Yazar "Kaplan, Nisa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN KARİYER DEĞERLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(Yusuf ÖCEL, 2020) Kaplan, NisaÖz Amaç: Bu çalışmanın temel amacı kişilik özelliklerinin kariyer değeri algısı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmada, Düzce Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde öğrenim gören 341 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırma yöntemi nicel olmakla birlikte veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan analizler sonucunda beş faktör kişilik boyutlarının her biri ile kariyer değerleri boyutları arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sonuç: Sonuçlara bakıldığında özerkliğe, yönetimsel yetkinliğe, girişimciliğe ve rekabete önem veren katılımcıların ortak olarak dışadönük ve deneyime açık bireyler oldukları ancak sorumluluk ve uyumluluk özelliklerinin düşük oranda olduğu görülmüştür. Buna karşın güvenlik/istikrara ve teknik fonksiyonel yetkinliğe önem veren bireylerin ise sorumluluk ve uyumluluk sahibi olduğu fakat dışadönük ve deneyime açık olmadıkları tespit edilmiştir.Öğe Online Müşteri Deneyiminin E-Sadakat Üzerindeki Etkisinde E-Memnuniyetin Aracılık Rolü(Kırklareli Üniversitesi, 2020) Faiz, Emel; Kaplan, NisaBu araştırmanın temel amacı, online müşteri deneyiminin e-sadakat üzerindeki etkisinde e-memnuniyetin aracılık rolünü tespit etmektir. Araştırmada, online ortamda kitap satın alan müşterilerin yaşadığı deneyimlerin e-memnuniyet ve e-sadakat geliştirmedeki etkisi incelenmektedir. Çevrimiçi anket tekniğiyle 301 online kitap satın alma deneyimi yaşamış müşteriden elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre, online müşteri deneyimi boyutlarının e-memnuniyet ve e-sadakat üzerindeki pozitif etkisi istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Aynı zamanda online müşteri deneyiminin e-sadakat üzerindeki etkisinde e-memnuniyetin kısmi aracılık rolü olduğu görülmüştür.Öğe Sosyal ağların dürtüselliğinin ve tetikleyici - engelleyici faktörlerin plansız satın alma davranışına etkisi(Düzce Üniversitesi, 2020) Kaplan, Nisa; Faiz, EmelÇevrimiçi alışveriş, internetin sağladığı avantajlardan biri olarak, giderek artan bir ivmede talep görmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları, her alanda etkisini artıran dijitalleşmeye paralel olarak, büyük ölçüde değişmekte ve çevrimiçi alışverişe adapte olmaktadır. Çevrimiçi alışverişte yapılan harcamaların içinde, plansız satın almanın payının günden güne arttığı görülmektedir. Sosyal ağlar ise bireylerin en çok vakit geçirdikleri platform olarak dikkat çekmektedir. Sosyal ağların çeşitli uyarıcılar aracılığı ile tüketicileri pazarlama mesajlarına maruz bırakması, çevrimiçi plansız satın alma olasılığını artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sosyal ağların dürtüselliğinin ve çevrimiçi plansız satın almanın tetikleyici - engelleyici faktörlerinin, çevrimiçi plansız satın alma davranışına etkisini belirlemektir. Bu doğrultuda, araştırmada, kolayda örnekleme tekniğinden yararlanılarak, Düzce ilinde ikamet eden 266 tüketiciden çevrimiçi anket tekniğiyle elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, betimleyici analizler, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizleri ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda, sosyal ağların dürtüselliğinin ve çevrimiçi plansız satın almanın faktörlerinin, plansız satın almayı önemli ölçüde etkilediği görülmüştür. Bunun yanı sıra, çevrimiçi plansız satın almanın tetikleyici faktörlerinin, sosyal ağların dürtüselliği üzerinde pozitif etkileri olduğu tespit edilmiştir.Öğe Takım oluşturma ve takım devamlılığı arasındaki ilişkidetakım performansının aracılık rolü(2021) Taşgit, Yunus Emre; Bayraktar, Merve; Öney, Mehmet; Kaplan, NisaBu araştırma, takım oluşturma, takım performansı ve takım devamlılığı arasındaki ilişkileriincelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda takım performansının aracılık rolünün tespit edilmesiaraştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli tercihedilmiştir. Veriler, anket tekniği ile toplanmıştır. Toplamda 375 katılımcıdan elde edilen verilerüzerinden araştırma modeli test edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21.0 ve LİSREL 8.72programları kullanılmıştır. Analiz sonucunda takım oluşumu ve takım devamlılığı ile ilgili tekboyutlu, takım performansı ile ilgili iki boyutlu (sosyalleşme, dayanışma) bir yapıya ulaşılmıştır.Takım yapısı, takım performansı ve takım devamlılığı arasında yüksek düzeyde pozitif yönlüanlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Takım oluşturma ve devamlılık arasındaki ilişkide performansanlamlı düzeyde kısmi aracılık etkisine sahipken dayanışma performansının sosyalleşmeperformansına nispeten daha önemli bir kısmi aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir.Öğe THE IMPACT OF CONSUMERS' PERCEPTIONS OF ONLINE ADVERTISING ON ONLINE UNPLANNED BUYING BEHAVIOR(Yusuf ÖCEL, 2023) Kaplan, Nisa; Başar, RemziPurpose: The main purpose of this research is to examine the impact of consumers' perceptions of internet advertisements on their online unplanned buying behavior. Material and Method: In the study, the research population consists of consumers living in the center of Düzce and shopping only on the internet. In the context of this research, 252 consumers were reached by the online survey method and the data obtained were analyzed. Findings: According to the results of the regression analysis, the impacts of information, hedonic/pleasure, consumer benefit and consumer manipulation dimensions of consumers' perceptions of internet advertisements on online unplanned buying behavior were found to be statistically significant. Results: According to the results of the study, owing to online advertisements, consumers can buy products and services online unplanned, that they do not really need or do not have a planned shopping thought at that time.