Yazar "Gürsoy, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri(2020) Çelik, Derya; Ozmen, Zeynep Medine; Güneş, Gönül; Açıkyıldız, Gökay; Arabacı, Duygu; Gürsoy, Kadir; Aydın, SerhatBu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına sunulan öğrenme fırsatları ile ilgili anabilim dalı başkanı öğretim elemanlarının değerlendirmelerini tespit etmektir. Bu amaçla yürütülen çalışmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma, konuyla ilgili yürütülen proje kapsamında yer alan 21 üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği programlarında okuyan öğretmen adaylarına sunulan öğrenme fırsatları arasında farklılık olduğu belirlenen 6 devlet üniversitesini kapsamaktadır. Örneklemini, bu 6 devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalı başkanları oluşturmaktadır. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmış, elde edilen veriler nitel veri analiz tekniği olan içerik analizine tabi tutulmuştur. Anabilim dalı başkanı öğretim elemanlarının öğretmen adaylarına sunulan fırsatlar doğrultusundaki görüşleri, programlarındaki dersler, içeriği ve yeri, derslerin yürütülmesi, derslere giren öğretim elemanlarının uzmanlık alanları, derslerin niteliği ve niceliği boyutlarında farklılıkların olduğunu ortaya koymuştur. Anabilim dalı başkanları tarafından, öğretmen adaylarının mesleğe yönelik deneyim kazanmalarına ilişkin olarak programdaki uygulama derslerinin saatlerinin arttırılması ve daha çok döneme yayılması gerektiği belirtilmiştir.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarına Hangi Öğrenme Fırsatlarını Sunuyoruz? Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersi Örneği(2021) Çelik, Derya; Arabacı, Duygu; Açıkyıldız, Gökay; Güneş, Gönül; Gürsoy, Kadir; Güler, Mustafa; Ozmen, Zeynep MedineBu çalışmada Türkiye’deki ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinde sunulan öğrenme fırsatlarının belirlenmesi ve üniversite yerleşkelerinin bulunduğu bölgeler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklemini Türkiye’de 12 bölgedeki 21 üniversiteden 4. sınıfa devam etmekte olan toplam 1386 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklemdeki üniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey 1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) çalışmasında kullanılan “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Öğrenme Fırsatları” ölçeği Türkçeye uyarlanmış ve kullanılmıştır. Yapılan analizlerde betimsel istatistikler ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye genelinde öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde öğrendikleri öğretme yöntemtekniklerini gözlemleme, bu yöntem ve teknikleri uygulama, yaptıkları uygulamalara ilişkin yansıma yapma, geri bildirim alma ve son olarak öğrencileri tanımaya ilişkin öğrenme fırsatlarına sıklıkla sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Özellikle öğrenciyi tanıma, geri bildirim alma ve uygulamalarına ilişkin etkili yansımalar yapmaya dönük öğrenme fırsatları diğerlerine kıyasla öğretmen adaylarının en az deneyime sahip olduğu öğrenme fırsatları olmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının deneyimledikleri öğrenme fırsatlarının bölgeler arasında anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Bu farklılaşmayı oluşturan faktörleri belirleyebilmek amacıyla üst ve alt gruplarda yer alan bölgelerdeki üniversitelerde yürütülen uygulamaların çeşitli boyutlardan derinlemesinearaştırılması önerilmektedir.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarına Hangi Öğrenme Fırsatlarını Sunuyoruz? Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersi Örneği(2021) Güneş, Gönül; Açıkyıldız, Gökay; Birgin, Osman; Çelik, Derya; Arabacı, Duygu; Güler, Mustafa; Gürsoy, KadirBu çalışmada Türkiye’deki ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinde sunulan öğrenme fırsatlarının belirlenmesi ve üniversite yerleşkelerinin bulunduğu bölgeler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklemini Türkiye’de 12 bölgedeki 21 üniversiteden 4. sınıfa devam etmekte olan toplam 1386 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklemdeki üniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey 1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) çalışmasında kullanılan “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Öğrenme Fırsatları” ölçeği Türkçeye uyarlanmış ve kullanılmıştır. Yapılan analizlerde betimsel istatistikler ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye genelinde öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde öğrendikleri öğretme yöntemtekniklerini gözlemleme, bu yöntem ve teknikleri uygulama, yaptıkları uygulamalara ilişkin yansıma yapma, geri bildirim alma ve son olarak öğrencileri tanımaya ilişkin öğrenme fırsatlarına sıklıkla sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Özellikle öğrenciyi tanıma, geri bildirim alma ve uygulamalarına ilişkin etkili yansımalar yapmaya dönük öğrenme fırsatları diğerlerine kıyasla öğretmen adaylarının en az deneyime sahip olduğu öğrenme fırsatları olmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının deneyimledikleri öğrenme fırsatlarının bölgeler arasında anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Bu farklılaşmayı oluşturan faktörleri belirleyebilmek amacıyla üst ve alt gruplarda yer alan bölgelerdeki üniversitelerde yürütülen uygulamaların çeşitli boyutlardan derinlemesinearaştırılması önerilmektedir.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır Olma, Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı ve Etkililiği Hakkındaki İnançları(2020) Gürbüz, Ramazan; Güler, Mustafa; Gürsoy, Kadir; Aydın, Serhat; Arabacı, Duygu; Birgin, Osman; Güneş, GönülBu çalışmanın amacı Türkiye’de farklı üniversitelerdeki ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının matematik öğretmeye hazır olma, öğretmen eğitimi programının tutarlılığı ve etkinliğine ilişkin inançlarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan 21 üniversitedeki dördüncü sınıfta öğrenim gören 1431 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Üniversitelerin belirlenmesinde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırmasında (İBBS) Düzey 1’deki 12 bölge dikkate alınmıştır. Veriler Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) çalışmasında kullanılan Türkçeye uyarlaması yapılan “Öğretmen eğitimi programının tutarlılığı hakkında inançlar”, “Öğretmen eğitimi programının etkinliği hakkındaki inançlar” ve “Matematik öğretmeye hazır olma hakkındaki inançlar” ölçeğinden toplanmıştır. Nicel veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; İMÖ adaylarının öğretmen eğitimi programının tutarlığı ve öğretim elemanlarının etkinliği hakkında nispeten olumlu inançları benimsediklerini ve matematik öğretmeye hazır olduklarına inandıklarını göstermiştir. Buna ek olarak İMÖ adaylarının inançlarının üniversitelerin bulunduğu bölgeler açısından farklılaştığı da ortaya çıkmıştır. Bu farklılaşmaların lehte ve aleyhte bazı bölgelerde toplandığı tespit edilmiştir. Ortaya çıkan bu sonuçların olası nedenlerinin derinlemesine inceleneceği nitel çalışmaların yapılması önerilmektedir.Öğe We train, but how well? Assessing mathematical knowledge for teaching of future Turkish teachers(Modestum Ltd, 2022) Çelik, Derya; Güler, Mustafa; Aydın, Serhat; Özmen, Zeynep Medine; Gürsoy, Kadir; Arabacı, Duygu; Açıkyıldız, GökayThis study aims to assess and compare-at the national and regional sizes-mathematical knowledge for teaching of pre-service elementary mathematics teachers (PEMTs). Participants of the study were composed of 1,367 pre-service teachers selected among 21 universities in 12 regions of Turkey. Mathematical knowledge for teaching (MKT) test, which were developed by TEDS-M project were used to collect the data. The instruments were adapted into Turkish by the researchers. According to results, while there wasn't much differentiation among the regions in terms of the MKT, pre-service teachers in the West Marmara, Mediterranean, and Northeast Anatolia regions are more successful than the other regions. PEMTs' mathematics pedagogical content knowledge (MPCK) performance was close but somewhat better than their mathematics content knowledge (MCK) performance, in terms of both regions and universities. In the case of the MPCK test, the regions exhibited a more homogeneous picture, while in the case of MCK, the universities did so. Algebra content domain is where the PEMTs' performance is lowest. When we compared the results obtained from this study with published international averages from TEDS-M study, Turkish PEMTs had appreciably higher performance on both MCK and MPCK components.