Yazar "Elmas, Nesrin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İki Farklı Fakültede Öğrenim Gören Öğrencilerin Empati Düzeyleri(2020) Cangür, Şengül; Ateş, Aylin; Dindar, Beyza; Göksu, Buse; Çürükoğlu, Büşra; Han, Döne; Elmas, NesrinAmaç: Bu araştırma Düzce Üniversitesi Sosyal Hizmet ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinde öğrenim görenöğrencilerin empati düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla kesitsel ve korelasyonel olarak planlanmıştır.Gereç ve Yöntemler: Orantılı tabakalı örnekleme yöntemi uygulanarak, her bir bölümden rastgele seçilen ve çalışmayakatılmayı kabul eden 100'er öğrenci alarak araştırma örneklemi oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında kişisel bilgiformu ve Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği kullanılmıştır.Bulgular: Sosyal Hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeyinin, Bilgisayar Mühendisliğibölümünde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeyinden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrenimgörülen bölüme göre öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeyleri, cinsiyet, sınıf, aile tipi, çoğunlukla yaşanılan yer(bilişsel empati düzeyi dışında), sanat/spor ile ilgilenme durumu gibi sosyo-demografik özelliklerin öğrencilerin empatidüzeyini etkilemediği belirlenmiştir. Sadece çoğunlukla yaşanılan yere göre ölçülen bilişsel empati alt ölçek puanlarıarasındaki farkın her iki bölümde farklı olduğu saptanmıştır. Kasaba/köyde yaşayan Sosyal Hizmet bölümünde öğrenimgören öğrencilerin bilişsel empati alt ölçek puanı, kasaba/köyde yaşayan Bilgisayar Mühendisliğinde öğrenim görenöğrencilerin puanından anlamlı düzeyde daha yüksektir (p<0,001). Benzer bulgular şehir ve büyükşehirde yaşayanfarklı bölümlerde öğrenim gören öğrenciler için de elde edilmiştir. Ayrıca Bilgisayar Mühendisliğinde öğrenim görenkasaba/köyde yaşayan öğrencilerin bilişsel empati alt ölçek puanı, aynı bölümde öğrenim gören diğer yerleşimyerlerinde yaşayan öğrencilerin puanlarından anlamlı düzeyde daha düşüktür (p<0,05).Sonuç: Öğrenim görülen bölümlerdeki ders içeriklerinin ve eğitimlerinin farklı olması nedeniyle öğrencilerin empatidüzeylerinin farklı olduğu söylenebilir. Empati becerisi eğitimle geliştirilebileceğinden Sosyal Hizmet bölümündeolduğu gibi diğer sayısal ağırlıklı fakülte ve bölümlerde de benzeri eğitimlerin ve/veya seçmeli derslerin verilmesiönerilebilir.