Yazar "Deniz, Mehmet Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal Zekanın Alana Özgü Yaratıcılığı Yordama Düzeyi: Üstün Zekalı Öğrenciler Üzerinde Bir İnceleme(2016) Şahin, Feyzullah; Özer, Esin; Deniz, Mehmet EnginZeka, duygusal zeka ve yaratıcı düşünme becerileri arasındakiilişki karmaşık, çok katmanlı ve çok boyutludur. Bu çalışmanıngenel amacı, üstün zekalı öğrencilerin duygusal zeka ile alanaözgü yaratıcılıkları arasında ilişkilerin belirlenmesi ile alana özgüyaratıcılığın yordanmasında duygusal zekanın etkisininincelenmesidir. Çalışma grubu olarak iki farklı lise ele alınmış ve239 üstün zekalı öğrenciden dönen veriler çalışmaya dahiledilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Şahin (2015b,2015c) tarafından uyarlanan Kaufman Alanları Yaratıcılık Testi veDeniz, Özer ve Işık (2013) tarafından uyarlanan Duygusal ZekaÖzellik Ölçeği–Kısa Formu kullanılmıştır. Analiz sonuçları,duygusal zeka alt boyutlarından sosyalliğin yaratıcılık altalanlarının tamamıyla ve öz/ günlük yaratıcılık alt boyutunun iseduygusal zeka alt boyutlarının tamamıyla ilişkisi olduğubelirlenmiştir. Ayrıca, duygusal zeka sosyallik boyutununakademik yaratıcılık, sanatsal performans ve öz/ günlükyaratıcılığı yordayabildiği, diğer boyutların ise yordanmadığısaptanmıştır.Öğe An Investigation of University Students’ Resilience Level on The View of Trait Emotional EQ(2014) Özer, Esin; Deniz, Mehmet EnginBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin; Psikolojik Sağlamlık düzeylerinin, Duygusal Zeka Kişilik Özelliği yönünden incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu; 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ve Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Mesleki Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi Spor Meslek Yüksek Okulunda öğrenimlerine devam eden, 523'ü kız, 243'ü erkek, toplam 766 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada, veri toplanması amacıyla; Deniz, Özer ve Işık (2013) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan, Duygusal Zeka Özellik Ölçeği-Kısa Formu, Kendini Toparlama Gücü Ölçeği (Terzi,2006) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 16.0 paket proğram kullanılarak analiz edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık puanları ile duygusal zeka alt boyutları puanları arasındaki ilişkinin analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı Tekniği, Duygusal Zeka özelliği alt boyutlarının psikolojik sağlamlığı anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığı ise çoklu regresyon analizi tekniği, Regresyon katsayılarının anlamlılığı için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık puanları ile duygusal Zeka alt boyutları puanları arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Duygusal Zeka özelliklerinden iyi oluş, öz kontrol, duygusallık ve sosyallik alt boyutları psikolojik sağlamlıktaki toplam varyansın % 44'ünü açıklamaktadır. Duygusal zekanın iyi oluş ve sosyallik alt boyutları, psikolojik sağlamlık üzerinde önemli bir yordayıcı role sahiptir.Öğe An investigation of university students’ resilience level on the view of trait emotional EQ(Ankara University, 2014) Özer, Esin; Deniz, Mehmet EnginThis research was carried out to investigate psychological resilience of university students along with Trait EQ. The participants were composed of 766 students of whom 243 were male and 523 were female from six different faculties of Necmettin Erbakan University-Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education and Selçuk University’s Faculty of Vocational Education, Faculty of Engineering, Faculty of Architecture, Faculty of Health Sciences, Faculty of Technical Education and School of Physical Education and Sports in the spring semester of 2011-2012 academic year. As the research instruments in this study, TEIQue-SF-The Trait Emotional Intelligence Questionnaire SF-Turkish Form (Deniz, Özer, Işık, 2013), Resilience Scale (Terzi, 2006) and a Personal Information Form (Demographic Data Form) prepared by researcher were used for data collection. Multiple regression analysis and t-test were conducted to analyze the data. Pearson product moment correlation coefficients were calculated in order to examine the relation between Resilience of university students and Trait Emotional EQ. The results showed that there was a significant positive relation between psychological resilience scores and TEQ subscales of university students. Well being, Self Discipline, Emotionality and Sociability subscales of TEQ accounted for 44% of the variance. Well being and Sociability subdimensions of TEQ significantly explain the psychological resilience. © 2014, Ankara University. All rights reserved.Öğe Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları(2016) Pınarcık, Özge; Danacı, Miray Özözen; Deniz, Mehmet Engin; Eran, NurayBilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte günümüzde, eğitim kurumları aracılığıyla kazanılan bilgi ve beceriler, ortalama bir insana yaşamı boyunca yetmemekte, çağın gerektirdiği yeterlikte bireyler yetiştirilmesi için eğitimin yeniden yapılandırılması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Yaşam boyu öğrenmenin önemi bu noktada ortaya çıkmakla beraber erken süreçte faaliyetlerine başlanması gerektiği bilinmektedir. Bu gereklilikten yola çıkılarak çalışmada; okul öncesi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ankara ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır (N:122). Şahin, Akbaşlı ve Yanpar Yelken (2010) tarafından geliştirilen "Yaşam Boyu Öğrenme İçin Anahtar Yeterlikler Ölçeği" kullanılarak elde edilen veriler SPSS 22 paket programında istatistiksel olarak incelenmiş ve T-testi ve ANOVA sonuçlarına göre, okul öncesi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları medeni durum, yaş ve yerleşim yeri değişkenlerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin kendilerini en yeterli hissettiği alanın kültürel farkındalık ve ifade yeterliği ile anadilde iletişim olduğu, en yetersiz hissettikleri alanların girişimcilik ile yabancı dilde iletişime ilişkin yeterlikler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin yaş ve medeni durum değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar bulunduğu görülmüş, bu farklılıklara yönelik bir takım incelemeler ve öneriler ortaya konmuştur.Öğe The Predictive Level of Emotional Intelligence for the Domain-specific Creativity: A Study on Gifted Students(Turkish Education Assoc, 2016) Şahin, Feyzullah; Özer, Esin; Deniz, Mehmet EnginThe relationship between intelligence, emotional intelligence and creative thinking skills is complicated, multi-layered and multidimensional. The general purpose of this study is to determine the relationship between emotional intelligence of the students and their domain-specific creativity and the effect of emotional intelligence in predicting domain-specific creativity. Two different high schools were accepted as the study group and the data obtained from 239 gifted students was included into the study. In the study, the Creativity Tests for Kaufman Domains adapted by Sahin (2015b, 2015c) and the Trait Emotional Intelligence Questionnaire Short Form adapted by Deniz, Ozer and Isik (2013) were employed. The results of analysis revealed that the sociality which is one of the sub-dimensions of emotional intelligence was in relation with the entire creativity subdomain and self/everyday creativity subdimension was in relation with the entire emotional intelligence dimensions. Moreover, it was determined that sociability could predict academic creativity, artistic performance and self/everyday creativity whereas the other dimensions failed in doing it.