Yazar "Kaya, Hande Baba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Futbol Taraftarlarının Fanatik Düzeyleri ile Sözel, Fiziksel ve Siber Zorbalık Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2024) Kaya, Hande BabaBu araştırma; futbol taraftarlarının fanatiklik düzeylerine göre sözel, fiziksel ve siber zorbalık davranışlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel yöntemlerden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 futbol sezonu Türkiye Futbol Federasyonu süper ligde yer alan 4 büyük takımın taraftarlarına rastgele örneklem yöntemiyle belirlenen 417 futbol taraftarı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; futbol taraftarlarının fanatiklik düzeyini belirlemek için Taşmektepligil ve ark. (2015) tarafından geliştirilen futbol taraftarı fanatiklik ölçeği, spor seyircilerinin sözel zorbalık, fiziksel zorbalık ve siber zorbalık davranışlarını ölçebilmek için Karaca (2019) tarafından geliştirilen spor seyircilerinin sözel fiziksel ve siber zorbalık davranışları ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde SPSS.20 analiz programı kullanılmıştır, futbol taraftarlarının fanatiklik düzeyleri ile zorbalık davranışları arasında ilişkiyi incelemek için ANOVA testi ve korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde; futbol taraftarlarının şiddete yönelik düşünce ve eylem eğilimi ile sözel, fiziksel, ve siber zorbalık davranışları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Sonuç olarak şiddete yönelik düşünce ve eylem eğilimi arttıkça futbol taraftarlarının sözel, fiziksel ve siber zorbalık davranışlarının arttığı söylenebilir.Öğe Koronavirüs (Covid-19) Tedbirleri Kapsamında Evde Kalan Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi ( Düzce Üniversitesi Örneği)(İbrahim ERDEMİR, 2020) Tiryaki, Kadir; Pehlivan, Mensur; Kaya, Hande BabaBu çalışma; Koronavirüs (Covid-19) Tedbirleri Kapsamında Evde Kalan Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde eğitim gören 189 erkek 87 kadın toplam 276 öğrenci oluşturmaktadır. Spor bilimleri öğrencilerinin temel psikolojik ihtiyaçlarının belirlenmesi için Deci ve Ryan (2000) tarafından oluşturulmuş ve Kesici ve ark. (2003), tarafından Türkçe ’ye uyarlaması yapılmış Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilen analizinde SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. İkili gruplarda Independent Samples T Testi, çoklu gruplarda ise One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; 12 haftalık covid-19 tedbirleri kapsamında evde kalan spor bilimleri öğrencilerinin, beslenme düzeni milli olma durumu ve cinsiyet değişkenleri ile temel psikolojik ihtiyaçları arasında anlamlı bir fark görülmezken, spor yapma süresi, evde zaman geçirme durumu, yaşadığı yer ve uyku düzeni değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı farklar görülmüştür.Öğe YARATICI DRAMA EĞİTİMİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ(Atatürk Üniversitesi, 2020) Hoşver, Pelin Ustaoğlu; Kara, Öznur; Kaya, Hande BabaGünümüzde drama uygulamaları okul öncesi eğitiminden lisansüstü eğitimine kadar birçok eğitim kademesinde yer almaktadır. Son zamanlarda beden eğitimi dersi öğretim programlarının içinde de yaratıcı drama tekniklerinin yer verildiği gözlemlenmektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarına yönelik olarak verilen yaratıcı drama eğitiminin öğrencilerin yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma deneysel desen çerçevesinde, deneme öncesi modellerden tek grup öntest-sontest modeli esas alınarak yürütülmüştür. Araştırmaya Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Drama dersini alan 25 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilere 10 hafta boyunca, haftada 1 gün 4 saat olmak üzere yaratıcı drama eğitimi verilmiş ve uygulama öncesi ile uygulama sonrası tutum puanları karşılaştırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Adıgüzel (2007) tarafından geliştirilen Yaratıcı Drama Derslerine İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans, ortalama ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik testlerden Wilcoxon testi, Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin öntest-sontest puan ortalamalarında sontest lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Cinsiyet açısından öntest puanları karşılaştırıldığında, kadın ve erkek öğrencilerin öntest puanları anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Benzer şekilde, cinsiyet açısından sontest puanları karşılaştırıldığında, kadın ve erkek öğrencilerin sontest puanları anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Öğrencilerin öntest-sontest puan ortalamları cinsiyet açısından karşılaştırıldığında hem kadın hem erkek öğrencilerin puan ortalamalarında sontest lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Sonuç olarak, 10 haftalık yaratıcı drama eğitiminin öğrencilerin yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarında olumlu etkileri olduğu söylenebilir.