Yazar "Kahraman, Canset" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 pandemi sürecinde lise düzeyinde uzaktan eğitimle yürütülen İngilizce öğretim deneyimlerinin değerlendirilmesi(Düzce Üniversitesi, 2022) Kahraman, Canset; Ay, ŞuleBu çalışmanın amacı, okul yöneticisi, öğrenci ve öğretmenlerin Covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ile yürütülen lise düzeyindeki İngilizce öğretim deneyimlerini derinlemesine incelemektir. Çalışmada, nitel araştırma modelinin durum çalışması deseni kullanılmıştır. Farklı okul türlerinden farklı deneyimlerin yansıtılması amacıyla seçilen örnekleme tekniği amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitliliktir. Bu araştırmanın katılımcılarını, Batı Karadeniz bölgesinde bir il merkezine bağlı tüm lise türlerinde uzaktan eğitim ile İngilizce dersi alan 9-11. sınıf öğrencileri, her kurumdan dersi veren İngilizce öğretmeni, her kurumdan bir kurum yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak öğrenci, öğretmen ve yöneticilerle bireysel görüşmeler yapılmıştır; öğrencilerden yansıtıcı günlükler toplanmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda yönetici, öğretmen ve öğrencilerin süreçle ilgili olumlu ve çoğunlukla olumsuz değerlendirmelerde bulunduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu deneyimler yöneticiler tarafından; öğretmenlerin yenilikçi ve alanlarına hakim olmasıyla süreci olumlu etkilemeleri, İngilizcenin yapısının uzaktan eğitime uygun olması, öğretmenler tarafından; uzaktan eğitimin kişisel gelişim fırsatları sunması, çeşitli çevrim içi kaynaklara ulaşabilme, öğrenciler tarafından; derslere kolay erişim, destekleyici materyal kullanabilme, yüz yüze ders formatına en uygun dersin İngilizce olması gibi ifadelerle değerlendirilmiştir. Yönetici ve öğretmenler uzaktan eğitimin zaman ve mekan sınırlarını ortadan kaldırmasını; öğretmen ve öğrenciler sosyal fobisi olan öğrencilerin uzaktan eğitimde derslere katılım gösterebilmesini olumlu değerlendirmişlerdir. Olumsuz deneyimler yöneticiler tarafından; süreçle ilgili bilgi eksikliği, verimli olmadığını düşünerek kötünün iyisi süreç, öğretmenler tarafından; etkileşim eksikliği, dezavantajlı süreç, öğrenciler tarafından; dikkat dağıtıcı etmenlerin çok olması, ev ortamının eğitime uygun olmaması, uzaktan eğitimin yorucu olması gibi ifadelerle değerlendirilmiştir. Yönetici, öğretmen ve öğrenciler ortak olarak olumsuz değerlendirdikleri durumları; alt yapı, donanım ve teknik sorunlar, bakanlığın değişen ani kararları ve dijital ortamda değerlendirme zorluğu olarak belirtirmişlerdir. Yöneticiler uzaktan eğitim süreci için; otokontrol gerektiren, öğretmenler; mekanik ortam, öğrenciler ise olumsuz olarak yalnızlık ve olumlu olarak ilgi çekici, eğlenceli gibi anlamlar yüklemişlerdir. Yöneticiler eğitim tercihlerini ağırlıklı olarak yüz yüze yaparken, şarta bağlı olarak hibrit eğitimi; öğretmenler öğrencilerin istekli olması durumunda uzaktan ve uygun koşullar sağlanırsa hibrit eğitimi; öğrenciler ise etkileşim sağlamak için yüz yüze, rahat olabilmek ve sınav hazırlığı için uzaktan eğitimi tercih etmişlerdir. Elde edilen sonuçlara göre daha sonraki uzaktan ya da acil uzaktan eğitim uygulamalarının daha nitelikli yapılması, eğitimi etkileyen, bu araştırma sonunda ortaya konan sorunların çözümü ve yeni araştırmalar konusunda öneriler sunulmuştur.