Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Haktan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
    (Marmara University, 2024) Demir, Haktan; Alper, Rumeysa; Çoknaz, Hakkı
    Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stillerini cinsiyet, sporcu lisansı olup olmama ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre belirlemektir. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, Düzce ili Merkez ilçesindeki 15 Temmuz Şehitler Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 380 öğrenci, örneklemini ise 320 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcılarının kişisel bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Formu ve Gökdağ (2004) tarafından geliştirilmiş olan ‘Öğrenme Stilleri Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen bulguların analizinde; iki bağımsız grubu karşılaştırmak için Independent Samples T-Test, ikiden fazla bağımsız grubu karşılaştırmak için ise One-way anova testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, katılımcıların öğrenme stillerinde cinsiyet (p>0.05) ve sporcu lisansı olup olmama (p>0.05) değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı; sınıf düzeyi değişkeninde ise işitsel öğrenme sitilinde (p<0.05) gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin öğrenme stillerinin farklı olabileceği, bu durumun dikkate alınarak eğitim verilmesinin eğitim verimliliği açısından yararlı olacağı anlaşılmaktadır.

| Düzce Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Düzce Üniversitesi, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Düzce, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim