Yazar "Kaptan, Dr. Fitnat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Argümantasyona Dayalı Araştırma-Sorgulamaya Uygulamalarının Fen Öğretmen Adayı Eğitimindeki Etkililiği(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2022) Ecevit, Tuğba; Kaptan, Dr. FitnatBu araştırmada, nitelikli fen öğretmenleri yetiştirilmesi için argümantasyona dayalı araştırma-sorgulama uygulamalarının tasarlanması, uygulanması ve etkisinin ortaya konulması hedeflenmiştir. Bu kapsamda, öncelikle mental esnekliğe sahip, eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilien, yaşanılan çağa uyum sağlayabilen öğrenciler yetiştirilmesi için argümantasyona dayalı araştırma-sorgulama uygulamaları tasarlanmıştır. Daha sonra, tasarlanan argümana dayalı araştırma-sorgulama etkinlikleri Fen Eğitimi bölümü “Fen Okuryazarlığı” dersinde 14 hafta boyunca uygulanmıştır. Bu etkinliklerin öğretmen adayları üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri, üst düzey düşünme becerileri ve bilimin doğası anlayışlarındaki gelişimleri araştırılmıştır. Araştırmada karma yöntemlerden “eş zamanlı üçgenleme deseni” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 38 fen öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel veri toplama araçları; bilimsel süreç becerileri testi, eleştirel düşünme eğilimi ölçeği, üstbiliş farkındalık envanteri, bilim doğası görüşleri testi; nitel veri toplama araçları ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve dokümanlardır. Yapılan uygulamaların öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin, eleştirel düşünme eğilimlerinin, üst biliş farkındalık düzeylerinin, bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin gelişmesine yol açtığı belirlenmiştir.