Yazar "Esen, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determining Postgraduate Education and Career Preferences of Midwifery Students: A Mixed Method Study(Düzce Üniversitesi, 2020) Amanak, Keziban; Şeker, Sibel; Çitil Canbay, Funda; Esen, EsraAim: The researchwas done to determine postgraduate education and career preferences ofmidwifery students.Material and Methods: The research was done in mixed method. The sample was constituted by270 students suitable for the research inclusion criteria and accepting toattend the study. The sample of the qualitative part was formed by 8 studentschosen through purposeful sampling method. The research data was collectedthrough “Personal Information Form”, “Career Futures Inventory” and “Semi-StructuredInterview Form”. Descriptive statistics, independent samples t-test and one-wayanalysis of variance (Bonferroni test) were used in quantitative data analysis,and content analysis was used in qualitative data analysis.Results: Asignificant difference was found between total mean scores of Career FuturesInventory and grade level of students (p lt;0.05) and this stemmed fromfreshmen midwifery students. Statistically significant differences wereidentified in the sub-dimension mean scores of career adaptability for lovingthe profession and in career optimism sub-dimension for choosing the professionof midwifery (p lt;0.001). It was identified that this difference stemmed fromthe states of loving the profession much and university entrance exam scores.In qualitative data it was found that the most effective factors in graduateeducation and career plan formation of the students were respectively family,society, perceived level of income and instructors.Conclusion: The common results gained from the research revealed that the studentsdid not have adequate knowledge about their career plans; however, they had amodern attitude towards their professional roles.Öğe Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması(2020) Canbay, Funda Çitil; Esen, Esra; Behçet, Mustafa; Şeker, SibelAmaç: Araştırma, ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırma, karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil edilme kriterlerine uyan vearaştırmaya katılmayı kabul eden 270 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Nitel örneklemi amaçlı örneklemmetoduyla seçilen 8 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu”, “Kariyer Geleceği Ölçeği” ve“Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde nicel veriler için tanımlayıcıistatistikler, bağımsız örneklemlerde t testi, tek yönlü varyans analizi (Bonferroni testi); nitel verilerin analizinde iseiçerik analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin Kariyer Geleceği Ölçek toplam ortalaması açısından öğrenim görülen sınıflar arasında anlamlıbir farkın şekillendiği (p<0,05) ve bu farkın ebelik birinci sınıf öğrencilerinden kaynaklandığı bulunmuştur.Araştırmada mesleği sevme durumuna göre kariyer uyumluluğu alt boyut puan ortalamaları açısından ve ebelikmesleğini seçme durumuna göre kariyer iyimserliği alt boyutundan alınan puanlar bakımından istatistiksel olarakanlamlı farklar saptanmıştır (p<0,001). Bu farkların öğrencilerin mesleği çok sevme ve üniversite taban puanıdurumlarından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Nitel desende öğrencilerin kariyer ve lisansüstü eğitim planlarınınşekillenmesindeki en etkili faktörlerin sırasıyla; aile, toplum, algılanan gelir düzeyi ve öğretim elemanları olduğu tespitedilmiştir.Sonuç: Araştırmanın nitel ve nicel verilerindeki ortak sonuçlar; öğrencilerin kariyer planlarına ilişkin yeterli bilgilerininolmadığı, ancak mesleki rollerine ilişkin modern tutuma sahip olduklarıdır.