Yazar "Erten, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuk Oyun Alanlarının İlkokul Öğrencilerinin Gelişimi Üzerine Etkilerinin Araştırılması: Düzce Cumhuriyet İlkokulu Örneği(Düzce Üniversitesi, 2019) Erten, Mustafa; Demir, ZekiBu çalışmada oyun gruplarının ilkokul çağındaki çocuklar tarafından kullanım süreleri ve çocukların gelişimine olan etkileri Düzce Cumhuriyet İlkokulu öğrencilerinden yapılan örneklemelerle okulun yanında bulunan parkta belirlenmiştir. İlkokul çağındaki çocukların sınıflara göre oyun oynama türleri farklılık göstermekte, grup oyunları oynama süresi fazla olan çocukların derslerinde daha başarılı ve sosyal yanlarının daha iyi geliştiği belirlenmiştir. Ayrıca bireysel oyunları tercih eden çocukların tartışmaya daha meyilli oldukları gözlemlenmiştir. Sonuç olarak çocukların yaşları ilerledikçe parklarda tasarlanan oyun tiplerine bağlı kalmak yerine kendilerinin kurguladıkları oyunları oynamaya başladıkları ve bu nedenle de park alanları tasarlanırken çocukların yaratıcılığına imkân tanıyacak şekilde alanlar ayrılması önerilmektedir.Öğe Düzce'deki çocuk oyun alanlarının ilköğretim çağındaki kullanıcılarca değerlendirilmesi ve tasarım ilkelerinin belirlenmesi(Düzce Üniversitesi, 2019) Erten, Mustafa; Demir, ZekiOyun çocuk gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir. Çocuklar, doğası gereği oyun oynamaya programlanmış bir makine gibi, günün her anında her yerde oynamak isterler. Kentleşme ile birlikte, günümüzde çocukların açık alanlarda oyun imkânları giderek azalmaktadır. Önceki çalışmalar açık alanlarda oynanan oyunların çocuğun gelişimi için katkı sağladığını göstermiştir. Çocuk oyun alanları çocukların oynadığı başlıca açık alanlardır. Çocuk oyun alanlarının planlanması ve tasarımı çocukların gelişimine katkı sağlamak için önemlidir. Çocuk oyun alanları kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde ve çocuk oyun alanları tasarım ilkelerine uygun biçimde tasarlanmalıdır. Çocukların oyun isteklerini ve ihtiyaçlarını iyi anlamak gereklidir. Çocukların oyun süresince sosyal davranışları, oyun tercihleri ve çocuk oyun alanlarının tasarım ilkelerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmada; çocuk gelişimi, oyun, oyunun çocuk gelişimine etkisi, çocuk oyun alanları ve çocuk oyun alanlarının tasarım ilkeleri ile ilgili literatür çalışmaları incelenmiştir. Bu araştırmada Düzce ili Merkez ilçesi sınırları içerisinde yer alan "Kalıcı Konutlar" bölgesindeki çocuk oyun alanları ve Cumhuriyet İlkokulu öğrencileri çalışma alanı içerisindeki çocuk oyun alanlarını değerlendirmesi için örnek olarak seçilmiştir. Çalışma alanı içerisindeki çocuk oyun alanlarının mevcut durumları arazi çalışması ve görsel saptamalar sonucunda belirlenmiş ve çocuk oyun alanları tasarım ilkelerine göre değerlendirilmiştir. Cumhuriyet İlkokulu öğrencilerinin oyun türlerini, sosyal davranışlarını, derslerdeki başarılarını belirlemek için anket çalışması yapılmış ve SPSS programında analiz edilmiştir. Çalışma alanı içerisinde yer alan çocuk oyun alanlarının mevcut durumları çocuk oyun alanları tasarım ilkelerine göre değerlendirme sonucunda eksikler olduğu belirlenmiştir. İlkokul öğrencilerinin verilerinin analizi sonucunda, çocuk oyun alanlarındaki oyun aletleri birinci sınıf öğrencileri tarafından daha fazla tercih edilmektedir. Diğer sınıflardaki öğrencilerin daha fazla grup oyunları tercih ettikleri ve grup oyunları öğrencilerin sosyal özelliklerine pozitif yönde daha fazla katkı sağladığı belirlenmiştir. Alan içerisindeki çocuk oyun alanları, ilkokul öğrencileri ve çocuk oyun alanları tasarım ilkeleri yönünden değerlendirme sonucuna göre önerilerde bulunulmuştur.