Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ecevit, Tuğba" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Argümantasyona Dayalı Araştırma-Sorgulamaya Uygulamalarının Fen Öğretmen Adayı Eğitimindeki Etkililiği
    (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2022) Ecevit, Tuğba; Kaptan, Dr. Fitnat
    Bu araştırmada, nitelikli fen öğretmenleri yetiştirilmesi için argümantasyona dayalı araştırma-sorgulama uygulamalarının tasarlanması, uygulanması ve etkisinin ortaya konulması hedeflenmiştir. Bu kapsamda, öncelikle mental esnekliğe sahip, eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilien, yaşanılan çağa uyum sağlayabilen öğrenciler yetiştirilmesi için argümantasyona dayalı araştırma-sorgulama uygulamaları tasarlanmıştır. Daha sonra, tasarlanan argümana dayalı araştırma-sorgulama etkinlikleri Fen Eğitimi bölümü “Fen Okuryazarlığı” dersinde 14 hafta boyunca uygulanmıştır. Bu etkinliklerin öğretmen adayları üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri, üst düzey düşünme becerileri ve bilimin doğası anlayışlarındaki gelişimleri araştırılmıştır. Araştırmada karma yöntemlerden “eş zamanlı üçgenleme deseni” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 38 fen öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel veri toplama araçları; bilimsel süreç becerileri testi, eleştirel düşünme eğilimi ölçeği, üstbiliş farkındalık envanteri, bilim doğası görüşleri testi; nitel veri toplama araçları ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve dokümanlardır. Yapılan uygulamaların öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin, eleştirel düşünme eğilimlerinin, üst biliş farkındalık düzeylerinin, bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin gelişmesine yol açtığı belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilim Çocuk Dergisi ''Evde Bilim'' Köşesi Etkinliklerinin Fen Bilimleri Alanına Özgü Beceriler Yönünden İncelenmesi
    (2021) Sarıoğlu, Esra; Bunsuz, Esra; Ecevit, Tuğba
    Günümüzde okul bağlamı dışında kalan zamanda evde gerçekleştirilen informal öğrenmelerin bilgiye ulaşmada ve bilgiyi yapılandırmada önemli bir etken olduğu düşünülmektedir. Bu informal öğrenmelerin başında erişimi kolay ve maliyet bakımından uygun olup eğlenceli bir şekilde öğrenmeyi sağlayan popüler çocuk dergileri gelmektedir. Bahsi geçen popüler çocuk dergilerinden biri de 7 ve üzeri yaş grubuna hitap eden TÜBİTAK tarafından her ayın 15’inde yayımlanan “Bilim Çocuk” dergisidir. Bilim Çocuk dergisinde etkinlik örneklerinin yanı sıra oyun kartları, posterler, maskeler ile çocuklara yönelik eğlenceli bir deneyim sunulmaktadır. Bunlara ek olarak çocuklarda erken yaşta araştırma, sorgulama ve merak etme becerilerini ortaya çıkarmaya yönelik “Evde Bilim’’ köşesinde çeşitli fen bilimleri alanlarına yönelik etkinliklere yer verilmektedir. Bu deneyler genellikle çocukların evde kolayca ulaşabileceği malzemeleri barındıran, meydana gelen olayları bilimsel bakış açısıyla yorumlayabilmesini sağlayan okul dışında öğrenmeyi gerçekleştirici etkinliklerdir. Bu araştırmada, 2017-2018-2019 ve 2020 yıllarında yayımlanan Bilim Çocuk dergisi ‘‘Evde Bilim’’ köşesi etkinliklerin Fen Bilimleri Öğretim Programında kazandırılması hedeflenen beceriler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yapılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında belirtilen dergilerde yer alan etkinlikler Bilimsel Süreç Becerileri, Yaşam Becerileri, Mühendislik ve Tasarım Becerileri kapsamında analiz edilmiştir.Elde edilen veriler analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Ulaşılan bulguların yıllara göre dağılımlarını gösteren grafikler oluşturularak mevcut durum ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışma sonucunda incelenen dergilerde bazı becerilere sıklıkla yer verilirken, üst düzey düşünme becerilerine, mühendislik ve tasarım becerilerine daha az yer verildiği belirlenmiştir.Bu bağlamda, etkinlik içeriklerinin daha çok beceri odaklı zenginleştirilmesi çocuklarda bilimsel anlayış ve beceriler geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Environmental Experience and Views of Eighth Grade Students via Socio-scientific Case Scenarios
    (Hacettepe Univ, 2022) Karagöz, Feride; Ecevit, Tuğba; Özdemir Şimşek, Pınar
    The importance of socioscientific issues is increasing day by day, accordingly, updates are made in the curriculum. Socioscientific issues are indirectly included in the 2005 science-technology teaching curriculum, while 2013 and 2018 are directly involved within the objectives of the science teaching curriculum. The aim of this study is firstly to develop socioscientific issues scenarios related to the environment and secondly to reveal students' experiences and opinions through the developed scenarios. The research method is case study, which is one of the qualitative research methods. The study group of this research consist of 10, 8th grade students studying at a public school. Semi-structured interview form has been used by the researchers as the data collection instrument. The questions related to six different socioscientific case scenarios created in the interview form are included. The data obtained has been analyzed both by using the method of descriptive analysis and content analysis. According to the findings, it was determined that the students' views on socioscientific issues were at a medium level. Also it is determined that the students who have the social media observe the events occurring in their environment. As a result of this, they have higher ability about interpreting on socioscientific issues, reasoning, deciding and critical thinking. Socioscientific case scenarios can be said to be effective not only to reveal students' views but also to encourage thinking about socioscientific issues and increase motivation and learning. Teachers are recommended to create learning environments through which socioscientific scenarios in case students can express their ideas without hesitation.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Metaforik Algıları
    (2020) Acar, Dilber; Ecevit, Tuğba; Büyükşahin, Yasemin
    21. yüzyılda gelişmiş ülkelerle rekabet edebilmek STEM alanlarında bilgi ve beceriye sahip bireylerinyetiştirilmesiyle mümkün olacaktır. Yakın zamanda bu bireyleri yetiştirmeye başlayacak olanöğretmen adaylarının STEM eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek önemlidir. Bu bağlamdaçalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının STEM eğitimi ve bileşenlerine yönelik metaforikalgılarını belirlemektir. Bu kapsamda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018- 2019 eğitim- öğretim yılında 20 farklı üniversitenin4. sınıfında öğrenim gören 36 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlıörnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile oluşturulmuştur. Veri toplama aracıolarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “metafor oluşturma formu” kullanılmıştır. Elde edilenmetaforların analizinde, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adayları “STEMeğitimi”, “STEM öğretimi”, “STEM eğitimi yapılan sınıfta öğrenci”, “STEM öğretmeni”, “STEM eğitimiyapılan sınıf ortamı” ve “STEM eğitiminde ortaya konan ürün” kavramlarına ilişkin metaforlaroluşturmuşlardır. Öğretmen adaylarının oluşturdukları metaforlar gerekçeleriyle incelendiğindeSTEM eğitimi ve bileşenlerine ilişkin bilgi ve farkındalıklarının yüksek olduğu ve STEM’e yönelikalgılarının olumlu olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda yakın zamanda mesleğebaşlayacak öğretmen adaylarının STEM eğitimi uygulamalarıyla hizmet öncesinde kendilerinigeliştirmelerine imkan sağlanabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İLKOKUL 3. VE 4. SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ, YAŞAM VE MÜHENDİSLİK TASARIM BECERİLERİNİ İÇERME DURUMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (2022) Alagöz, Sena; Özkurt, Neslihan; Köylü, Ümmühan; Ecevit, Tuğba
    Bilimsel süreç, yaşam ve mühendislik becerileri, fen eğitiminde öğrenmeleri kolaylaştıran, öğrencilerin etkin olmasına olanak sağlayan, öğrenmeyi öğrenme sorumluluğunu şekillendiren, öğrenmenin kalıcılığını çoğaltan ayrıca araştırma teknik ve yöntemleri hakkında da bilgi sağlayamaya yardımcı temel becerilerdir. Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. sınıf ders kitapları etkinliklerinin bilimsel süreç, yaşam ve mühendislik becerilerini içermesı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Fen bilimleri ders kitabı etkinliklerinde bilimsel süreç, yaşam ve mühendislik becerilerine ne derece yer verildiğinin belirlenmesi amacıyla doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri setini Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının kararıyla 2019-2020 öğretim yılından itibaren beş yıl süreyle kabul edilmiş 3. sınıflar için TUNA ve MEB yayıncılık, 4. sınıflar için MEB ve İPEKYOLU yayıncılık ders kitapları oluşturmaktadır. Çalışmada toplam 141 etkinlik incelenmiş olup veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda 3 ve 4. sınıf için hazırlanan ders kitaplarının tüm yayınlar incelendiğinde becerileri içerme açısından yetersiz olduğu, yayınevleri arasında öğretim programında hedeflenen beceriler göz önüne alındığında etkinliklerin oranında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Fen bilimleri öğretim programının hedeflediği amacına ulaşabilmesi için ders kitaplarında yer verilen etkinliklerin bilgi düzeyinden sentez düzeyine çıkarılmasının etkinliklerin becerileri daha fazla kapsar hale gelmesine temel olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle ders kitabındaki etkinliklerin oluşturulma sürecinde, bilimsel süreç, yaşam ve mühendislik tasarım becerilerinin kullanımını ve gelişimini odaklayan etkinlikler sahadaki öğretmen ve araştırmacılardan geri dönütler alınarak geliştirilmesi önerilerine yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul Düzeyindeki Araştırma-Sorgulama, Argümantasyon ve STEM Temelli Uygulamalarının Tematik İçerik Analizi
    (2021) Sayan, Büşra; Yıldız, Mesut; Balcı, Neşat; Ecevit, Tuğba
    21. yüzyıl becerilerine sahip fen okuryazarı olan bireyler yetiştirilmesinde fen öğretim programı ilkokul 3. ve 4. sınıftan itibaren fen öğretiminde araştırma-sorgulama, argümantasyon, STEM yaklaşımlarının kullanımına vurgu yapmaktadır. Bu doğrultuda çalışma kapsamında 2010-2020 yılları arasında ilkokul düzeyinde gerçekleştirilen araştırma sorgulama, argümantasyon ve STEM temelli uygulamaları kapsayan araştırmalar tematik içerik analizi yöntemi kullanılarak güncel eğilimleri incelenmiştir. Araştırmanın veri analiz birimini 47 yayın oluşturmaktadır. Veri analiz birimini oluşturan çalışmalar yayın yılı, yayın türü, sınıf düzeyi, konu/ünite, öğretim yöntemi/modeli, etkisi araştırılan değişken, araştırma yöntemi, uygulama süresi, örneklem sayısı, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve örnek etkinliğin varlığı kriterlerine göre tematik içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda, çalışmaların 2013 yılından itibaren yavaş yavaş artış gösterdiği, 4. sınıf düzeyinde yoğunlaştığı, Dünya ve Evren konu alanı kapsamında yapılan çalışma sayısının diğer alanlara göre oldukça az olduğu, çalışmalarda yaygın olarak 5E öğrenme modelinin kullanıldığı ve en fazla başarı, tutum ve bilimsel süreç becerilerine katkılarının araştırıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmaların 30-60 öğrenciyle, 4-14 hafta aralığında çoğunlukla nicel araştırma yöntemleri kullanılarak yürütüldüğü ve sadece tezlerde uygulama örneklerinin ek olarak sunulduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, 3. sınıf seviyesindeki çalışmaların oldukça sınırlı olduğu, argümantasyon ve STEM temelli uygulamaların, araştırma-sorgulama uygulamalarına nazaran oldukça az sayıda olduğu, 21. yüzyıl becerileri gelişiminin incelendiği çalışmaların ise yok denecek kadar az olduğu söylenebilir. Uygulamaya yönelik çalışmaların ilkokul düzeyinde yaygınlaştırılması fen okuryazarı bireyler yetiştirilmesine katkı sağlayacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokulda Bir STEM Etkinliği: Paleontolog Olarak Fosillerle Çalışmak
    (2022) Yıldız, Mesut; Ecevit, Tuğba
    Bu çalışmada 5E eğitim döngüsü ile hazırlanmış “Bir Paleontolog Görevi: Fosiller” isimli STEM etkinliğinin sunulması amaçlanmaktadır. Etkinlik 2020-2021 eğitim öğretim yılında Düzce/Türkiye’de bir devlet ilkokulunda öğrenim gören 22 dördüncü sınıf öğrencisiyle fen bilimleri dersi “Yer kabuğu ve Dünya’mız” ünitesinde uygulanmıştır. Etkinlik ile fosiller konusu kapsamında öğrenciler fosil modelleri oluşturmuşlardır. Daha sonra okul bahçesine gömülü olan fosil modellerini, çeşitli araç gereçlerin yardımıyla paleontolog gibi çalışarak ortaya çıkarmışlardır. STEM disiplinlerine ilişkin bilgi ve becerilerini bilim insanı mantığı ile paleontolog rolünde kullanmışlardır. Dersler esnasında öğrenme ortamına dair tutulan gözlem notlarına göre öğrenciler bu STEM etkinliği ile dersi daha zevkli ve eğlenceli olarak işlemişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin işbirliği ve takım çalışması becerilerinde gelişme olduğu gözlenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin paleontolog mesleğine ilgilerinin arttığı görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Impact of STEM on Primary School Students' 21st Century Skills, NOS, and Learning Experiences
    (Abdurrahman KILIÇ, 2024) Yıldız, Mesut; Ecevit, Tuğba
    This study examines the influence of STEM activities on fourth-grade students’ 21st-century skills, their understanding of the nature of science (NOS), and their overall learning experiences. The research was conducted during the autumn term of the 2021–2022 academic year at a public primary school with a relatively low socioeconomic status. Over six weeks, STEM activities were integrated into the “Earth’s Crust and the Movements of Our Earth” unit in the Science curriculum. A mixed-method approach was employed, encompassing a quasi-experimental pretest-posttest control group design for the quantitative phase and a case study approach for the qualitative phase. The sample included 35 fourth-grade students. Data were obtained using the “21st Century Learning and Innovation Skills Scale,” the “Ideas About the Nature of Science Scale,” and unstructured observation notes. The findings indicated statistically significant improvements in the experimental group’s 21st-century skills, particularly creativity, innovation, critical thinking, and problem-solving. Moreover, the activities fostered enhanced cooperation and communication skills. Based on post-test results, the student’s understanding of the NOS also improved significantly. Qualitative analysis of teacher observation notes supported these outcomes, showing heightened student engagement, enjoyment, and active participation. Students produced more creative and reflective responses to scientific concepts, while their collaborative and communicative competencies were notably strengthened. In sum, STEM activities embedded within the 5E teaching model enriched the learning process by promoting scientific curiosity, critical thinking, and sustained motivation. Students’ requests for similar activities in other courses further underscored these interventions' positive impact and enduring appeal.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    An Investigation of Activities of the “Science at Home” Column in the Journal of Science for Children in terms of Skills Specific to the Field of Science
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2021) Ecevit, Tuğba; Sarıoğlu, Esra; Bunsuz, Esra
    Today, informal learning at home outside the school environment has been considered to be a significant factor in accessing and constructing the information. The popular kids magazines that are accessible and cost-effective and that make learning enjoyable have been taking the head of this informal learning. One of the popular kids magazines mentioned in this study is “Bilim Çocuk” magazine, which has been published on the 15th of every month by TÜBİTAK, which addresses the age of 7 and over. In addition to the exercises, Bilim Çocuk magazine has been offering a fun experience for kids with playing cards, posters, and masks. In addition to these, activities in various fields of science are included in the "Home Science" corner, which aims to reveal the skills of researching, questioning and wondering at an early age in children. These experiments have been mostly learning-based exercises, outside the school, which contain materials that kids can easily reach at home and enable them to interpret events with a scientific point of view. In this research, it is aimed to examine the activities of the Science for Children magazine '' Home Science '' corner published in 2017-2018-2019 and 2020 in terms of the skills aimed to be acquired in the Science Curriculum. The study has been carried out by examining documents from qualitative research designs. The activities in the journals mentioned within the scope of the research were analyzed within the scope of Scientific Process Skills, Life Skills, Engineering and Design Skills. Descriptive analysis method was used in analyzing the data obtained. The current situation was tried to be revealed by creating graphs showing the distribution of the findings by years. As a result of the study, it was determined that some skills were frequently included in the journals examined, while higher-order thinking skills, engineering and design skills were less frequently included. In this context, enriching the contents of the activities with a more skill-oriented approach will contribute to the development of scientific understanding and skills in children.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının STEM Öğretim Yeterlikleri: Deneyimler, Algılar, Hazır Hissetme Durumları Üzerine Nitel Bir Araştırma
    (2024) Ecevit, Tuğba; Acar, Dilber; Büyükşahin, Yasemin
    Geleceğin iş dünyası, sadece akademik bilgiyle değil, problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, iş birliği ve analitik becerilerle donatılmış bireylere ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle, STEM eğitimi, öğrencilere bilgi kazandırmanın yanı sıra, 21. yüzyıl becerileriyle donatılmış bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu yaklaşımın başarılı bir şekilde uygulanması, öğretmenlerin STEM öğretimindeki yeterliklerine bağlıdır. Bu çalışma, eğitim fakültelerinin son sınıfında okuyan öğretmen adaylarının STEM öğretim yeterliklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. STEM öğretimi yeterlilikleri, öğretmen adaylarının STEM eğitimi deneyimleri, algıları ve hazır hissetme durumları üzerinden bir durum çalışması deseni ile incelenmiştir. Araştırmanın katılımcı grubu, Türkiye genelindeki 21 üniversitenin son sınıfında okuyan toplam 45 Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenliği öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak \"STEM Öğretim Yeterlikleri Görüşme Formu\" kullanılmıştır. Veriler, üç bağımsız araştırmacı tarafından içerik analizi yöntemiyle eşzamanlı olarak incelenmiştir. Analiz sırasında ortaya çıkan kodlar için ilgili kategori ve temalar belirlenmiştir. Sonuçlar, öğretmen adaylarının STEM deneyimlerinin genellikle teorik ve sınırlı olduğunu, STEM eğitimi ve uygulamaları hakkındaki algılarının gelişime ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adayları gelecekte STEM eğitimini sınıflarında uygulamak istediklerini, ancak bunun için uygulamalı eğitime ve rehber kaynaklara ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Bu deneyim ve algıların, öğretmen adaylarının STEM eğitimini uygulama konusundaki hazır hissetme durumlarını doğrudan etkilediği söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Primary Student Teachers' Teaching-Learning Conceptions, Attitudes and Self-Efficacy Beliefs toward Science Teaching
    (Ekip Buro Makineleri A., 2022) Ecevit, Tuğba; Kıngır, Sevgi
    Science education plays an important role at primary school level. Primary school teachers are the first to introduce science to students. Teaching-learning conceptions, attitudes and perceived self-efficacy of teachers towards science teaching are influential on pupils’ science learning. The aim of this study was to investigate primary student teachers’ (PSTs’) teaching-learning conceptions, attitudes, and self-efficacy beliefs toward science teaching. The sample consisted of 231 PSTs from a public university in Turkey. The Attitude toward Science Teaching Scale, Science Teaching Self-Efficacy Belief Instrument, and Teaching-Learning Conceptions Questionnaire were used for data collection. Descriptive statistics, multivariate analysis of variance, and Pearson correlation analysis were utilized for analyzing the data. Results revealed that PSTs exhibited a constructivist teaching-learning approach rather than a traditional teaching-learning approach. PSTs’ mean scores on science teaching self-efficacy beliefs and attitudes toward science teaching were found higher than the average. Females were more dominant than males in terms of the teaching-learning approach. Moreover, it was found out that the female’s science teaching self-efficacy beliefs and outcome expectancy were higher than the males. © 2022, Journal of Turkish Science Education. All Rights Reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Space Adventure for Little Explorers: Implementing the Engineering and Entrepreneurship Design Process in Preschool Education
    (2025) Eres, Nihal; Ecevit, Tuğba
    This study aimed to design, implement, and evaluate the feasibility of an activity titled \"Space Adventure for Little Explorers\", integrating the engineering and entrepreneurship design model within the STEM education framework into preschool education. The activity was structured in four stages: (1) Discovery with the Family, (2) Sharing My Discoveries, (3) Engineering and Entrepreneurship Design Process, and (4) Design Evaluation. The study was conducted with 20 kindergarten students (11 girls, 9 boys) aged five, attending a public primary school during the 2023–2024 academic year. Students with special needs were excluded. The \"I Design My Own Rocket\" activity was implemented over three days. A qualitative case study approach was employed, gathering data from preschool teachers, students, and their families. Findings indicated that considering students' readiness levels and employing various teaching techniques during phase transitions enhanced the activity’s effectiveness. The integration of abstract concepts with real-life experiences facilitated students’ conceptual understanding. Additionally, family-school collaboration and peer learning contributed significantly to the learning process. The activity provided students with hands-on experiences in problem-solving and engineering concepts, fostering creativity and engagement. It also improved their cooperation and communication skills. Students found the activity enjoyable and expressed a desire to participate again. Family involvement played a crucial role in enhancing learning motivation and self-confidence. It also supported students in developing information-seeking skills, reinforcing peer learning, and enriching the overall learning experience. In conclusion, integrating the engineering and entrepreneurship design model into preschool STEM education was found to be a feasible and effective approach. The structured design of the activity, combined with family engagement and peer collaboration, contributed to students' active participation and meaningful learning experiences.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    STEM UYGULAMALARININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ASTRONOMİ İLGİLERİNE ETKİSİ
    (Mehmet Akif KARA, 2023) Yıldız, Mesut; Ecevit, Tuğba
    Bu araştırmada, STEM uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin astronomi ilgilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Planlanan STEM etkinlikleri 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Düzce il merkezinde bulunan merkez okullara göre sosyoekonomik düzeyi düşük bir devlet okulunun dördüncü sınıf düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Fen bilimleri dersi “Dünya ve Evren” konu alanı “Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri” ünitesi kapsamında gerçekleştirilen STEM etkinlikleri yedi hafta sürmüştür. Yapılan etkinliklerin öğrencilerin astronomi ilgilerine etkisini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem notları kullanılmıştır. Görüşme yapılan çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitliliğin sağlanması amacıyla amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerden toplam 12 öğrenci cinsiyet ve başarı düzeylerine göre seçilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre 5E öğrenme modeli kapsamında gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin deney grubundaki öğrencilerin astronomiye yönelik ilgilerine katkı sağladığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin STEM mesleklerine ilgi duydukları ve gelecekte kariyer hedefleri arasında bu meslekleri tercih edebilecekleri görülmüştür. Bunun dışında öğrenme ortamına ilişkin tutulan gözlem notlarına göre öğrencilerin derslerde eğlendikleri, istekli ve aktif oldukları gözlenmiştir. Gerçekleştiren çalışmalarda ilkokul düzeyinde diğer ilgili derslerden de süre kullanılması önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’deki STEM Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi
    (2022) Ecevit, Tuğba; Yıldız, Mesut; Bakanlığı, Milli Eğitim
    Bu çalışmada Türkiye’de Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) eğitimi alanında, 2014-2020 yılları arasında yayımlanan çalışmaların eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla, Google Akademik ve YÖKTEZ platformlarından faydalanılarak ülkemizde yayınlanmış 42 lisansüstü tez ve 37 makale olmak üzere toplam 79 çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca araştırılan çalışmalar, bir makalede olması gereken tüm bölümler çerçevesinde incelenmiş ve bu bağlamda; STEM alanında yapılan çalışmalar, yazar sayısı, yayım yılı, araştırmanın konusu, amaç, yöntem, sonuç, anahtar kelimeler, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, evren ve örneklem, örneklem seçimi, araştırmanın yapıldığı grup, örneklem büyüklüğü, veri analizi, öneri ve etik değerler ölçütleri kapsamında incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda kavram yanılgılarına yönelik hiçbir çalışmanın bulunmadığı, çalışmaların çoğunluğunun etik değerler, öneri, öz ve güvenirlik geçerlik bölümleri açısından yetersiz olduğu; nicel çalışma sayısının daha çok olduğu, okulöncesi ve sınıf öğretmenliği adayları ile çok az çalışmanın yapıldığı tespit edilmiştir. Elde edilen veriler neticesinde, bir araştırmada olması gereken iç başlıklar uygun şekilde oluşturularak ve ortaya konan eksiklikler üzerinde yoğunlaşarak alana katkı sunulabileceği düşünülmektedir.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim