Yazar "Hanedar, Emrah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effect of Diesel-Biodiesel-Methanol Blends on Performance and Combustion Characteristics of Diesel Engine(2021) Sarıdemir, Suat; Yıldız, Gökhan; Hanedar, EmrahDue to the increase in fossil fuel prices, limited reserves and environmental damage, researchers turned to renewable energy sources. Studies have been conducted on the use of biodiesel to reduce the use of fossil fuels used in vehicles. In this study, biodiesel obtained from cottonseed oil by transesterification method was used as fuel. Cotton oil methyl ester and methanol, different proportions of fuels (diesel fuel (DF), 20% biodiesel (BD20) by volume, 20% methanol (AL20) and derivatives (BD20AL20) were obtained. The effects of DF and other fuels on the combustion and performance characteristics were discussed. The tests were conducted on a single-cylinder diesel engine at the varying engine speeds from 1750 to 3250 rpm with the intervals of 500 rpm. In comparison with that of conventional DF, the BSFC value of BD20, BD20AL20, and AL20 test fuels has exhibited a significant increment with 10.4%, 39%, and 24%, respectively. DF has the highest value with 28.93% BTE. The reason of the high BTE for DF is the heating value, and high-energy content thereof. In comparison with that of DF, the BTE value of BD20, BD20AL20, and AL20 test fuels has exhibited a significant decrease with 6.8%, 16.74% and 9.5%, respectively. Maximum in-cylinder pressure and maximum heat release rate values are observed for the test fuels containing biofuels due to their low cetane number as compared to that of DF.Öğe Pirolitik yakıt ve alkol katkılarının dizel bir motorda yanmaya ve emisyonlara olan etkileri(Düzce Üniversitesi, 2021) Hanedar, Emrah; Sarıdemir, SuatGünümüzde fosil yakıtların miladını doldurmak üzere olması, insan sağlığını doğrudan olumsuz etkileyen petrol türevi ürünlerin yanma sonu ürünü olan emisyon değerleri ve gelişen teknoloji, bazı araştırmaları ve iyileştirmeleri ortaya çıkarmaya teşvik etmiştir. Çalışma kapsamında, söz konusu sorunların çözümü için alkollerin ve atıkların geri kullanımının etkileri incelenmiştir. Atıklardan elde edilen yakıtlar ve alkoller petrol yakıtlarına hacimsel olarak belirli oranlarda katılabileceği gibi direkt olarak da motorlarda kullanılabilmektedir. Bu çalışmada direkt enjeksiyonlu bir dizel motorda, petrol türevi olan motorine etanol, metanol, butanol ve pirolitik yakıt karışımlarının motor performansına, yanmaya ve emisyon değerlerine olan etkileri incelenmiştir. Deneyler tüm yakıt karışımları için sabit 2400 dev/dk'da 3, 6, 9 ve 12 Nm motor yüklerinde gerçekleştirilmiştir. Dizel ve pirolitik yakıta ilave edilen alkol karışımlarının deney yakıtlarının yoğunluğunu, setan sayısını, alt ısıl değerini, parlama noktasını, karbon içeriğini ve hidrojen içeriğini düşürdüğü, oksijen içeriğini ise arttırdığı tespit edilmiştir. 3 Nm haricindeki tüm motor yüklerinde, setan sayısı en küçük olan D80P10M10 yakıtı ile en büyük maksimum silindir basınç değerleri elde edilirken, setan sayısı en büyük olan D100 yakıtı ile genelde en küçük maksimum silindir basınç değerleri elde edilmiştir. Maksimum ısı salınım değerleri pirolitik ve alkol karışımlı yakıtlar ile D100'e göre daha yüksek değerde elde edilmiştir. Özgül yakıt tüketimini standart dizel yakıtına göre %3-15 oranında arttırdığı ve ısıl verimi %1-8 oranında düşürdüğü tespit edilmiştir. Ayrıca ilave olarak yakıtlardaki karbon, hidrojen ve oksijen içeriklerinden dolayı CO ve CO2 emisyon değerlerinin azaldığı NOx emisyonlarında ise yük şartlarına göre değişkenlik gösterdiği gözlenmiştir.