Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dikici, Arzu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    COVID-19 Pandemisinin Üniversite Öğrencilerinin Ruh Sağlığına Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme
    (2022) Dikici, Arzu
    Yaklaşık iki yıldır dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi tarihte benzeri görülmemiş küresel etkilere neden olmaktadır. COVID-19 pandemi süreci Dünya’da “yeni normal” kavramını gündeme getirmiş ve hayatın her alanında radikal değişikliklere yol açmıştır. Yeni normal kavramı ile birlikte dünya genelinde, sosyal, ekonomik, siyasal ve sağlık alanında önlemler alınmıştır. Enfeksiyon yayılımını önlemek için pandeminin başladığı ilk günlerden itibaren zorunlu karantina, kısıtlama, fiziksel mesafe kuralları, sosyal izolasyon gibi önlemler hayatın içine dahil olmuştur. Bu önlemler arasında yüz yüze eğitimin sonlandırılması ve hızlıca uzaktan eğitim sistemine geçiş yer almaktadır. Eğitim sistemindeki bu hızlı dönüşüm hem eğitimcilerin hem de öğrencilerin kısa sürede pandemi sürecinin getirdiği yeni yaşam durumlarına uyum sağlamalarını ve sisteme dâhil olmalarını gerektirmiştir. Bu dönüşümün, üniversite öğrencilerini ruhsal açıdan etkilemesi kaçınılmazdır. Bu önlemlerin süresinin uzaması, belirsizlik ve özgürlüklerin sınırlandırılması, öğrencilerde anksiyete, depresif duygu durum, dikkat ve odaklanmada güçlük, stres ve anksiyeteye bağlı uyku ve yeme bozuklukları gibi ruhsal belirtilerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Derleme niteliğindeki bu makalede, pandeminin ruhsal etkilerinin, kırılgan bir grup olan üniversite öğrencilerinin ruhsal açıdan etkilenme durumlarına ilişkin güncel bilgilerin ortaya konması ve olası çözüm önerilerinin mevcut literatür bilgisi ışığında irdelenmesi amaçlanmıştır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim