplumsal söylemler, ders kitapları dahil olmak üzere yazılı ve görsel medyanın etkisinin fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.