Yazar "Kayan, Mehmet Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evde ders okulda ödev modelinin akademik başarı, kalıcılık ve sınıf iklimi üzerindeki etkisi(Düzce Üniversitesi, 2020) Kayan, Mehmet Fatih; Adıgüzel, AbdullahBu çalışmanın amacı, Evde Ders Okulda Ödev (EDOÖ) modelinin öğretmen adaylarının akademik başarı, kalıcılık ve sınıf iklimi algıları üzerindeki etkisini araştırmak ve modele ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, açıklayıcı sıralı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı ile "Eğitim Psikolojisi" dersinde yürütülmüştür. Öğretmen adayları iki gruba ayrılmış ve gruplar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda EDOÖ modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak Akademik Başarı Testi ve Sınıf İklimi Envanterinden yararlanılmıştır. Nitel veri toplama araçları olarak ise yarı-yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlükleri ve odak grup görüşmesi formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-Testi, bağımlı gruplar için t-Testi, tekrarlı ölçümlerde ANOVA ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Sekiz hafta süren uygulama süreci sonunda deney grubu öğretmen adaylarının akademik başarılarının kontrol grubu adaylarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğretmen adaylarının, kalıcılık ve sınıf iklimi algısı puanları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Uygulama sürecinin sona ermesinden 6 ay sonra öğrenmelerin uzun vadede kalıcılığını ölçmeye yönelik olarak yapılan ikinci kalıcılık testi sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Deney grubu öğretmen adaylarının genel olarak EDOÖ modeline yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları ve modeli işlevsel olarak değerlendirdikleri görülmüştür.Öğe Evde Ders Okulda Ödev Modelinin Akademik Başarı, Kalıcılık ve Uzun Vadede Kalıcılığa Etkisi(2021) Adıgüzel, Abdullah; Kayan, Mehmet FatihBu araştırmanın amacı, Evde Ders Okulda Ödev (EDOÖ) modelinin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenmelerinin kısa ve uzun vadede kalıcılığına etkisini ortaya koymak ve EDOÖ modeline ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı ile “Eğitim Psikolojisi” dersinde yürütülmüştür. Öğretmen adayları iki gruba ayrılmış ve gruplar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda EDOÖ modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, bağımlı gruplar için t-testi, tekrarlı ölçümlerde ANOVA ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney grubu öğretmen adaylarının akademik başarılarının kontrol grubu adaylarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğretmen adaylarının, kalıcılık puanları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Uygulama sürecinin sona ermesinden 6 ay sonra öğrenmelerin uzun vadede kalıcılığını ölçmeye yönelik olarak yapılan ikinci kalıcılık testi sonuçlarına göre de deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Deney grubu öğret1 men adaylarının genel olarak EDOÖ modeline yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları ve modeli işlevsel olarak değerlendirdikleri görülmüştür.Öğe Evde Ders Okulda Ödev Modelinin Öğretmen Adaylarının Sınıf İklimi Algılarına Etkisi(Anadolu Dil Kültür ve Eğitim Derneği, 2024) Kayan, Mehmet Fatih; Adıgüzel, AbdullahBu çalışmanın amacı, Evde Ders Okulda Ödev (EDOÖ) modelinin öğretmen adaylarının sınıf iklimi algıları üzerindeki etkisini araştırmak ve modele ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı ile “Eğitim Psikolojisi” dersinde yürütülmüştür. Öğretmen adayları iki gruba ayrılmış ve gruplar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda EDOÖ modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı Sınıf İklimi Envanterinden yararlanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise odak grup görüşmesi formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için bağımsız gruplar için t-Testi ve bağımlı gruplar için t-Testi, kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grubu öğretmen adaylarının, sınıf iklimi algısı puanları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Deney grubu öğretmen adaylarının genel olarak EDOÖ modeline yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları görülmüştür.Öğe Farklılıklarımız Zenginliğimiz mi? Bir İhtiyaç Analizi(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Kayan, Mehmet Fatih; Kılıç, AbdurrahmanBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi kapsamında Türkiye’deki kültürel farklılıkların öğrencilere tanıtılmasının planlandığı bir üniteye ait ihtiyaç analizinin yapılmasıdır. İhtiyaç analizlerinin temel amacı, bir öğretim programının hedef ve içerik boyutlarında bulunması gerekenleri ortaya koymaktır. Bu sayede eğitimciler, öğrencilerin gereksinimlerini daha iyi kavrar ve hangi konulara ne düzeyde yer verilmesi gerektiğine somut veriler ışığında karar verebilme olanağına sahip olurlar. Bu araştırmada, öğretmen ve öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak yapılacak bir değerlendirme ile söz konusu değerlerin Sosyal Bilgiler öğretim programına ne yoğunlukta eklenmesi gerektiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu konuda işe koşulacak bir ihtiyaç analizi çalışmasının, toplumsal beklentilere cevap verecek daha işlevsel bir öğretim programının geliştirilebilmesine yol açacağı düşünülmektedir. Bu doğrultuda, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencileri ile yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin, ilgili konudaki farkındalıklarının, farklılıklara saygı duyma durumlarının ve empati becerilerinin istendik seviyede olmadığı ve geliştirilmeye muhtaç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda yapılması önerilen, kültürel farklılıkların öğrencilere tanıtılmasının amaçlandığı hedef ve kazanımlara öğretim programlarımızda daha yoğun bir şekilde yer vermektir. Sosyal bilgiler dersi, ilgili kazanımların öğrencilere aktarılması noktasında nitelikli bir araç olabileceği gibi sadece bahsi geçen kazanımların yer aldığı yeni bir ders ile bu amaca ulaşmaya çalışmanın daha doğru bir yol olduğu düşünülmektedir.