Yazar "Daye, Munise" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin COVID-19 Pandemisi Döneminde Bağışıklık Sistemini Güçlendirme ile İlgili Yaklaşımları(Düzce Üniversitesi, 2021) Küçükceran, Hatice; Cihan, Fatma Gökşin; Daye, MuniseAmaç: Bağışıklık sistemini güçlendirmek, COVID-19 ile mücadelenin önemli bir bölümünü oluşturur. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki öğretmenlerin COVID-19 salgını sırasında bağışıklıklarını güçlendirmeye yönelik yaklaşımlarını değerlendirmektir.Metod: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, sosyal medya kullanan öğretmenlere 15 Haziran - 15 Temmuz 2020 tarihleri arasında anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Yöntem: 500 katılımcının medyan yaşı 37 (min: 22, max: 69) yıl ve % 76,8'i kadındı. Öğretmenlerin % 47,4'ü COVID-19 pandemi döneminde kilo aldıklarını belirtti. Bağışıklığı güçlendirmek için kullandıları en yaygın yöntemler, Meyve ve sebze tüketimi (% 52,8), dua etmek (% 36,2) ve güneşlenmek (% 26,0) olarak tespit edildi. Öğretmenlerin % 45,2'si (n: 226) takviye ürün kullanıyordu. Takviye preparatlardan en sık kullanılanlar; vitamin D (%17) , vitamin C (%14,2) ve multi vitamin (%10.8) idi. Takviye ürün kullanımı ile gelir seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yok iken (p = 0.839), sağlıklarına para ayırma ile (p = 0.001) anlamlı farklılık vardı. Öğretmenlerin %46,2'si bağışıklığı güçlendirme yöntemleri konusundaki bilgilerine güvenirken, % 61,2'si bu konuda eğitim almak istediğini belirtti.Sonuç: Öğretmenlerin sağlıklarını önemsediği ve bağışıklığı güçlendiren yöntemleri uyguluyor görünmelerine rağmen COVID-19 salgını sırasında neredeyse yarısının kilo aldığı tespit edildi. Toplum için iyi rol modeller oluşturacak öğretmenler için hizmet içi eğitim şarttır. Yaşam tarzı değişiklikleri ve bağışıklığı güçlendiren tamamlayıcı tedaviler, Covid-19 salgınının daha az zararla atlatılmasına yardımcı olabilir. Tamamlayıcı tedavilerin bağışıklık sistemi üzerindeki etkilerini araştırmak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.