Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Er, O." seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkçe Öğretmeni Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (IJLA, 2023) Bozkırlı, K.Ç.; Er, O.; Peçenek, Ogün
    Türkçe öğretmenlerinin mesleğe dair birçok yeterliği kazandığı dönem öğretmen adayı oldukları yani üniversite öğrencisi oldukları dönemdir. Bu manada Türkçe öğretmeni adayları çocuk edebiyatı eserlerinin taşıması gereken nitelikleri bilmelidir. Çocuk edebiyatı eserlerinin seçiminde ise çocuk edebiyatına yönelik tutumun önemli bir belirleyici olduğu söylenebilir. Bu araştırmanın amacı Düzce Üniversitesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatına yönelik tutumlarını incelemektir. Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan ve nicel şekilde desenlenen bu çalışma bir tarama araştırmasıdır. Araştırmaya 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 140 Türkçe öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karagül (2020) tarafından geliştirilmiş olan “Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek “farkında olma”, “kabullenme” ve “değer verme” adlı üç alt boyut ve 26 maddeden oluşmaktadır. AraştırmadaCronbach Alpha değeri ölçeğin genelinde 0.94, “farkında olma” alt boyutunda 0.97, “kabullenme” alt boyutunda 0.77 ve “değer verme” alt boyutunda 0.83 olarak bulunmuştur. Ölçeğin genelinde ve tüm alt boyutlarında Cronbach Alpha değerleri asgari düzey olarak kabul gören 0.70’in üzerindedir. Veri analizi için SPSS 21.0 paket programının kullanıldığı araştırmanın sonucunda katılımcı Türkçe öğretmeni adaylarının çoğunluğunun çocuk edebiyatına yönelik tutumunun olumlu olduğu, cinsiyetin, sınıf düzeyinin, çocuk kitapları okumanın ve çocuk edebiyatı dersi almanın çocuk edebiyatına yönelik tutumu anlamlı düzeyde farklılaştırdığı, 3-17 yaş arasında bir k

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim