Yazar "Emresezer, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitimde toplam kalite yönetimini algılama düzeyleri üzerine bir araştırma-Düzce ili örneği(Düzce Üniversitesi, 2016) Emresezer, Yunus; Bozdemir, EnverToplam Kalite Yönetimi (TKY), temel olarak bir şirket veya kurumda ürün ve hizmetlerin devamlı geliştirilmesini, kurum içi ve kurum dışı tüm müşterilerin beklenti, istek ve memnuniyetlerinin karşılanmasıdır. Bu da alınan tüm kararlara ve sorunların çözümüne herkesin katılımını, sorunlara ve kaliteye odaklı ekip çalışmalarını, çalışanlar arasında etkili ve samimi bir iletişimin kurulmasını, çalışanların tümünün sorumluluk üstlenmesini içerir. Değişimin zorunlu olduğu günümüzde, tüm örgütler varlıklarını devam ettirebilmek için bu değişime ayak uydurmak zorundadır. Bu değişimin içinde eğitim örgütleri önemli bir yere sahiptir. Günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek, geleceğe uyum sağlayacak bireyler yetiştirmek şüphesiz eğitimin en önde gelen görevlerindendir. Toplam Kalite Yönetimi okulların kalitelerini artırma çalışmalarında önceliğini müşteri memnuniyeti olarak belirlemiştir. TKY kurumlarda liderlik, demokratik ortam, süreç yönetimi ve öğrenen örgüt gibi özellikleriyle kalitenin artmasında anahtar rol oynayacaktır. Öncelikle TKY'nin ve temel niteliklerinin eğitim kurumlarında çalışan öğretmenler tarafından nasıl yorumlandığı, eğitim kurumlarında TKY uygulamalarının başarılı olması için belirlenmelidir. Bu araştırmanın amacı, temel eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimini nasıl algıladıklarını ortaya koymak ve onların Toplam Kalite Yönetimi hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada Düzce ili örnek alınmış ve yöntem olarak genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce ilindeki temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi ise, evrenden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 236 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılardan ölçek yöntemi ile bilgiler toplanmış ve bu bilgiler İstatistik Paket Programı (Statistical Package for Social Sciences) yardımı ile değerlendirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Toplam Kalite Yönetimi Algılama Ölçeği" kullanılmıştır. Toplam ölçek için hesaplanan iç tutarlık kat sayısı ise 0,94 olarak bulunmuştur. Bu çalışmada elde edilen en önemli bulgular; eğitim kurumlarında TKY ilkelerinin uygulanması gerektiği buna karşın okullarda TKY ile ilgili seminer konferans, hizmet içi eğitim çalışmalarının yeterli sayıda düzenlenmemesi ve ödüllendirme sisteminin adil ve tam olmamasıdır.