Yazar "Dil, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Antecedents of Economy-class Passenger Loyalty The Moderating Role of Airline Business Models: Full-service and Low-cost Airlines(Istanbul Univ, Sch Business, 2023) Kethuda, Onder; Dil, Emre; Oncu, Mehmet AkifIn recent decades full-service airlines have targeted price-sensitive passengers, traditionally targeted by low-cost airlines, by promoting their economy class options. This paper aims to guide both types of airlines in promoting their economy -class options by utilizing factors influencing passenger preferences and loyalty. This paper identifies the relationship between the factors influencing economy-class passengers' airline preferences and passenger loyalty. It also shows the moderating the role of the airline business models, i.e., full-service and low-cost, in this relationship. The data was collected at airports from 418 passengers who had just traveled or would soon travel. The results indicate that schedule convenience influences the airline choice of economy-class passengers the most. Furthermore, passenger loyalty is significantly influenced by in-flight experience, schedule convenience, and punctuality, but not by affordability, assurance, and booking experience. Additionally, the type of airline business model moderates the influence of affordability on passenger loyalty. Full-service and low-cost airlines targeting price-sensitive passengers with economy class options are recommended to ensure schedule convenience and punctuality.Öğe Havayolu firmalarının iş modellerine göre müşteri tercihlerinde etkili olan faktörlerin karşılaştırılması(Düzce Üniversitesi, 2019) Dil, Emre; Öncü, Mehmet AkifHavayolu işletmeleri yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve rekabet avantajı elde etmek için farklı iş modelleri uygulamaktadır. Düzenli sefer yapan havayolu işletmelerinin temelde iki iş modeli uygulamaktadırlar. Bunlardan ilki, geniş ağ yapısına sahip geleneksel havayolu iş modeli ve ikincisi ise daha küçük alanda kısa uçuşlarla hizmet veren maliyet liderliğine dayanan düşük maliyetli havayolu iş modelidir. Bu iki iş modeline sahip olan havayolu işletmelerinin müşterilerine vadettikleri ve bu doğrultuda müşterilerinde bu iş modellerine sahip havayolu işletmelerini tercih etmelerinde etkili olan faktörler farklılık göstermektedir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, havayolu firmalarının iş modellerine göre müşterilerin tercihlerinde etkili olan faktörleri karşılaştırmak ve bu faktörlerin, müşterilerin havayolu iş modeli tercihlerini ne düzeyde açıkladığını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, farklı iş modellerini uygulayan havayolu işletmeleri ile yurt içi ve yurt dışı seyahat eden yolcular oluşturmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak kümeleme örnekleme yöntemi seçilmiştir. Nicel araştırma yöntemi kapsamında anket tekniğinden yararlanılaran araştırma verileri İstanbul Atatürk Havalimanından ve Sabiha Gökçen Hava Limanından yurt içi ve yurt dışı uçuş gerçekleştiren yerli ve yabancı yolculardan toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması sürecinde katılımcıların son on beş gün içerisinde seyahat etmiş olmaları dışında başka bir kriter dikkate alınmamıştır. Araştırmada toplam dörtyüzonsekiz anket formu değerlendirmeye alınmış ve veriler SPSS analiz programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, geleneksel havayolu işletmeleri ve düşük maliyetli havayolu işletmeleri ile seyahat eden yolcuların, firma tercihlerinde etkili olan alt bileşenler; avantaj, ekonomiklik, güvenlik, üstün hizmet, bilişim teknolojileri ve etkinlik faktörleri olmak üzere altı boyut altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, yolcuların firma tercihlerinde etkili olan faktörler havayolu iletmelerinin iş modellerine göre farklılık göstermektedir.