Yazar "Durak, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe THE IMPACT OF COMPETITIVE BEHAVIORS ON STRATEGY EXECUTION: FINDINGS FROM THE AUTOMOTIVE SECTOR(Mehmet Akif Ersoy Univ, 2021) Tasgit, Yunus Emre; Durak, MehmetThe main purpose of this research is to determine the effect of competitive behavior on strategy execution. The universe of the research is composed of the managers of automotive business dealers operating in Duzce and Sakarya provinces. Quantitative research method was used as a method, the data were obtained by the survey collection technique and 185 questionnaires were evaluated to be used in the analysis of the research. As a result of the factor analysis conducted to examine the structure of the variables, three-dimensional structures related to competitive behavior styles and elements of strategy execution were obtained. As a result of the regression analysis conducted in order to reveal the interaction between variables, it was determined that collaborative competitive behavior, one of the dimensions of competitive behavior, positively affected all of the strategy execution dimensions. Aggressive competitive behavior, on the other hand, was observed to positively affect only the structural adjustment dimension among the strategy execution dimensions. Finally, it was determined that defensive competitive behavior has no significant effect on any of the strategy execution dimensions. In addition, important findings were obtained about which strategy execution elements are more related to which competitive behaviors.Öğe Rekabetçi düşünce, rekabetçi davranış ve strateji yürütme arasındaki ilişkiler: Otomotiv işletmeleri üzerinde bir araştırma(Düzce Üniversitesi, 2021) Durak, Mehmet; Taşgit, Yunus EmreAraştırmanın temel amacı, rekabetçi düşünce, rekabetçi davranış ve strateji yürütme arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri tespit etmektedir. Araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Düzce ve Sakarya illerinde faaliyet gösteren otomotiv işletme bayileri oluştururken; örneklemi ise bu bayilerde aktif olarak görevine devam eden üst ve orta düzey yöneticiler oluşturmaktadır. Veri analizinde kullanılan ve değerlendirmeye alınan toplam anket sayısı ise 248'dir. Araştırmada SPSS programından yararlanılmıştır. Yapılan başlıca analizler; betimleyici istatistikler, keşfedici faktör analizi, korelasyon analizi, farklılık (t-testi ve anova) testleri ve regresyon analizi şeklindedir. Bu araştırma otomotiv işletme bayii yöneticilerinin bakış açılarını yansıtmaktadır. Ulaşılan sonuçlara göre; en yaygın rekabetçi düşünce algısı aktif rekabetçi düşünce, en çok tercih edilen rekabetçi davranış ise agresif rekabetçi davranış olmuştur. Başarılı strateji yürütme için yöneticiler, motive edici koşulların oluşturulması ve enformasyon akışının sağlanması üzerinde odaklanmışlardır. Rekabetçi davranış tarzlarından agresif ve işbirlikçi rekabetçi davranışlar, aktif rekabetçi düşünce biçiminden en fazla etkilenirken; ılımlı ve pasif rekabetçi düşünce biçimlerinin rekabetçi davranış tarzları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Strateji yürütme boyutlarından; karar alma haklarının temini, enformasyon akışının sağlanması ve motive edici koşulları oluşturulmasında en fazla etkiye işbirlikçi rekabetçi davranış; yapısal düzenlemeler gerçekleştirme boyutu üzerinde ise agresif rekabetçi davranış en fazla etkiye sahiptir. Son olarak aktif rekabetçi düşüncenin en fazla etkilediği strateji yürütme boyutları; yapısal düzenlemeler gerçekleştirme, karar alma haklarının temini ve enformasyon akışının sağlanması iken, pasif rekabetçi düşüncenin enformasyon akışının sağlanması ve motive edici koşulları oluşturulması üzerinde negatif yönlü etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.