Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Elmas, Muzaffer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Thematic Analysis of Status Reports Made within the Scope of Higher Education Assessment and Quality Assurance: The Comparative Case of England and Turkiye
    (Tuba-Turkish Acad Sciences, 2022) Hamutoğlu, Nazire Burçin; Ünveren Bilgiç, Emine Nur; Elmas, Muzaffer
    In this study it is aimed to examine the status reports which were pub-lished by the Turkish Higher Education Quality Council (YoKAK) in 2016, 2017 and 2018 within the scope of evaluation and quality assurance, thematically. In addition, the results were compared with the UK's qual-ity assurance and evaluation system. From this point of view, suggestions for improvements in sustainable development plans that can be made for the future in quality assurance are included. This study describes and examines a limited number of sources in depth, so a case study design with a qualitative focus was employed. The study, in which content analy-sis was used, was analyzed with the content analysis method of a total of 77 resources used within the scope of quality in higher education. The results obtained in the study are important in terms of considering the institutional autonomy and leadership studies, which form the heart of the quality assurance system, within the scope of internationalization. Forward-looking suggestions were presented concerning both the diplo-ma programs and micro-credit systems within the scope of collaboration and articulation among institutions of higher education in Turkiye.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye Yükseköğretim Kurumları İçin Kalite Güvence Oluşumu Üzerine Bir Model Önerisi
    (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2011) Belenli, İbrahim; Günay, Durmuş; Öztemel, Ercan; Demir, Ali; Şerifoğlu, Funda Sivrikaya; Elmas, Muzaffer; Eryiğit, Resul
    Bu çalışmada dünyadaki mevcut kalite güvence sistemleri incelenerek, ülkemizdeki mevzuat, mevcut yapı ve yükseköğretim sisteminin gözönünde bulundurulması suretiyle geliştirilen bir model önerisi sunulmaktadır. Türkiye’nin yükseköğretim alanında önde gelen ülkelerden biri olabilme potansiyeli, iyi işleyen bir kalite güvence sistemi oluşturularak değerlendirilebilir. Kalite güvence sisteminin önemli bir bileşeni olan akreditasyon işleminin bağımsız akreditasyon kuruluşları tarafından icra edilmesi hayati önem taşır. Diğer yandan, birçok batı ülkesinden farklı olarak ülkemizde üniversitelerin yasayla kurulması ve hemen hemen tamamen merkezi hükümet tarafından finanse edilmesi, merkezi bir yapının da bulunmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada sunulan model, dengeli bir çözüme ulaşmak ve dinamik bir yapı oluşturmak amacını gütmektedir. Model, daha çok yükseköğretimin eğitim faaliyetlerinin kalite güvencesini sağlamaya yönelik olmakla birlikte, yükseköğretim kurumlarının işleyişini doğrudan etkileyeceği için aynı zamanda araştırma ve hizmet alanlarında da önemli ilerleme ve gelişme sağlayacaktır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yüksekö¤retim De¤erlendirme ve Kalite Güvencesi Kapsam›nda Gerçeklefltirilen Durum Raporlar›n›n Tematik Olarak ‹ncelenmesi: ‹ngiltere ve Türkiye Örne¤i
    (2022) Hamutoğlu, Nazire Burçin; Bilgiç, Emine Nur Ünveren; Elmas, Muzaffer
    Bu çal›flmada 2015 y›l›ndan bu yana ortaya koydu¤u amaçlar› gerçeklefltiren Yüksekö¤retim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) 2016, 2017 ve 2018 y›llar›nda de¤erlendirme ve kalite güvencesi kapsam›nda yay›nlad›¤› durum raporlar› n›n tematik olarak incelenmesi amaçlanmaktad›r. Buna ek olarak, çal›flma kapsam›nda elde edilen sonuçlar ‹ngiltere’nin kalite güvence ve de¤erlendirme sistemi ile karfl›laflt›r›lm›flt›r. Bu noktadan hareketle, kalite güvencesinde ileriye yönelik yap›labilecek sürdürülebilir geliflim planlar›ndaki iyilefltirmelere yönelik önerilere yer verilmifltir. Çal›flmada s›n›rl› say›da kayna¤› n derinlemesine betimlenmesi ve incelenmesi hedeflendi¤i için nitel bir paradigma takip edilerek durum çal›flmas› deseni kullan›lm›flt›r. ‹çerik analizinin kullan›ld›¤› çal›flmada, yüksekö¤retimde kalite kapsam›nda faydalan› lan toplam 77 kaynak içerik analizi yöntemi ile incelenmifltir. Çal›flmada elde edilen sonuçlar, kalite güvence sisteminin kalbini oluflturan kurumsal özerklik ve liderlik çal›flmalar›n› uluslararas›laflma kapsam›nda ele almas› ve ileriye yönelik misyonlar›n oluflmas›nda öneriler sunmas› aç›s›ndan önemlidir. Türkiye’deki yüksekö¤retim kurumlar› aras›nda ifl birli¤i ve eklemlenme kapsam›nda hem diploma programlar› hem de mikro kredilendirme sistemlerine yönelik ileriye dönük öneriler sunulmufltur.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim