Yazar "Demir, Elif Güven" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BİLİM SERMAYESİ PERSPEKTİFİNDEN FEN EĞİTİMİNDE EŞİTSİZLİK(Öncü Okul Yöneticileri Derneği, 2022) Demir, Elif GüvenBu araştırmanın amacı fen eğitimindeki eşitsizlikleri bilim sermayesi perspektifinden incelemektir. Alanyazındaki eğitimde eşitsizliğe ilişkin birikim, diğer alanlarda olduğu gibi cinsiyet, sosyal sınıf ve etnik kökene dayalı eşitsizlikleri işaret etmektedir. Bilim sermayesi yaklaşımı, öğrencilerin içinde bulundukları sosyal grupla bağlantılı olarak fen öğrenme sürecini geliştirme noktasında sahip oldukları kaynakları ve bunların dağılımını ifade etmektedir. Bilim sermayesi, öğrencilerin okul içi ve okul dışı fen öğrenme süreçlerine katılımını, fen bilimleri alanındaki kariyer hedeflerini ve bilim kimliği inşa sürecine etki eden eşitsizliğe dayalı faktörleri açıklama ve fen eğitiminde eşitliği tahsis etme potansiyeli taşımaktadır. Bilim sermayesi kaynakların dağılımı noktasında eğitimde eşitsizliğin yeniden üretimini etkilese de, bir yandan da eşitliğin sağlanması noktasında atılacak adımlara ilişkin bakış açısı ve yol haritası sunmaktadır. Fen eğitimi sürecine bilim sermayesi perspektifinden yaklaşmak, özellikle küçük yaş gruplarında destek noktalarının tespitine ve atılacak adımları somutlaştırmaya yardımcı olmaktadır. Bunun yanında bilim sermayesi yaklaşımına dayalı öğretim ile kişiselleştirilmiş bir öğrenme süreci yaratılarak, fen eğitiminde eşitsizliğin azaltılması ve kapsayıcılığının artırılması mümkün görünmektedir. Bu bağlamda örgün eğitimden mesleki kariyere uzanan süreçte, fen eğitiminde eşitliği sınırlayan ve eşitsizliği besleyen unsurları incelemeye ve müdahale programlarına uygulamaya yönelik araştırmalarda bilim sermayesi yaklaşımını benimsemenin, eğitimde eşitliğin tahsis edilmesine katkı sunacağı düşünülmektedir.Öğe Comparison Effects of Flipped and In-Class Flipped Classroom Models on Academic Achievement and Planning Skills(Hacettepe Univ, 2022) Demir, Elif Güven; Öksüz, YücelThe purpose of this study is to investigate the effect of applications based on the flipped classroom model on the academic achievement and planning skills of primary school fourth-grade students. The study sample consisted of 60 fourth grade students who attend a state primly school in Samsun. This study employed a mixed sequential explanatory design integrating quantitative and qualitative research methods. The study's quantitative dimension was designed as a semi-experimental design with a 3x2 pre-test and post-test control group. The study group consisted of 20 students in each group, experimental 1 received flipped classroom model-based science and social studies class, experimental 2 received in-class flipped classroom model-based science and social studies class, and the control group received the same classes specified by teacher and student books published in 2014 for four weeks. Research data was obtained with data tools developed within the research that Science and Social Studies courses learning outcome assessment tests, and the Tower of London Test. Mixed design repeated-measures ANOVA was used to compare students' academic achievement and planning skill levels. Research results show that each application in a flipped classroom was more effective than a traditional course on Science and Social Studies academic achievement. However, there was no significant difference between academic achievement levels of students in groups trained by flipped and inclass flipped classrooms. Research results show no significant difference between the students' planning skill levels in groups. Research results obtained by qualitative data show that students in groups who received flipped classroom models had a positive opinion on the flipped classroom, animations, and QR code activities. Both flipped classroom models are recommended for use in schools extensively; based on the research results, both models were effective on academic achievement. Future studies should recruit a sample with access to online classroom management platforms at home to examine the effect of model on academic achievement and planning skills.Öğe İlkokul Öğrencilerine Yönelik Temsilsel Akıcılık Testi(2022) Demir, Elif GüvenBu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencileri için geliştirilen Temsilsel Akıcılık Testini Türk kültürüne uyarlamak ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Temsilsel akıcılık, farklı temsil türlerini anlamlandırma ve temsiller arasında bağlantı kurabilme becerisi olarak ifade edilmektedir. Orijinal formu çoktan seçmeli 25 maddeden oluşan test, temsilsel akıcılığa ilişkin dokuz yetkinlik alanı içermektedir. Bunlar; öğelerin tanımlanması, grafiklerin gerçek yaşamla ilişkilendirilmesi, zamana bağlı eğilim ve değişimin tespit edilmesi, bir değişimi diğeriyle karşılaştırma, temsil anlamlandırma, farklı temsil türlerini ilişkilendirebilme, temsiller arası geçiş yapabilme, birden fazla temsilden veri toplayabilme, ilişki ve bağlantıyı anlayabilmedir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Düzce ilinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Testin faktör yapısına ilişkin çalışmalar farklı çalışma gruplarıyla yürütülmüş olup, açımlayıcı faktör analizi için 207 (112:kız, 95:erkek) ve doğrulayıcı faktör analizi için 177 (90:kız, 87:erkek) öğrenci araştırmaya katılmıştır. Factor 10.3.1 programı aracılığıyla, tetrakorik korelasyon matrisine dayalı olarak gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonucunda, Temsilsel Akıcılık Testinin anlam ve bağlantı şeklinde iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Lisrel 8.51 programı aracılığıyla asimptotik kovaryans matrisi üzerinden, ağırlıklı en küçük kareler yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, açımlayıcı faktör analizi ile keşfedilen iki faktörlü yapının doğrulandığını göstermektedir. Madde analizi çalışmaları sonucunda testin orta düzeyde güçlük ve yüksek düzeyde ayırıcılığa sahip olduğu tespit edilmiştir. Testin hesaplanan KR-20 iç tutarlılık katsayısının testin geneli (.84) ve alt boyutları (.85 ve .70) için yüksek düzeyde güvenirliği işaret ettiği tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında uyarlaması yapılan 21 maddelik Temsilsel Akıcılık Testinin, ilkokul müfredatıyla uyumlu ve ilkokul 4. Sınıf düzeyinde temsilsel akıcılık düzeyinin ölçümünde kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Investigation of Planning Skills in Children and Adults with the Computerized 4-Disc Version of The Tower of London Test(2021) Demir, Elif Güven; Öksüz, YücelPurpose: Planning ability is one of the core abilities and plays an essential role in problem-solving and decision-making processes. It is mainly critical in childhood to manage school-related demands and carry out daily activities at older ages. This study aimed to develop and apply a computerized version of the 4-disc Tower of London (TOL) test for planning skills. Design: The research was conducted by three studies, including children, adults, and combined samples. The research consisted of children and adults who were 5-53 years old. Nonparametric tests were used, thereby that the research data had a non?normally distributed pattern. Findings: Research results showed significant relationships between age and planning ability, the number of problems solved on the first trial, and the number of problems solved within three trials. Results showed that increasing planning ability and the number of problems solved on the first trial was associated with increasing age. The increasing number of problems solved within three trials was associated with decreasing age. There was no significant relationship between age and planning time. Highlights: Research results showed that gender has an effect on planning time in the adult group. Results showed that TOL has an average medium difficulty level and good item discrimination level in the children sample. Besides, item difficulty and discrimination levels of TOL in the adult sample were acceptable. Results showed that the internal consistency level of TOL was acceptable. In this study, only item difficulty, discrimination, and internal consistency analysis were performed, and studies including detailed validity and reliability analysis can be conducted in future studies.Öğe Tasarım Odaklı Düşünmeye Dayalı Robotik Etkinliklerin Planlama Becerisine Etkisi(2022) Demir, Elif Güven; Gümüş, İrfanBu araştırmada tasarım odaklı düşünmeye dayalı robotik etkinliklerin ilkokul öğrencilerinin planlama becerilerine olan etkisi ve sürece ilişkin öğrenci deneyimleri incelenmiştir. Araştırma 28 ilkokul 4. Sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Açıklayıcı ardışık karma desende modellenen araştırmanın nicel boyutu ön test son test tek gruplu yarı deneysel modelde, nitel boyutu ise fenomoneolojik desende yürütülmüştür. Öğrencilerin planlama becerileri Londra Kulesi Testi 4 diskli dijital versiyonu kullanılarak ölçülmüştür. Öğrencilerin tasarım odaklı düşünmeye dayalı robotik etkinliklere ilişkin deneyimleri ise araştırma kapsamında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile tespit edilmiştir. Tasarım odaklı düşünmeye dayalı robotik etkinliklerin eğitsel süreçlere entegre edilmesine model olması amacıyla teknolojiden pedagojiye uzanan bir yaklaşım deneysel koşullarda test edilmiştir. Nicel verilerin analizinde tekrarlı ölçümler için tek yönlü ANOVA, nitel verilerin analizinde ise tümden gelimsel içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırma sonuçları tasarım odaklı düşünmeye dayalı robotik etkinliklerin öğrencilerin planlamaya ayırdıkları zaman, planlama becerisi ve üç deneme içinde çözülen problem sayılarını anlamlı bir şekilde artırdığını göstermektedir. İlk denemede çözülen problem sayısında anlamlı bir etki tespit edilmemiştir. Planlama becerisine ilişkin tüm ölçümlerde cinsiyet değişkenine ilişkin anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Nitel bulgular öğrencilerin robotik etkinliklere ilişkin algılarının değişim gösterdiği, kodlamaya bağlı olarak robotik farkındalıklarının arttığı, mekanik boyutunu zorlayıcı, sürecin genelini ise sandıklarından daha eğlenceli buldukları tespit edilmiştir.