Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Beren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türk sineması masal uyarlama filmlerinde karakter dönüşümünün analizi: Ali Baba ve Kırk Haramiler ile Külkedisi filmlerinin göstergebilimsel çözümlemesi
    (Düzce Üniversitesi, 2024) Kaya, Beren; Ertürk, Kazım Özkan
    1970'li yıllarda çokça örneği bulunan fantastik uyarlama Türk filmlerinden 1971 yapımı Külkedisi (Sindirella) ile Ali Baba ve Kırk Haramiler filmleri araştırmanın konusu olarak seçilmiştir. Her iki film, Türk toplum yapısını göstermekte, o dönemin koşullarına uygun olarak yönetmenler tarafından masallar beyaz perdeye uyarlama yapılmıştır. Göstergebilimsel kuram, filmlerin çözümlemesinde sinema dilinin kavranmasına katkı sağlaması bağlamında seçilen filmler göstergebilim çözümleme yöntemi ile analiz edilerek daha iyi kavranması amaçlanmıştır. Göstergelerin nasıl kullanıldığı ne için kullanıldığı ne mesaj içerdiğini, filmde yer alarak nasıl bir katkıda bulunduğunu, izleyicisini ne üzerine düşündürdüğünü ele alarak iki Türk sineması filmi incelenirken üzerinde durulan sorular olmuştur. Filmlerde anlam inşa eden göstergebilim kuramı, göstergelerin, simgelerin, metaforların üzerinde durmuştur. Yapılan bu tez çalışması, 1971 yılı Türk sinemasında masaldan uyarlanarak çekilen iki fantastik filmin karakter analizini yaparak, bu filmlerin göstergebilim kuramıyla inceleneceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Türk sinemasına uyarlanan Külkedisi ile Ali Baba ve Kırk Haramiler adlı iki filmin öncelikle masal kitapları incelenmiş, bu kitapların karakter analizleri yapılarak filme uyarlandıktan sonra karakter analizleri karşılaştırılmıştır. Türk sineması yönetmenlerinin uyarlama çektikleri filmlerde masal kitaplarını 1970'li yıllarda neden tercih ettikleri, masallardaki olay örgüsüne ne kadar bağlı kaldıkları bağlamında tez çalışmanın konusu incelenmiş, daha sonra bu filmlerin göstergebilimsel çözümlemeleri yapılmış ve Türk toplumunun etkisinde olup olmadıklarına, kültürel kodlara bakılmıştır. Göstergebilim kuramı temsilcilerinin başında gelen Charles Sanders Peirce, Ferdinand De Saussure, Umberto Eco, Roland Barthes, Christian Metz hakkında bilgiler verilmiştir. Bu kuramcıların araştırmanın konusu olan iki filmde göstergebilim hakkındaki yaklaşımları tezde yol gösterici olmuştur. Vladimir Propp'un 31 işlevi ile filmler analiz edilmiştir. Filmlerde yönetmenlerin özgün diliyle yer alan örtük mesajların açığa çıkarılması üzerinde durulmuştur.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim