Yazar "Demir, Eren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bitümlü sıcak karışımlarda kullanılan farklı lif boylarının karışımın fiziksel ve mekanik özelliklerine etkisi(Düzce Üniversitesi, 2022) Demir, Eren; Serin, SercanÜlkemizin jeopolitik konumu nedeniyle ulaşım her alanda daha önemli hale gelmektedir. Karayolu taşımacılığında yükün kısa ve orta mesafelerde esnek ve hızlı bir biçimde taşınmasına olanak vermesi ve kapıdan kapıya ulaşım imkânı sağlaması gibi avantajlar ulaşımda karayolunun önemini artırmaktadır. Karayolu ulaşımına olan talebin artması karayolu üstyapısının ömrünü uzatma ve maliyetini azaltma ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Karayolu üstyapılarında, zamanla oluşacak deformasyonları en aza indirmek amacıyla asfalt kaplamaların performansını artırma çalışmaları son yıllarda önem kazanmaktadır. Bu nedenle çeşitli katkı malzemeleri kullanılarak asfalt kaplama karışımlarının performansını arttırmaya yönelik çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında katkı malzemesi olarak cam lifinin bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabilirliği incelenmiştir. Kullanılan cam lifi kısa, orta ve uzun olmak üzere üç kategoride kullanılmıştır. Kısa boy cam lifi 4 mm boyunda ve ağırlıkça %0,75, %1 ve %1,5 oranlarında, orta boy cam lifi 12,5 mm boyunda ve ağırlıkça %0,75, %1 ve %1,5 oranlarında son olarak uzun boy cam lifi ise 22,5 mm uzunluğunda ve ağırlıkça %0,75, %1 ve %1,5 oranlarında kullanılmıştır. Her bir uzunluktaki liflerden üçer grup olacak şekilde toplamda 27 adet Marshall numuneleri ve 3 adet referans numune olmak üzere toplam 30 adet numune hazırlanmıştır. Karayolu teknik şartnamesinde belirtilen temel mekanik ve fiziksel deneyler yapılmıştır. Marshall stabilite değerleri, akma, yoğunluk, VMA, Vf ve Vh değerleri elde edilmiştir. Böylece lif oranı ve lif boyu değişiminin sıcak asfalt karışımı üzerinde mekanik ve fiziksel özellikleri incelenmiştir. İnceleme sonucunda Marshall stabilite deneyi değerlerine göre %0,75 cam lifi takviyeli bitümlü sıcak karışımların diğer oranlara göre mekanik özelliklerinde artış olduğu gözlemlenmiştir.Öğe Comparison of the effect of basalt and glass fibers on the fracture energy of asphalt mixes using semi-circular bending test(Elsevier Sci Ltd, 2023) Serin, Sercan; Onal, Yakup; Emiroglu, Mehmet; Demir, ErenThis paper has focused on the effect of basalt and glass fibers in HMA in terms of crack formation and damage mechanisms. The experimental study was carried out under two stages; i) defining optimum fiber lengths and rates based on Marshall Stability performances using three different fiber lengths (4 mm, 12.5 mm, 22.5 mm) and three different fiber rates (0.75%, 1.00% and 1.5% by weight), ii) examining of fracture tests by using the op-timum fiber values (4 mm fiber length and 0.50%, 0.75%, 1.00% fiber content by weight) obtained from the first stage. Fracture energy characteristics of HMA mixtures were examined via Semi-Circular Bending (SCB) test. A total of 24 SCB test specimens from 6 different series, B-0.50, B-0.75, B-1.00, G-0.50, G-0.75, and G-1.00, were used in the experiments. Experimental results were discussed based on some basic physical properties, fracture energy (Gf), dissipated energy (DE), flexibility index (FI), and crack resistance index (CRI) values of HMA mixtures. When 0.50% basalt fiber is utilized in asphalt mixtures, the maximum peak load and Gf value are achieved. Moreover, using 1.00% basalt and 0.75% glass fiber in asphalt mixtures yielded the highest values of FI and CRI, respectively. Nevertheless, when 1.00% glass and 0.75% basalt fiber were added to asphalt mixtures, the minimum values of FI and CRI were obtained, respectively.